• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5209 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ ارديبهشت

اخبار

رشد 9 درصدي تلفات تصادف  در سال گذشته
در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن كه آمار تلفات، ۱۵ هزار و ۳۹۶ نفر بود، ۹ درصد افزايش يافته است.  در حوادث رانندگي سال ۱۴۰۰، از كل جانباختگان ۱۳ هزار و ۴۶۷ نفر مرد و سه هزار و ۳۱۱ نفر زن بودند. در اين مدت استان‌هاي فارس با يك‌هزار و ۳۸۹، تهران با يك‌هزار و ۲۱۱ و سيستان و بلوچستان با يك‌هزار و ۱۸۵ بيشترين و استان‌هاي ايلام با ۱۲۷، چهارمحال و بختياري و اردبيل هر كدام با ۲۲۰ و كهگيلويه و بويراحمد با ۲۲۷ فوتي كمترين آمار تلفات را داشتند.


ثبت بيشترين تلفات در ماه مهر
در سال گذشته بر اساس آمار جمع‌آوري شده، بيشترين تعداد تلفات به ترتيب در ماه‌هاي مهر (يك‌هزار و ۶۲۱) و مرداد (يك‌هزار و ۶۲۰) و كمترين آن در بهمن ماه (يك‌هزار و ۹۲) كشته ثبت شده است. بيشترين رشد تلفات نيز مربوط به فروردين ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۶۶.۵ درصد افزايش بوده است. از كل تلفات تصادفات چهار هزار و ۱۴۷ نفر در محورهاي درون شهري، ۱۱ هزار و ۶۰۵ نفر در مسيرهاي برون شهري، ۹۴۱ نفر در مسيرهاي روستايي و ۸۵ نفر در ساير مسيرها جان باخته‌اند.
مراجعه بيش از ۳۱۷ هزار مصدوم تصادفات  به پزشكي قانوني
طي سال گذشته ۳۱۷ هزار و ۱۲۰ مصدوم حوادث رانندگي به مراكز پزشكي قانوني كشور مراجعه كردند كه از اين تعداد ۲۲۹ هزار و ۷۵۱ نفر مرد و ۸۷ هزار و ۳۶۹ نفر زن بودند. تعداد مراجعات مصدومان تصادفات در سال ۱۴۰۰ نيز با رشد ۱۴.۶ درصدي نسبت به سال قبل از آن مواجه بود.
۱۳۰۰كشته در تصادفات اسفند
بر اساس گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، مطابق آمارهاي موجود در حوادث رانندگي اسفند گذشته نيز يك‌هزار و ۳۳۸ نفر كشته و ۲۴ هزار و ۲۸۳ نفر مصدوم شدند كه در تعداد تلفات با رشد ۲.۱ درصدي و در تعداد مصدومان با رشد ۱۷.۶ درصدي مواجه بوديم.


وقوع توفان گرد و غبار در عراق
در پي وقوع توفان گرد و غبار در عراق، پروازهاي اين كشور لغو شدند. در پي توفان شديد گرد و غبار در عراق پروازهاي فرودگاه بين‌المللي بغداد لغو شد. به گزارش شبكه عرب‌نيوز، تصاوير ويديويي منتشر شده در فضاي مجازي حاكي از آن است كه گرد و غبار، پايتخت عراق را فراگرفته، ديد را مختل كرده و موجب لغو پروازها شده است. خبرگزاري رويترز نيز اعلام كرد كه گرد و غبار شديد در عراق كه در هفته‌هاي اخير اين كشور را در برگرفته به تعطيلي برخي مدارس و ادارات دولتي منجر شد. بنا بر اعلام منابع پزشكي، صدها نفر در سراسر پايتخت عراق و در شهرهاي جنوبي به دليل مشكلات تنفسي ناشي از خيزش گرد و خاك، روانه بيمارستان‌ها شده‌اند. طي چند هفته گذشته حداقل يك مورد توفان گرد و غبار در هفته عراق را در برگرفته كه به گفته مردم اين كشور بدترين توفان در طول تاريخ است.


تيراندازي مرگبار  در كليسايي در كاليفرنيا
پليس كاليفرنيا اعلام كرد: فردي كه اقدام به تيراندازي در يك كليسا كرده بود، بازداشت شد. به گزارش ايسنا، بنا بر اعلام پليس، مردي كه دو روز پيش در حين پذيرايي ناهار در كليسايي در جنوب كاليفرنيا اقدام به تيراندازي كرده بود، توسط افراد حاضر در كليسا دستگير شد. در پي وقوع اين تيراندازي يك نفر كشته و چهار نفر ديگر به‌ شدت زخمي شدند. گفته شده كه مظنون به تيراندازي، مردي آسيايي‌تبار و حدودا ۶۰ ساله است كه در بازداشت به سر مي‌برد و دو اسلحه نيز در محل حادثه كشف شده است. به گزارش ژاپن تودي، بنا بر اعلام پليس كاليفرنيا، انگيزه اين مرد از اقدام به تيراندازي مشخص نشده اما بازرسان بر اين باورند كه مرد مسلح از ساكنان اين منطقه نبوده است.


بازداشت خواهران دوقلو  حين سرقت در تجريش
سركلانتريكم پليس پيشگيري تهران بزرگ از بازداشت سه جيب‌بر حرفه‌اي محله تجريش حين سرقت خبر داد و گفت: «اين سارقان دو خواهر دوقلو و يك برادر و از اتباع كشور همسايه بودند.»  سرهنگ محمدباقر قدم‌زاده؛ با اعلام خبر بازداشت سه جيب‌بر حرفه‌اي درباره جزييات اين خبر گفت: «در پي افزايش سرقت از تلفن‌همراه و اشياي قيمتي شهروندان در بازار تجريش و اطراف امامزاده صالح، رسيدگي به موضوع در دستور كار عمليات كلانتري 101 تجريش قرار گرفت و ماموران تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند.» سركلانتر يكم پليس پيشگيري تهران بزرگ با بيان اينكه ماموران در تحقيقات و پي‌جويي‌هاي انتظامي هويت متهمان را شناسايي كردند، گفت: «در تحقيقات صورت ‌گرفته مشخص شد دو خانم و يك پسر جوان با شگردهاي مختلف اقدام به سرقت و جيب‌بري مي‌كنند كه ماموران حين گشت‌زني با اطلاعات كسب‌ شده، متهمان را با همان مشخصات در حال درگيري با خانمي رويت كردند كه بلافاصله در محل حاضر و متهمان بازداشت شدند.» او گفت: «در بررسي بيشتر مشخص شد سارقان حين سرقت از آن خانم بودند كه او متوجه و با سارقان درگير شد همچنين در بررسي از سارقان يك دستگاه تلفن‌همراه سرقتي كه لحظاتي قبل سرقت شده بود، كشف شد.» اين مقام انتظامي گفت: «متهمان كه دو خواهر دوقلو و 20ساله و برادر 17ساله و از اتباع كشور همسايه بودند در تحقيقات اوليه به جرم انتسابي و جيب‌بري در محله تجريش و 15 فقره سرقت مشابه اعتراف كردند.» قدم‌زاده با اشاره به اينكه تحقيقات بيشتر براي كشف جرايم متهمان و شناسايي مالباختگان با توجه به سرقت‌هاي روزهاي گذشته ادامه دارد، گفت: «پرونده و متهمان براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون