• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5205 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۲ ارديبهشت

پيشخوان

رييس‌جمهور در جلسه هيات دولت: 

عادلانه‌سازي توزيع يارانه‌ها تصميم ملي است

ايرنا| رييس‌جمهور، عادلانه‌سازي نظام توزيع يارانه‌ها را تصميمي ملي و ضرورتي براي اقتصاد كشور دانست و اظهار كرد: همه مردم بايد در جريان الزامات قانوني براي اصلاح نظام توزيع يارانه‌ها و نحوه اجراي آن قرار گيرند. به گزارش ايرنا، آيت‌الله سيد ابراهيم رييسي صبح روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت، اصلاح نظام اقتصادي و توزيع عادلانه يارانه‌ها را دستور كار مهم دولت دانست و بر لزوم تبيين دقيق مساله براي آحاد جامعه و اقناع افكار عمومي تاكيد كرد. وي عادلانه‌سازي نظام توزيع يارانه‌ها را تصميمي ملي و ضرورتي براي اقتصاد كشور دانست و بر لزوم همدلي و هم‌صدايي همه بخش‌هاي دولت در اجراي اين طرح تاكيد كرد. رييس‌جمهور گفت: مردم بايد در جريان ضرورت اصلاح نظام اقتصادي و تغيير رويكرد در پرداخت يارانه‌ها قرار گيرند و براي آنها توضيح داده شود كه دولت چرا چنين تصميمي را اتخاذ كرده و اين اقدام چه آثاري براي كشور دارد. آيت‌الله رييسي افزود: مردم عزيز ما فهيم و بصير هستند و اگر الزامات اجراي قانون بودجه ۱۴۰۱ و برنامه‌هاي دولت در راستاي سامان دادن به اقتصاد كشور براي آنها به درستي تبيين شود، حتما در اين زمينه همراهي خواهند داشت. رييس‌جمهور، طرح توزيع عادلانه يارانه‌ها را مبتني بر سياست‌ها و قانون مصوب مجلس و ضرورت امروز كشور دانست كه ساعت‌ها مورد بحث و بررسي كارشناسي قرار گرفته است و ديگر قوا و دستگاه‌ها، رسانه‌ها، صاحبان تريبون‌هاي عمومي و آحاد ملت را به همراهي و ياري دولت در اجراي اين كار مهم دعوت كرد.


نيروي زميني سپاه مقر تروريست‌ها در اربيل را زير آتش توپخانه گرفت
تسنيم| نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح روزگذشته مقر گروهك‌هاي تروريستي در شهر اربيل عراق را با تسليحات توپخانه‌اي هدف قرار داد. نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح روزگذشته مواضع گروه‌هاي تروريستي در اربيل را با حملات توپخانه‌اي در هم كوبيد. هنوز آمار تلفات و خسارات اين حملات گزارش نشده است. اسفند ماه سال گذشته نيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، مقر موساد در شهر اربيل عراق را با موشك‌هاي نقطه‌زن مورد هدف قرار داد. نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي به‌ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بارها هشدار داده‌اند كه هرگز حضور و فعاليت گروهك‌هاي تروريستي در جدار مرزهاي شمال‌غرب كشور را برنمي‌تابند و در صورت فعاليت‌هاي ضدامنيتي، پاسخ‌هاي محكم و كوبنده‌اي به آنها خواهند داد. پيش از اين نيز نيروي زميني سپاه در چند مقطع به مقرهاي گروهك‌هاي تروريستي از جمله حزب دموكرات در اقليم شمال عراق حمله كرده بود.


سيدحسن خميني: 

بخش ضعيف جامعه درد جانكاهي را تحمل مي‌كند

يادگار امام گفت: بر بخش ضعيف جامعه فشارهاي اقتصادي سنگيني وجود دارد و آنها درد جانكاهي را تحمل مي‌كنند. البته در طبقات متوسط هم اين فشار ديده مي‌شود، اما طبيعتا در طبقات ضعيف جانكاه‌تر و بسيار سوزناك‌تر است. حجت‌الاسلام سيدحسن خميني در آيين تجديد ميثاق جمعيت هلال احمر با آرمان‌هاي امام خميني (س) گفت: شايد تعبير «مبارك» يكي از بهترين تعابيري باشد كه بتوان در مورد هلال احمر به كار برد؛ البته اين صفت را در مورد سازمان‌هاي زيادي به كار مي‌بريم ولي بي‌شك سازمان هلال احمر افتخار اين توصيف را دارد. سيد حسن خميني تاكيد كرد: يكي از ويژگي‌هاي سازمان هلال احمر اين است كه آلوده به بازي‌ها نشد و فقط در خدمت مردم بود و در دفاع مقدس، سيل، زلزله و هر مصيبتي كه پيش مي‌آيد اين مباركي را حس مي‌كنند. اين چيز كمي نيست و از صفات پيامبران است كه انسان به كمك مردم بيايد و وقتي مردم او را ببينند اميدوار شوند كه الحمدلله كسي به كمك آمد و باري بر مي‌دارد؛ نه اينكه بر مشكلات اضافه كند يا فقط همراه ما غصه بخورد. يادگار امام اظهار داشت: همه مي‌دانيم شرايط كشور سخت است. هر كسي بايد به نوعي سعي كند باري را بردارد. ان‌شاء‌الله خداوند توفيق دهد كه همه بتوانند بار سنگين مشكلات را از روي دوش مردم بردارند. بر بخش ضعيف جامعه فشارهاي اقتصادي سنگيني وجود دارد و آنها درد جانكاهي را تحمل مي‌كنند. البته در طبقات متوسط هم اين فشار ديده مي‌شود، اما طبيعتا در طبقات ضعيف جانكاه‌تر و بسيار سوزناك‌تر است. وي در پايان گفت: خداوند به مسوولان نظام و تمام كساني كه تصدي امور را دارند توفيق بدهد كه بتوانند اين مشكلات را هرچه سريع‌تر برطرف كنند و ان‌شاء‌الله روزهاي خوبي پيش روي جامعه اسلامي ما باشد.

 

وزير كشور:
هيچ ناامني در اهواز وجود ندارد

تسنيم| احمد وحيدي گفت: هيچ ناامني در هيچ نقطه‌اي از كشور وجود ندارد و امنيت در كشور برقرار است. احمد وحيدي وزير كشور در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوالي درخصوص ادعاي برخي سايت‌هاي خارجي مبني بر ناامني در برخي مناطق جنوبي كشور گفت: هيچ ناامني در هيچ نقطه‌اي از كشور وجود ندارد. وي افزود: الحمدلله امنيت برقرار است و همه در آرامش به ‌سر مي‌برند. وزير كشور همچنين شايعه قطع اينترنت در اهواز را رد كرد و گفت: اين خبرها درست نيست. وحيدي درباره افزايش قيمت كالاهايي كه يارانه آن به مردم پرداخت شده است، نيز گفت: تا قبل از اجراي طرح عادلانه‌سازي يارانه‌ها، هيچ كالايي گران نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون