• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5203 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۰ ارديبهشت

مرور خبرها

* محمد شريفي‌مقدم، دبير كل خانه پرستار: اينكه مي‌گويند بعد از ۱۵سال قانون تعرفه‌گذاري اجرايي شد بيشتر از آنكه اجراي مطالبه ۱۵ ساله ما باشد، تبليغات است. با اين آيين‌نامه درواقع قانون تعرفه‌گذاري را دفن كردند. اين مصوبه نه تنها به نفع پرستاران نيست، بلكه ادعاي اجراي قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري از آن جهت كه قدرت مطالبه‌گري را از پرستاران مي‌گيرد، به ضرر آنهاست. در يك كلام، آنچه نهايي شده، چيزي نيست كه مورد قبول پرستاران باشد. 
* افزايش 10 درصدي مستمري بازنشستگان نفت دقيقا برابر با افزايش مستمري بازنشستگان صندوق كشوري به تصويب رسيده و ظاهرا ابلاغ شده است. صندوق بازنشستگي صنعت نفت اعلام كرده افزايش يادشده در پرداخت مستمري و مقرري ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۱ محاسبه و اعمال خواهد شد، مابه‌التفاوت فروردين‌ماه ۱۴۰۱ نيز همين ماه با مستمري و مقرري ارديبهشت پرداخت مي‌شود.
* دستور رييس قوه قضاييه: چنانچه طي ماه‌ها و هفته‌هاي اخير براي افرادي از دو قشر زحمتكش معلمان و كارگران بر اثر غفلت آنها، پرونده قضايي تشكيل شده، نهايت مساعدت را به عمل آورند و در مقابل، چنانچه عناصري وابسته به بيگانه در صفوف معلمان و كارگران رخنه كرده‌اند و براي ضربه زدن و ايجاد آشوب و اخلال در نظم و امنيت مردم برنامه دارند، اقدامات قانوني مقتضي را در قبال آنها به عمل آورند و حساب عناصر وابسته به بيگانه را از برخي افراد كه از روي غفلت‌شان براي آنها پرونده تشكيل شده، جدا بدانند.
* معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري: ايران در معرض اخراج از سازمان‌هاي بين‌المللي به دليل نپرداختن حق عضويت است. ما به‌شدت در معرض اخراج از سازمان‌هاي بين‌المللي چون سرن، سزامي و توآس هستيم. اين موضوع منوط به سال‌هاي اخير نمي‌شود. به دليل پرداخت نشدن حق عضويت ۵ ميليون دلاري در حال اخراج هستيم.
* رييس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت: بر اساس مصوبات قانون مديريت پسماندها مصوب سال ۱۳۸۳، مديريت اجرايي پسماندهاي پزشكي به وزارت بهداشت واگذار شده است. روزانه بيش از ۴۴۴هزار كيلو زباله پزشكي در كشور توليد مي‌شود. در حال حاضر ۹۴.۸ درصد بيمارستان‌ها مجهز به دستگاه‌هاي بي‌خطرساز غيرسوز بوده، ۱.۷ درصد بيمارستان‌ها فاقد دستگاه و ۳.۴ درصد بيمارستان‌ها داراي دستگاه غيرفعال هستند. وضعيت تفكيك پسماندهاي پزشكي در ۸۹ درصد از بيمارستان‌هاي كشور خوب و متوسط و وضعيت تفكيك پسماندهاي شيميايي و دارويي در ۹۳ درصد بيمارستان‌هاي كشور مطلوب است. 
* مديرعامل شركت آب‌وفاضلاب خراسان رضوي: حدود ۱۶ شهر استان در شرايط قرمز تامين آب و ۱۱ شهر در شرايط نارنجي قرار دارند و تعداد ۹۰۰ روستا دچار كمبود آب يا فاقد آب‌ هستند. آب چاه‌ها تاثير كوتاه‌مدت و مستقيم از بارندگي‌ها نمي‌گيرد و سهم بارندگي‌هاي اخير در تقويت منابع آب زيرزميني نزديك به صفر است. هدررفت واقعي آب در استان حدود ۲۰ درصد است و حدود ۴ درصد از كنتورهاي استان فرسوده هستند.
* معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز از مراجعه 8410 بيمار داراي علايم تنفسي به مراكز درماني خوزستان در پي وقوع گرد و غبار از 21 فروردين تا 17 ارديبهشت خبر داد.
* جمعي از مدرسان حق‌التدريسي در كارزاري از وزير علوم خواستند تا به وضعيت حقوق و بيمه آنها رسيدگي كند. به گفته اين مدرسان، اساتيد حق‌التدريس بعضا در سال سه ميليون تومان هم درآمد ندارند و هر ترم ماليات اجباري از حقوق بسيار ناچيزشان كسر مي‌شود و ميزان حق‌الزحمه اساتيد هيچ تناسبي با رشد نرخ تورم و ساير دستمزدها ندارد و پس از حداقل يك سال تاخير به‌صورت اقساط و... پرداخت مي‌شود چنانكه متوسط مبلغ در نظر گرفته شده براي يك ساعت تدريس، ۸ الي ۱۴ هزار تومان بوده كه نسبت به هر دانشگاه‎ متغير است و يك استاد در برخي مواقع پس از پايان دوره تدريس بايد حدود دو سال منتظر پرداخت مطالباتش باشد. اين كارزار تا تاريخ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ در حال جمع‌آوري امضاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون