• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5210 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت

پيشخوان

رييس‌جمهور درگذشت مادر شهيدان صنيع‌خاني را تسليت گفت
رييس‌جمهور در پيامي درگذشت حاجيه خانم ميره‌اي مادر بزرگوار شهيدان سيد محمد و سيد محمدحسن صنيع‌خاني را به خانواده گرامي آن مرحومه تسليت گفت. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، آيت‌الله سيد ابراهيم رييسي در پيام تسليت خود به مناسبت درگذشت مادر شهيدان صنيع‌خاني آورده است: اين اسوه صبر و ايستادگي كه تا پايان زندگي دنيايي همواره مدافع ارزش‌هاي اسلامي و مروج فرهنگ ايثار و شهادت بود، الگويي براي زنان امروز و فرداي ايران اسلامي بوده و جايگاهي رفيع در پيشگاه الهي خواهد داشت. بسم ‌الله الرحمن الرحيم درگذشت حاجيه خانم ميره‌اي مادر بزرگوار شهيدان سيد محمد و سيد محمدحسن صنيع‌خاني موجب تالم خاطر شد. اين اسوه صبر و ايستادگي كه تا پايان زندگي دنيايي همواره مدافع ارزش‌هاي اسلامي و مروج فرهنگ ايثار و شهادت بود، الگويي براي زنان امروز و فرداي ايران اسلامي بوده و جايگاهي رفيع در پيشگاه الهي خواهد داشت. اينجانب درگذشت اين بانوي مومنه را به خانواده گرامي آن مرحومه تسليت مي‌گويم و از درگاه خداوند براي ايشان علو درجات و همنشيني با فرزندان شهيدش و براي بازماندگان صبر و سلامت مسالت دارم. همچنين آيت‌الله سيد مصطفي محقق داماد و حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني نيز با ارسال پيام‌‌هاي تسليت جداگانه، رحلت والده شهيدان صنيع‌خاني را به پدر و برادر و اعضاي خانواده‌شان تسليت گفتند.


نماينده مجلس: دولت تيم اقتصادي خود را ساماندهي كند
ايسكا| نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت براي اجراي حذف ارز ترجيحي تيم اقتصادي خود را ساماندهي كند تا يك ‌صدا از درون دولت شنيده شود. كاظم دلخوش اباتري، با اشاره به اينكه 6 ماه است به دلايل مختلف به نحوه عملكرد دولت در حذف ارز ترجيحي نقد داريم، اظهار كرد: آقاي رييسي زحمت زيادي مي‌كشند و ما دل‌مان مي‌خواهد دولت موفق باشد، اما معتقديم زيرمجموعه‌ها خصوصا در بخش‌هاي اقتصادي بايد تقويت شوند. وي بيان كرد: دولت مي‌گويد ما به پنج قلم كالا يارانه مي‌دهيم كه بايد از آنها پرسيد آيا زندگي مردم همين چند قلم كالاست و اقلام ديگر از اينها تاثير نمي‌گيرد؟ آيا مي‌توانيد افزايش قيمت متاثر از اين چند قلم را در ساندويچ مردم تا كفش، لباس، كرايه خانه و ... كنترل كنيد؟ معتقدم دولت برنامه‌اي براي كنترل افزايش قيمت‌ها ندارد و اين مساله نگران‌كننده است. نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: ملاك و معيار در دهك‌بندي‌ها درست نيست. سه سال در هدفمندي يارانه‌ها كار كرديم، باز هم نتوانستيم آنگونه كه بايد به صورت كامل دهك‌ها را ساماندهي كنيم. لذا هرچند معتقديم جراحي براي اقتصاد كشور لازم است، اما شرايط جراحي براي بيماري كه ضريب هوشي پاييني دارد بايد با ملاحظات بسيار زياد صورت گيرد و اقتصاد كشور در چنين شرايطي قرار دارد و دولت در اين زمينه عجله كرد. عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اقتصاد كشور ما آسيب‌پذير است، گفت: جراحي اقتصادي در اين شرايط معنا ندارد، مجلس از دولت خواسته بود اين مساله را با مديريت پيش ببرد. دولت اگر مي‌خواست جلوي قاچاق را بگيرد بايد اين كار را در شرايطي مي‌كرد كه پول حاصل از آن در جيب مردم برود كه به نظرم پرداخت اين مقادير نياز مردم را برطرف نمي‌كند.


ظريفيان: گام‌هاي ايران به سوي تعامل برد- برد با نظام بين‌المللي است
نامه نيوز| فعال و تحليلگر سياسي اصلاح‌طلب گفت: جمهوري اسلامي ايران با تمام فرازونشيب‌ها، اكنون به يك واقع‌گرايي در عرصه بين‌المللي دست يافته است. سفر اخير انريكه مورا به ايران اميدواري‌ها درباره احتمال رسيدن به توافق نهايي در جريان مذاكرات برجامي را بالا برده است و مقامات ايراني و نيز اروپايي در گفت‌وگوهاي رسانه‌اي اعلام كرده‌اند كه مسير رسيدن به توافق هموار است. غلامرضا ظريفيان، فعال و تحليلگر سياسي، درباره اين موضوع گفت: «واقعيت اين است كه جمهوري اسلامي ايران با تمام فرازونشيب‌هايي كه تجربه كرده و يك جنگ هشت‌ساله را ديده و البته با دانستن نوع نگاه نظام جهاني درباره ايران و همه گسست‌ها، تحريم‌ها و حتي شكست‌ها اما به يك واقع‌گرايي در عرصه بين‌الملل دست يافته است. گرچه جناح‌هاي سياسي نسبت به مسائل سياست خارجي نگاه‌هاي مختلفي دارند و برخي تند و برخي ميانه‌رو هستند و گرچه لابي‌هاي صهيونيست‌ها هم در جهان وجود دارد اما مجموعه نظام به يك واقع‌گرايي واقعي در حوزه بين‌المللي دست يافته است». او ادامه داد: «واقعيت اين است كه گام‌ها به سوي تعامل برد- برد با نظام بين‌المللي پيش مي‌رود و تصور مي‌كنم مذاكرات به نتيجه مي‌رسد. بخش مهمي از روابط ايران با جامعه جهاني پيوند خورده است و نمي‌شود درها را به روي خود ببنديم». اين فعال سياسي همچنين بيان كرد: «ممكن است بخشي از نتيجه‌اي كه به دست مي‌آيد به صورت موقت قابليت اجرا داشته باشد و بخشي از آن هم بلندمدت باشد و حتي ممكن است هزينه‌هايي هم در بر داشته باشد، اما مهم اين است كه با به‌ دست‌آوردن توافق مي‌توان بر بسياري از مشكلات غلبه كرد».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون