• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5217 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ خرداد

خبرخوان

رتبه‌هاي ۳ تا ۱۹ ايران در توليد ۲۰ محصول مهم كشاورزي
سازمان جهاني خواروبار و كشاورزي ملل متحد از رتبه‌هاي ۳ تا ۱۹ ايران در توليد ۲۰ محصول مهم كشاورزي جهان خبر داد. جديدترين آمار منتشرشده از سوي سازمان جهاني خواروبار و كشاورزي ملل متحد «فائو» كه بر پايه آمار سال 2020 تهيه شده نشان مي‌دهد ايران يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان محصولات كشاورزي در جهان است و رتبه 3 تا 19 در توليد 20 محصول مهم كشاورزي را به خود اختصاص داده است. ايران در توليد چهار محصول خرما، عسل، پسته و گردو سوم جهان است. ميزان توليد سالانه خرماي ايران 1.28 ميليون تن اعلام شده كه بر اين اساس، ايران پس از مصر و عربستان به عنوان سومين توليدكننده بزرگ اين محصول در جهان شناخته شده است. توليد عسل در ايران 80 هزار تن در سال است كه پس از چين و تركيه بالاترين ميزان توليد عسل در يك كشور محسوب مي‌شود. توليد عسل چين بالغ بر 458 هزار تن در سال اعلام شده است.


شرط كاهش التهاب در بازار خودرو

فردين آقابزرگي، كارشناس بازار سرمايه تاكيد كرد: التهاب بازار خودرو فقط با عرضه مداوم محصولات توليدي در بورس كالا به آرامش خواهد رسيد و در غير اين صورت اثر چنداني بر بازار خودرو نخواهد داشت.  وي در مورد مزاياي عرضه خودرو در بورس كالا، توضيح داد: تاكنون مشابه عرضه خودرو در بورس كالا با توجه به شرايط رقابتي كه در بازار اين صنعت وجود دارد در بازار سرمايه ساير كشورها رخ نداده است. وي با بيان اينكه اغلب اطلاعات قيمتي كه دفاتر فروش خودرو در سامانه كدال منتشر مي‌كنند، به‌طور قابل توجهي با قيمت خودرو در بازار آزاد تفاوت دارد، گفت: با عرضه خودرو در بورس كالا اختلاف قيمتي در صنعت خودرو كه يكي از موارد قيمت‌گذاري دستوري به حساب مي‌آيد، كاهش خواهد يافت.


نياز ۱،۵ ميليارد دلاري فاز سوم آزادراه تهران-شمال
پروژه آزادراه تهران-شمال در سال ۱۳۷۳ به تصويب شوراي عالي معماري و شهرسازي رسيد و عمليات اجرايي آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد، تاكنون فاز اول و چهارم اين محور آزادراهي ۳۲ كيلومتر و ۲۰ كيلومتر افتتاح شده و در حال بهره‌برداري است. خيراله خادمي، معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: مطالعات فاز سوم آزادراه تهران-شمال انجام شده و براي ساخت آن به اعتباري حدود ۱.۵ ميليارد دلار نياز داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون