• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5213 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد

پيشخوان

رييسي دوشنبه به عمان مي‌رود

ايرنا| رييس‌جمهور به دعوت رسمي «هيثم بن طارق آل سعيد» سلطان عمان و در صدر هياتي بلندپايه، به اين كشور سفر مي‌كند. سفر رييس‌جمهور به مسقط، اولين سفر رييس‌جمهوري اسلامي ايران به اين كشور در دوره سلطان جديد عمان و پنجمين سفر خارجي رييس‌جمهور در ۹ ماه فعاليت دولت سيزدهم است.
سيدابراهيم رييسي براي گسترش تعاملات اقتصادي، سياسي و فرهنگي، به دعوت رسمي «هيثم بن طارق آل سعيد» سلطان عمان، روز دوشنبه دوم خرداد در صدر هياتي بلندپايه عازم مسقط خواهد شد. ملاقات رسمي در كاخ العلم، ديدار دوجانبه با «هيثم بن طارق آل سعيد» سلطان عمان، امضاي چند سند همكاري، ديدار با ايرانيان مقيم و ديدار با تجار و فعالان اقتصادي عماني از جمله برنامه‌هاي سفر يك روزه رييسي به اين كشور است. 
سفر رييس‌جمهور به مسقط، اولين سفر رييس‌جمهوري اسلامي ايران به اين كشور در دوره سلطان جديد عمان و پنجمين سفر خارجي رييس‌جمهور در ۹ ماه فعاليت دولت سيزدهم است. در راستاي ايجاد زمينه‌هاي گسترش روابط اقتصادي و تجاري ايران و عمان، هياتي ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادي ايران هفته گذشته به اين كشور سفر كردند.
نماينده مجلس خبر داد 

از سرگيري مذاكرات برجامي  در نيمه دوم خرداد

فردا| محمدحسن آصفري درباره آينده مذاكرات برجامي گفت: بايدن پيش از انتخابات كنگره مجبور است با ايران به يك توافق درباره برجام برسد. فرهيختگان، سياستمداران و اصحاب رسانه در امريكا منتظرند، ببينند تكليف مذاكرات دولت واشنگتن با ايران چه خواهد شد.
وي افزود: اگر دولت بايدن نتواند از گفت‌وگوهاي برجامي نتيجه بگيرد، مطئمنا دموكرات‌ها انتخابات رياست‌جمهوري آينده را خواهند باخت. جريان آقاي بايدن به دنبال آن است كه در مذاكره با ايران حتي شده به يك توافق موقت هم برسد. هدف جمهوري اسلامي ايران از مذاكرات، لغو تحريم‌هاست اما بايدن براي بقاي حزب خودش در قدرت نياز به توافق برجامي دارد چون كارنامه دولتش تا به اينجاي كار از ديد افكارعمومي نمره قبولي نمي‌گيرد.
 اين عضو فراكسيون اكثريت مجلس يادآور شد: دموكرات‌ها اميدوارند در سايه توافق نسبي با ايران بتوانند دوباره كرسي رياست‌جمهوري را به دست بگيرند. در مجموع اگر آقاي بايدن با همين رويكرد جلو برود مي‌توان نتيجه بخشي مذاكرات را پيش‌بيني كرد اما اگر او بخواهد در مسير صهيونيست‌ها گام بردارد، خيلي نمي‌توان به نتيجه كار مذاكرات اميدوار بود. آصفري با بيان اينكه حداقل امكان يك توافق موقت پيش‌بيني مي‌شود، ادامه داد: احتمال مي‌دهم نيمه دوم خردادماه امكان شروع مذاكره دوباره ايران با امريكايي‌ها و اروپايي‌ها فراهم مي‌شود.


علي صوفي: نمي‌توان از امروز به كانديداها قول داد چون ممكن است رد صلاحيت شوند

ايلنا| دبيركل حزب پيشروي اصلاحات گفت: ردصلاحيت اصلاح‌طلبان را از حضور در انتخابات محروم كرده است، نمي‌توان از الان به كانديداها گفت اقدامات خود را انجام دهند چون ممكن است ردصلاحيت شوند.علي صوفي درباره آخرين تحولات از حزب متبوعش گفت: حزب ما به روال عادي كار خود را ادامه مي‌دهد. جز برگزاري كنگره كه سال گذشته برگزار و انتخابات شوراي مركزي مجددا انجام شد، تعداد افراد جديدي وارد شوراي مركزي شدند و بعد از آن اتفاق خاصي را شاهد نيستيم. وي در ادامه گفت: بنده همچنان به عنوان دبيركل حزب پيشروي اصلاحات انتخاب شدم و مهندس خرم هم به عنوان رييس شوراي مركزي حضور دارد. در ادامه به تدريج مي‌خواهيم هيات اجرايي، دفتر سياسي و ارگان زيرمجموعه، كميته‌ها را تكميل كنيم و به موازات آن هم اقداماتي انجام شده كه همچنان ادامه دارد.صوفي گفت: تقريبا در تمام استان‌ها نماينده داريم و در آنجا شوراهايي تعيين شده است. در برخي استان‌ها دفتر داريم و در حال تكميل دفاتر برخي استان‌ها هستيم. كميسيون‌ها كار توليد محتوا را انجام مي‌دهند و اگر نيازي باشد، بيانيه‌اي صادر مي‌شود. شوراي مركزي ماهي يك بار جلسه رسمي برگزار مي‌كند و اگر نياز باشد جلسه فوق‌العاده هم برگزار مي‌كند.
صوفي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا حزب پيشروي اصلاحات درباره انتخابات آينده برنامه‌اي تدوين كرده يا خير، گفت: برنامه‌هاي انتخاباتي حزب در كميته انتخابات تعيين مي‌شود. اين كميته فضاي انتخابات را رصد كرده و پيشنهادات خود را ارايه مي‌كند. سپس اين پيشنهادات در شوراي مركز بررسي مي‌شود و بعد از آن بايد ديد چند نفر از اعضاي حزب، شرايط نامزد شدن دارند و مي‌توانند كانديدا شوند.وي تصريح كرد: از طرف ديگر ما به باقي احزاب وابسته‌ايم. بايد ديد جبهه اصلاحات چه تصميمي مي‌گيرد تا بتوانيم با آنها هماهنگ باشيم. اگر قرار باشد ليستي شكل بگيرد، ما رصد خواهيم كرد تا چه تعداد از نفرات حزب ما مي‌توانند در اين ليست حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون