• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5201 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۸ ارديبهشت

ويژه

گام جديد فولاد مباركه در عرصه ايجاد اشتغال

رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي، سال 1401 را «توليد؛ دانش‌بنيان، اشتغال‌آفرين» عنوان كردند. اشتغال‌آفريني يكي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي رشد اقتصادي است و بسياري از مشكلات اجتماعي جامعه با كارآفريني و ايجاد اشتغال پايدار حل مي‌شود. بنابراين دولتمردان و بنگاه‌هاي اقتصادي بايد بنا به شرايط و موقعيت خود براي ايجاد اشتغال تلاش كنند. در حال حاضر يكي از بنگاه‌هاي موفق در عرصه توليد و اشتغال‌آفريني شركت فولاد مباركه بوده است. فولاد مباركه به عنوان بزرگ‌ترين بنگاه اقتصادي كشور كه از آن به عنوان الگوي ملي بنگاه‌داري ياد مي‌شود، درصدد تحقق اشتغال پايدار در كشور است و اين مهم را بزرگ‌ترين مسووليت اجتماعي خود مي‌داند كه در همين راستا با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده در مرحله اول، 12 هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم در سراسر كشور ايجاد خواهد كرد. فولاد مباركه برنامه‌هاي متعددي براي سرمايه‌گذاري جهت احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي نيروگاه بادي و بسياري از موارد ديگر را در دستور كار خود قرار داده است. اين اقدام براي كشور بسيار مسرت‌بخش است و بايد ساير بنگاه‌هاي اقتصادي نيز در سالي كه مزين به نام «توليد؛ دانش‌بنيان، اشتغال‌آفرين» است با الگو‌برداري از بنگاه‌هاي اقتصادي موفق علاوه بر افزايش توليد در راستاي اشتغال‌آفريني نيز گام بردارند. اين امر علاوه بر حل مشكلات اقتصادي و اجتماعي باعث ايجاد انگيزه در جوانان و استفاده از ظرفيت‌هاي جوانان خلاق خواهد شد. خوشبختانه شركت فولاد مباركه با جذب جوانان خلاق باعث كاهش واردات و بومي‌سازي بسياري از قطعات فولاد‌سازي شده است كه جا دارد مسوولان نيز در اين راستا شركت‌هايي همچون فولاد مباركه را حمايت كرده و از حاشيه‌سازي دوري كنند.

 آزادي 168 زنداني جرايم مالي غيرعمد در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي توسط بانك سپه

بانك سپه در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود و با حمايت شركت‌هاي زيرمجموعه اين بانك در ماه مبارك رمضان نسبت به آزادي 168 زنداني جرايم مالي غيرعمد، تهيه 4 هزار بسته معيشتي براي خانواده‌هاي زندانيان نيازمند و ساخت و نوسازي 7 مدرسه و يك خانه بهداشت در مناطق محروم كشور اقدام كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك سپه؛ بانك سپه در ماه مبارك رمضان و در قالب برنامه تلويزيوني «در پناه عشق» شبكه دو سيما با پرداخت بالغ بر 80 ميليارد ريال، شرايط آزادي 168 زنداني جرايم مالي غيرعمد را فراهم كرد. بسياري از زندانيان سرپرست خانوار در طول تحمل دوران محكوميت، خانواده‌هاي‌شان متحمل دشواري‌هاي زيادي مي‌شوند، به همين سبب 4 هزار بسته معيشتي بين خانواده زندانيان نيازمند، همزمان با شب‌هاي ماه مبارك رمضان و با همكاري سازمان زندان‌ها توسط بانك سپه توزيع شده تا خانواده‌ها در نبود سرپرست آسيب نبينند. با توجه به نقش استراتژيك بانك سپه در محروميت‌زدايي، 7 مدرسه در مناطق محروم كشور و يك خانه بهداشت نيز در خوزستان به همت بانك سپه مورد ساخت و نوسازي قرار خواهد گرفت.

هم‌افزايي اهالي رسانه براي تبيين فرهنگ ايمني و ترافيك  در استان مركزي 

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مركزي در نشست خبري به مناسبت روز ايمني حمل و نقل در جمع خبرنگاران استان مركزي به تشريح اقدامات به عمل آمده در راستاي ارتقاي ايمني راه‌ها در سال ۱۴۰۰ و بيان برنامه‌هاي اجرايي براي ايمن‌سازي محورهاي مواصلاتي استان در سال جاري پرداخت.  به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي از استان مركزي، «مهرداد جهاني مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مركزي» در نشست خبري به مناسبت روز ايمني حمل و نقل در جمع خبرنگاران استان مركزي ضمن تشريح اقدامات انجام شده براي ارتقاي ايمني در سطح راه‌هاي استان در سال ۱۴۰۰ و بيان برنامه‌هاي هدف در سال جاري بر هم‌افزايي اصحاب رسانه در زمينه ارتقاي فرهنگ ايمني و ترافيك تاكيد كرد. وي بيشترين علت تصادفات جاده‌اي را عامل انساني برشمرد و افزود: بايد همسو با اقدامات فيزيكي براي افزايش ضريب ايمني در سطح راه‌ها، اقدامات بنياديني براي ارتقاي فرهنگ ايمني و ترافيك در لايه‌هاي مختلف جامعه به انجام رساند.  مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مركزي در همين راستا با اشاره به تلاش مستمر كارگروه‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي مختلف مهندسي راه، امور فرهنگي و اجتماعي، ارتباطات عمومي و آموزش فرهنگ ايمني و ترافيك خاطرنشان كرد: توليد محتواهاي فرهنگي با محوريت آگاه‌سازي عمومي در قالب رسالت اجتماعي، اطلاع‌رساني مستمر با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي، رسانه‌ و بيلبوردهاي تبليغاتي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي در زمينه‌هاي مختلف از جمله اقدامات شاخص به عمل آمده در حوزه فعاليت‌هاي زيرساختي است. وي تصريح كرد: برگزاري دوره‌هاي آموزش كودكان در مدارس، اجراي طرح ارتقاي ايمني براي راكبين موتوسيكلت، وانت‌بارها و ادوات كشاورزي در روستاها، اهداي كلاه ايمني رايگان به موتورسواران، برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي رانندگان و برگزاري آزمون‌هاي متمركز بدو خدمت رانندگان، توليد و پخش برنامه‌هاي مشاركتي با صدا و سيماي استان از مهم‌ترين اقداماتي است كه به صورت مستمر توسط اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مركزي در راستاي ارتقاي فرهنگ ايمني و ترافيك انجام مي‌شود. جهاني در ادامه از تلاش شبانه‌روزي راهداران براي برقراري ترددي ايمن و تامين آرامش براي كاربران جاده‌اي در شبكه راه‌هاي ارتباطي استان خبر داد و افزود: ۳۸۰ نفر راننده و راهدار در استان مركزي به‌صورت شبانه‌روزي در تلاشند تا مسافرين جاده‌اي به سلامت به مقصد خود برسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون