• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5213 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد

خبرخوان

گزارش عجيب سيما  درباره يارانه‌ها!
صداوسيما در گزارشي عجيب سراغ كسبه رفته و عنوان كرده كه بدهي مردم كه به صورت نسيه جنس مي‌خريدند با مبلغ يارانه‌ها تسويه شده است. اين دومين بار است كه در يك هفته گذشته صدا و سيما سراغ چنين سوژه‌ها و نتيجه‌گيري‌هاي عجيبي مي‌رود. بعد از گزارش سلامي در صداوسيما با اين محور كه بعد از خريد با پول يارانه، كمي هم اضافه آمد؛ اين‌بار خبرنگار اين سازمان سراغ حساب دفتري و خريد نسيه از مغازه‌هاي حاشيه شهر تهران رفته و اعلام مي‌كند مردمي كه بدهكار مغازه‌ها بودند، با پول يارانه حساب‌شان را تسويه كرده‌اند.


بورس بيش از ۱۵ هزار واحد سقوط كرد
شاخص كل بورس در معاملات روز گذشته با ۱۵ هزار و ۲۷۹ واحد كاهش تا رقم يك ميليون و ۵۷۹ هزار واحد نزول كرد.شاخص كل با معيار هم‌وزن هم ۲۴۳۹ واحد كاهش يافت و رقم ۴۴۰ هزار و ۱۸۴ واحد را ثبت كرد. در اين بازار ۶۴۵ هزار معامله به ارزش ۶۱ هزار و ۷۱۲ ميليارد ريال انجام شد.


مرغداران در تامين نهاده‌هاي دامي دچار مشكل شده‌اند
ناصر نبي‌پور، رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به اينكه قيمت تخم‌مرغ ۲۲ هزار تومان كمتر از قيمت تمام شده است، گفت: ادامه روند فعلي تامين نهاده‌هاي دامي، توليد را با مشكل مواجه مي‌كند. وي با اشاره به شرايط صنعت مرغداري بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ توماني گفت: در حال حاضر نهاده به اندازه كافي وجود ندارد ضمن اينكه قيمت نهاده‌هاي بارگذاري شده در سامانه بازارگاه نيز شش برابر شده به همين دليل توليدكنندگان نقدينگي لازم را براي خريد اين نهاده‌ها ندارند. وي اضافه كرد: پيش از اين وقتي توليدكنندگان براي خريد نهاده به سامانه بازارگاه مراجعه مي‌كردند بايد سهميه يك ماهه خود را مي‌خريدند و قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ توماني هزينه سهميه يك ماهه يك واحد مرغداري با ۱۴۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار حدود دو ميليارد تومان مي‌شد، اما الان اين رقم حدود ۱۳ ميليارد تومان مي‌شود. بنابراين مرغدار توان خريد كل سهميه را ندارد و دولت بايد تدابيري در نظر بگيرد تا توليدكنندگان به اندازه نيازشان سهميه خريداري كنند.


شناسايي بيش از ۲۰۰ هزار ميليارد تومان اموال مازاد بانك‌ها
سيد عباس حسيني، معاون وزير اقتصاد گفت: به‌طور كلي، دارنده سرمايه، تمايل به سرمايه‌گذاري در بازارهاي پربازده دارد. با اين وجود، قانونگذار و نهاد ناظر است كه ‌بايد در اين خصوص مداخلات جهت‌دهنده داشته باشد. به‌طور مثال، در بسته راهبردي بانكي كه به عنوان ۱۰ فرمان بانكي وزير محترم امور اقتصادي و دارايي مطرح شد، چنين سرمايه‌گذاري‌هايي توسط بانك‌هاي دولتي به ‌شدت منع شد. قانون رفع موانع توليد نيز از طريق سازوكارهاي تنبيهي مالياتي، مانع بنگاهداري بانك‌ها شده كه به تدريج در حال اجراست. بخش اعظم وظيفه پيشگيري از كژكاركردي‌هاي نظام بانكي نيز بر عهده بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران است كه با نظارت دقيق، به ‌موقع و قاطع قابل انجام است. وي افزود: بيش از ۲۰۰ هزار ميليارد تومان اموال مازاد (شامل سهام و املاك) نزد بانك‌ها شناسايي شده كه با فروش آنها مي‌توان منابع حاصله را صرف افزايش سرمايه همان بانك كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون