• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5207 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت

پيشخوان

وزارت اطلاعات اعلام كرد
مسدودسازي حساب‌هاي بانكي ۵۴۵ عامل غيرمجاز ارزي و رمزارز

با رصد و اشراف اطلاعاتي بر شبكه دلالان غيرمجاز ارزي، معاملات پنهان و مشكوك ارزي و رمزارز كشور، حساب‌هاي بانكي ۵۴۵ نفر از عوامل غيرمجاز ارزي در سطح كشور شناسايي و مسدود شد. به گزارش ايسنا با رصد و رهگيري‌هاي اطلاعاتي اين وزارتخانه، ضمن اشراف بر شبكه دلالان غيرمجاز ارزي، معاملات پنهان و مشكوك ارزي و رمزارز كشور، با همكاري بانك مركزي و با دستور مقام قضايي، حساب‌هاي بانكي ۵۴۵ نفر از عوامل غيرمجاز ارزي در سطح كشور شناسايي و مسدود شدند. با اجراي طرح برخورد با عوامل داد و ستد غيرمجاز ارزي در مدت اخير، ۹۲۱۹ فقره حساب بانكي با گردش بيش از ۶۰۰ هزار ميليارد ريال از اين عناصر در سطح كشور مسدود شد. وزارت اطلاعات ضمن اعلام پايش دقيق و مستمر فعاليت‌هاي غيرقانوني ارزي و غيرمجاز رمز ارز، به مردم شريف ايران اطمينان مي‌دهد كه علاوه بر رهگيري و برخورد با عاملين التهاب در بازار ارز، همزمان و همراه با اجراي كامل اقدام ملي مردمي‌سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها، اجازه سوءاستفاده از فضاي معاملات غيرقانوني و قاچاق كالاهاي اساسي را نخواهد داد و از هيچ تلاشي براي حفظ آرامش و ثبات بازارهاي مرتبط با معيشت مردم دريغ نخواهد كرد.


واكنش كلامي و عملي رييسي  به پيشنهاد توفاني احمد توكلي
آفتاب نيوز، از گفت‌وگوي احمد توكلي با رييسي درباره راهكاري پيشنهادي خبر داد. شهاب‌الدين حائري شيرازي در كانال تلگرامي ويرايش ذهن نوشت: اخيرا پدر خانمم جناب توكلي شيراز بودند نقل كردند در ديداري كه به همراه جمعي با آقاي رييسي داشتند از ايشان درخصوص نامه‌اي كه فرستاده بودند پرس‌و‌جو مي‌كنند، محتواي نامه اين بود «براي آنكه تحمل سختي معيشت قدري آسان‌تر شود بر قشر مستضعف بياييد حقوق و مزاياي مديران را به ۱۵ ميليون تومان كاهش دهيد كه البته اگرچه باز فاصله دارد با قشر مستضعف اما اين كار مرهمي هست بر درد دردمندان.» گفتند به آقاي رييسي گفتم نامه مرا خوانديد گفت بله اما اين كار كه نان نمي‌شود براي فقرا! با رييس‌جمهور احتجاج كردم به نهج‌البلاغه كه امير مومنان فرمود: «خداوند متعال بر پيشوايان و حكمرانان عدل فرض كرده است كه خود را با مردم تهيدست برابر سازند، تا فقر فقرا را به شورش نكشاند.» گفتم: اگر چه ما نمي‌توانيم مثل علي عليه‌السلام همسان فقرا زندگي كنيم اما اين نزديك شدن زندگي مديران به فقرا علاوه بر مزاياي بسيار كمك به آرامش مردم كرده ومنافع امنيت ملي دارد. رييس‌جمهور حرف مرا تاييد كرد و گفت بله موجب تشفي خاطر مردم مي‌شود و خوب است. اما كاري در اين زمينه نكرد!


حداد عادل:
قبل از افزايش قيمت‌ها، پول آن به حساب مردم ريخته شده 

ايلنا| عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ارقامي كه در طرح جديد اقتصادي پرداخت شده با محاسبه انجام شده است و دولت سعي كرده افزايش قيمت‌ها را جبران كند. نقايص جزيي نبايد ما را از فوايد اين كار غافل كند. غلامعلي حداد عادل، گفت: اگر مردم به استدلال‌هاي رييس‌جمهور، وزرا و مسوولان دقت كنند، مي‌بينند كه كشور به چنين جراحي اقتصادي احتياج دارد. اما مردم توجه دارند كه جراحي اقتصادي كار سختي است. هيچ مريضي به خاطر سختي جراحي از طبيب روگردان نمي‌شود. اگر كسي به خاطر سختي درمان از جراحي پرهيز كند، معالجه نخواهد شد. وي ادامه داد: تحمل سختي جراحي، سلامتي درازمدت را براي بيمار تضمين مي‌كند. اخيرا جراحي كه در اقتصاد اتفاق افتاده است باعث شد تا مردم با افزايش قيمت‌ها رو به رو شوند اما مردم توجه كنند، قبل از آنكه افزايش قيمت‌ها حاصل شود، پول به حساب مردم ريخته شده است. اما بعضي از رسانه‌هاي بيگانه با تاكيد بر افزايش قيمت‌ها اذهان را آشفته مي‌كنند. رسانه‌هاي داخلي بايد در اين زمينه بيدار و مراقب باشند. حداد عادل در پاسخ به اين سوال كه آيا رقم واريز شده رقم مناسبي است يا خير، گفت: پرداخت اين ارقام با محاسبه انجام شده است. دولت سعي كرده تا افزايش قيمت را جبران كند. حتي در دهك‌هاي اوليه مقداري هم اضافه‌تر واريز شده است. اما ممكن است در مقام اجرا نواقصي وجود داشته باشد. آنهايي كه اعتراض دارند ثبت‌نام كنند و در‌نهايت به اين اعتراضات رسيدگي خواهد شد. نقايص جزيي نبايد ما را از فوايد اين كار غافل كند.

 

وزير كشور:

همه استان‌ها در امنيت كامل هستند

ايلنا| وزير كشور گفت: همه استان‌ها در امنيت كامل هستند. هيچ كالايي تا قبل از طي مسير قانوني گران نمي‌شود. احمد وحيدي در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر اينكه خبرهايي وجود دارد كه در آنها گفته شده مشكلات امنيتي در شهرهاي جنوب كشور به ويژه در مناطق نزديك خوزستان وجود دارد، گفت: اصلا اين‌گونه نيست و همه استان‌ها در امنيت كامل هستند. همه ‌چيز عالي و خوب و در امنيت است. وزير كشور درخصوص تمهيدات براي جلوگيري از قاچاق كالاهاي اساسي گفت: بله سياست‌ها ابلاغ شده و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و استانداران مرزي فعال هستند. با كساني كه به دنبال قاچاق كالا باشند يا بخواهند در كشور كمبود ايجاد شود، برخورد مي‌شود. وحيدي در پاسخ به اين سوال كه يارانه به اتباع خارجي هم تعلق مي‌گيرد، گفت: فعلا در اين مرحله خير، تعلق نمي‌گيرد. وحيدي در پاسخ به سوالي در رابطه با اختيارات جديد سازمان تعزيرات گفت: اينها مي‌توانند حد جريمه‌ها را بالاتر ببرند و اجازه بستن جاهايي كه تخلف دارند را كسب كردند و مي‌توانند پلاكارد بسته شدن بزنند اين اختيارات خوبي است و بازدارندگي بهتري براي كساني كه مي‌خواهند تخلف كنند، ايجاد مي‌كند. وزير كشور درخصوص شايعه افزايش قيمت مرغ و تخم‌مرغ هم گفت: هيچ چيزي تا قبل از طي مسير قانوني گران نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون