• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5217 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ خرداد

خبرخوان

قديمي‌ترين نيروگاه كشور  در مدار توليد برق قرار دارد

سيد يحيي نوبخت، مديرعامل نيروگاه طرشت گفت: اين نيروگاه پس از ۶۳ سال توليد پايدار به عنوان قديمي‌ترين نيروگاه توليد برق در مدار توليد قرار دارد. وي افزود: ۲۹ مگاوات توليد خالص در اين نيروگاه محقق شد. وي ادامه داد: از اين ميزان توليد حدود ۱۴ مگاوات ساعت سهم واحدهاي بخار و ۱۵ مگاوات ساعت سهم واحد گازي بوده است. مديرعامل نيروگاه طرشت افزود: راندمان اين نيروگاه در اين ماه ۲۷.۴ درصد بوده و اين در حالي است كه واحدهاي ۱ و ۲ بخار اين نيروگاه در مهرماه سال گذشته براي هميشه از مدار توليد خارج و پروژه راه‌اندازي واحدهاي موتور گازسوز در طرشت در حال اجراست.


تعاوني‌ها ۴۰۰ هزار  واحد مسكوني مي‌سازند

با ابلاغ قانون جهش توليد مسكن، طرح دولت سيزدهم درباره ساخت سالانه يك ميليون واحد مسكوني، از پشتوانه قوي قانوني برخوردار شد. دولت در اين راستا بخش تعاون را مكلف كرده كه از ۴ ميليون واحد مسكوني، ۴۰۰ هزار واحد در بخش تعاون ساخته شود. بر اساس آمارها نزديك به ۱۰ هزار تعاوني مسكن در كشور وجود دارد كه بيش از ۹۰۰۰ تعاوني داراي كارنامه و سابقه درخشان و حدود ۵۰۰ تعاوني دچار مشكل و عارضه هستند. موضوع آسيب‌شناسي مشكلات بخش تعاون به ويژه تعاوني‌هاي مشكل‌دار از ديرباز مطرح بوده و تلاش شده با تشكيل اتاق‌هاي فكر تعاون، كارگروه‌هاي پايش تعاون و كميته‌هاي شناسايي نقاط ضعف و قوت واحدهاي تعاوني، تعاوني‌هاي داراي مشكل شناسايي شده و مشكلات آنها مورد بررسي و آسيب‌شناسي قرار گيرد.


پرداخت تسهيلات با ۳ نرخ مختلف به بخش دام و طيور

مهدي رضايي، سرپرست بانك كشاورزي گفت: در راستاي مردمي‌سازي طرح يارانه‌ها بنا شده به بنگاه‌هاي توليدي دام و طيور با ۳ نرخ ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد تسهيلات پرداخت شود. وي ادامه داد: دامداركارت تا سقف ۲۰۰ ميليون تومان با نرخ ۱۱ درصد در اختيار بنگاه‌هاي «خرد و كوچك» و «متوسط» قرار داده مي‌شود. رضايي با اشاره به نحوه دريافت تسهيلات براي متقاضيان گفت: با ليستي كه وزارت جهاد كشاورزي در اختيار بانك كشاورزي از طريق سامانه سيتا قرار مي‌دهد، دامداران و توليدكنندگان مراجعه مي‌كنند و با ارايه مدارك و تشكيل پرونده براي دريافت تسهيلات اقدام مي‌كنند.
 ركود سنگين بر بازار خودرو حاكم است

با شروع سال جديد، قيمت‌ها در بازار خودرو به صورت هيجاني بالا رفت، اما از اواسط ارديبهشت و انتشار اخبار نسبتا مثبت، ريرش قيمت‌ها آغاز شد. البته طي دو روز گذشته شاهد ايست قيمتي در بازار بوديم. روند صعودي قيمت‌ها تقريبا تا اواسط ارديبهشت ماه ادامه داشت كه با انتشار اخبار مربوط به آزادسازي واردات خودرو، ترمز افزايش قيمت كشيده شد و اگرچه نسبت به اسفند ۱۴۰۰ همچنان قيمت‌ها بالاست، اما نرخ‌ها از آن روند صعودي، عقب‌نشيني كرد و به‌طور ميانگين ۱۰ تا ۲۰ ميليون تومان ريزش قيمت را شاهد بوديم.البته طبق گفته فعالان بازار خودرو، طي دو ماه گذشته، قيمت‌ها در بازار به صورت غيرواقعي و هيجاني افزايش يافته و بيشتر ارقام روي كاغذ بودند و با انتشار اخبار نسبتا مثبت، روند هيجاني قيمت‌ها متوقف شد و پس از يك كاهش چند روزه، طي دو روز گذشته، قيمت‌ها باثبات مانده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون