• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5203 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۰ ارديبهشت

اخبار

كشف ۱۳ قبضه سلاح گازي در شهرري
فرمانده انتظامي شهرستان ري از كشف ۱۳ قبضه سلاح گازي و دستگيري دو نفر در شهرري خبر داد.
سرهنگ دوستعلي جليليان، فرمانده انتظامي شهرستان ري با اشاره به دستگيري دو متهم در ميدان شهرري گفت: «ظهر ديروز دو نفر فروشنده شبه سلاح جنگي در محدوده شهرري با اقدامات اطلاعاتي تيم عملياتي پليس امنيت فرماندهي انتظامي دستگير شدند.» او گفت: «در بازرسي از خودروي اين متهمان ۱۳ قبضه شبه سلاح (گازي) كشف و ضبط شد.»


زلزله 6.1 ريشتري در تايوان
روز گذشته زمين لرزه‌اي به بزرگي ۶،۱ ريشتر سواحل شرقي تايوان را لرزاند، اما تاكنون گزارشي از خسارت‌هاي احتمالي اين حادثه دريافت نشده است. بنا بر اعلام مقامات محلي، اين زمين لرزه در عمق ۲۷،۵ كيلومتري رخ داده و كانون آن در ۸۹،۵ كيلومتري سواحل شرقي تايوان بوده است. اين زمين لرزه در سراسر تايوان احساس شده است.
به گزارش رويترز، در زلزله‌اي كه سال ۲۰۱۶ جنوب تايوان را لرزاند بيش از ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، در حالي كه به دنبال زلزله ۷،۳ ريشتري در سال ۱۹۹۹ بيش از ۲۰۰۰ نفر كشته شدند.

آتش‌سوزي در ساختمان اداري مسكوني

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از آتش‌سوزي در يك ساختمان اداري مسكوني در خيابان آزادي خبر داد.
سيد جلال ملكي درباره جزييات وقوع حريق در اين ساختمان اداري مسكوني گفت: «در ساعت 8 و 56 دقيقه صبح ديروز يك مورد حادثه آتش‌سوزي در يك ساختمان در مسير شرق به غرب خيابان آزادي، نرسيده به بزرگراه يادگار امام به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران اطلاع داده شد كه بلافاصله پس از آن سه ايستگاه به همراه نردبام هيدروليكي و خودروي حامل تجهيزات تنفسي به محل اعزام شدند.»
او گفت: «آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده كردند كه حادثه در يك ساختمان سه طبقه كه كاربري اداري و مسكوني داشت، رخ داده است. سه طبقه بالاي اين ساختمان جمعا 6 واحد مسكوني داشت و آتش‌سوزي در يك واحد هفتاد متري در طبقه سوم اين ساختمان رخ داده بود. اين واحد مسكوني كاملا شعله‌ور بود و دود و آتش از پنجره‌ها به بيرون زبانه مي‌كشيد به‌طوري كه به گفته فرمانده عمليات، در همان لحظات اوليه يك آقاي حدودا ۶۰ ساله با حضور در قسمت بالكن و نماي ساختمان، سعي داشت در شرايط بسيار ناايمني خود را نجات دهد و روي بخشي از نماي ساختمان ايستاده بود.»
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه هر لحظه احتمال سقوط اين مرد از نماي ساختمان وجود داشت، گفت: «به همين دليل يك گروه از آتش‌نشانان با استفاده از نردبام دستي به سمت نماي ساختمان رفته و اين فرد را كه در وضعيت بسيار خطرناكي قرار داشت، نجات داده و به پايين منتقل كردند.»
او با اشاره به عمليات آتش‌نشانان براي اطفاي حريق گفت: «دود زيادي ساختمان را فرا گرفته بود و چند نفر ديگر نيز در ساير واحدها حضور داشتند كه خود را به سطح پشت‌بام رسانده بودند. اين افراد از طريق نردبام هيدروليكي از كوچه پشتي خارج شدند. همزمان آتش‌نشانان براي اطفاي حريق نيز اقدام كردند كه درنهايت موفق به اطفاي كامل آن شدند.»
ملكي با بيان اينكه در اين واحد تعداد زيادي ميز، صندلي و مبل نگهداري مي‌شد، گفت: «تعداد زيادي اسپري نيز در محل وجود داشت كه در لحظات اوليه انفجارهاي جزيي را نيز ايجاد مي‌كرد. در واقع بيش از ظرفيت يك واحد ۷۰ متري در محل وسايل وجود داشت كه اين موجب افزايش بار اشتعال شده بود. به همين دليل حرارت افزايش پيدا كرده بود و گچ سقف تقريبا دچار تخريب شده و به آجرها رسيده بود. از شهروندان تقاضا مي‌كنيم كه لوازم خانه را متناسب با وسعت منزل در‌نظر بگيرند كه در صورت وقوع حريق حجم آتش‌ به اين شدت افزايش پيدا نكند.»
به گفته او در اين آتش‌سوزي مجموعا سه خانم و دو آقا با حضور به‌موقع آتش‌نشانان بدون آسيب‌ديدگي از ساختمان خارج شدند و علت اين آتش‌سوزي از سوي كارشناسان در حال بررسي است.


14 مصدوم در تصادف زنجيره‌اي اتوبان قزوين- تهران
سخنگوي سازمان اورژانس كشور از تصادف زنجيره‌اي در اتوبان قزوين- تهران خبر داد كه طي آن ۱۴ نفر مصدوم شدند.
مجتبي خالدي در اين باره گفت: «ساعت 5 و 45 دقيقه صبح ديروز يك مورد حادثه تصادف زنجيره‌اي در اتوبان قزوين به تهران بين حصار خروان و كوندج به اورژانس اطلاع داده شد.
او گفت: «پس از اعلام اين حادثه چهار دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و اولين آمبولانس در مدت زمان يك دقيقه به محل رسيد.»
سخنگوي اورژانس گفت: «طي اين حادثه سه دستگاه خودرو با يكديگر برخورد كرده بودند كه تكنسين‌هاي اورژانس با حضور در محل بلافاصله به وضعيت حادثه‌ديدگان رسيدگي كردند.»
او گفت: «اين حادثه منجر به مصدوم شدن ١۴ نفر شده بود. از كل مصدومان ١٣ نفر به مراكز درماني منتقل و يك نفر در محل درمان شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون