• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5203 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۰ ارديبهشت

خبرخوان

قيمت نان سنگك  تغييري نكرده است

اصغر پابرجا، رييس اتحاديه نانوايان سنگكي تهران گفت: هيچ‌گونه تغيير قيمتي در نان سنگك اتفاق نيفتاده است. پابرجا در پاسخ به اين سوال كه آيا با آزادسازي قيمت آرد صنف و صنعت قيمت آرد نانوايي‌ها تغييري كرده است يا خير؟ گفت: افزايش قيمت آرد صنف و صنعت ارتباطي به آرد نانوايي‌ها ندارد و با همان قيمتي كه قبلا آرد مي‌خريديم در حال حاضر نيز آرد مورد نياز خود را با همان قيمت تهيه مي‌كنيم. وي ادامه داد: قيمت نان سنگك هم هيچ افزايشي نداشته است و اين نان براساس نرخ قبلي عرضه مي‌شود.


وعده جديد براي پرداخت وام ۲۰۰ ميليوني مسكن روستايي
مجيد جودي، معاون بنياد مسكن درباره دلايل تاخير در پرداخت تسهيلات 200 ميليون توماني مسكن روستايي، ‌اظهار كرد: سامانه پرداخت تسهيلات مشكلاتي داشت كه در تفاهم وزير راه و شهرسازي و رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي اين مشكل حل شد. وي ادامه داد: در رابطه با افزايش سقف تسهيلات مسكن روستايي ضمانتنامه سازمان برنامه و بودجه نياز بود كه معاون اول رييس‌جمهور درخصوص رفع اين مشكل قول مساعد داده است و پرداخت وام 200 ميليون توماني مسكن روستايي به‌ زودي آغاز خواهد شد.

 

تاثير افزايش قيمت آرد بر قيمت كاغذ
ابوالفضل روغني گلپايگاني، رييس سنديكاي كاغذ و مقوا از آغاز توليد كاغذ تحرير در شركت چوب و كاغذ مازندران خبر داد و گفت كه قيمت گندم و آرد بر قيمت كاغذ هم تاثير دارد. رييس سنديكاي كاغذ و مقوا با بيان اينكه تغيير اساسي در حوزه كاغذ ايجاد نشده، تصريح كرد: قيمت كاغذ تجاري افزايش جزيي ۷ تا ۱۰درصدي داشته است. اين برخلاف سال‌هايي است كه در كشور كاغذ تا ۴ برابر افزايش قيمت داشت. وي افزود: اما بايد اين نكته را هم در نظر گرفت كه قيمت كاغذ از قيمت گندم و آرد هم تاثيرپذير است، چراكه بخشي از توليد كاغذ به نشاسته بر مي‌گردد كه از آرد و گندم حاصل مي‌شود. بنابراين افزايش قيمت آرد هم بر قيمت كاغذ تاثير خواهد داشت.


كاهش برداشت گندم در استان‌هاي جنوبي
حسين زارعي، دبير اجرايي خانه كشاورز استان بوشهر، با بيان اينكه خشكسالي و كم بارشي باعث شده است ميزان توليد در اراضي ديمي كاهش پيدا كند، افزود: ميزان توليد گندم در سال جاري به‌شدت كاهش يافت، در حال حاضر در استان بوشهر تا الان حدود 20 هزار تن گندم برداشت كرديم، البته برداشت گندم همچنان ادامه دارد. اين در حالي است كه ميزان برداشت گندم در سال گذشته حدود 65 هزار تن بود و در سال 98 كه يكي از بهترين سال‌هاي توليد گندم بود حدود 165 هزار تن گندم در استان توليد شد. وي ادامه داد: نخل‌هاي ديمي در سال جاري با مشكلات جدي مواجه شده‌اند و ميزان محصول آنها كاهش پيدا كرده است؛ مشكل كم آبي محدود به اراضي ديمي كشاورزي نيست و در حال حاضر اراضي آبي نيز با تنش‌هاي آبي درگيرند و ميزان توليد گندم در اراضي آبي حومه رودخانه حله از 4 تن سال گذشته به 400 كيلو تقليل پيدا كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون