• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5221 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۰ خرداد

پيشخوان

فرمانده كل سپاه  در ديدار خانواده صيادخدايي: 

 همه مردم، خواهان انتقام خون اين شهيد هستند

خبرآنلاين| سرلشكر پاسدار سلامي با بيان اينكه شهيد صيادخدايي به دست شقي‌ترين افراد يعني صهيونيست‌ها به شهادت رسيده است، اظهار داشت: ان‌شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهيم گرفت.سردار سرلشكر پاسدار حسين سلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ديدار با خانواده سردار شهيد حسن صيادخدايي از فرماندهان مدافع حرم كه هفته گذشته در تهران در يك حمله تروريستي به شهادت رسيد، با اشاره به رشادت‌هاي اين شهيد اظهار داشت: شهدايي كه به دست صهيونيست‌ها به شهادت مي‌رسند، شهداي بسيار بلندمرتبه و با مقام بسيار والاتري هستند، چراكه به دست بدترين افراد به شهادت رسيده‌اند و ان‌شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهيم گرفت. سرلشكر سلامي با اشاره به شباهت شهادت شهيد سپهبد علي صيادشيرازي و شهيد صيادخدايي تاكيد كرد: تا پيش از شهادت شهيد صيادخدايي، يك شهيد صياد در ارتش داشتيم. پس از شهادت شهيد صيادخدايي، سپاه نيز مفتخر به داشتن يك شهيد صياد شد. اگر به طريقه شهادت اين دو شهيد توجه كنيم، شيوه شهادت آنها نيز مشابه يكديگر است. وي افزود: چند روز پيش كه به قم سفر كرده بودم همه مردم خواهان اين بودند كه انتقام خون شهيد صيادخدايي را بگيريم. همچنين در روز تشييع پيكر اين شهيد نيز مردم بر انتقام از قاتلان شهيد صيادخدايي مُصِر بودند.


از سوي محسن هاشمي تشريح كرد

توضيحاتي درباره شرايط انتشار خاطرات آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني

ايسنا: محسن هاشمي‌رفسنجاني در مورد انتشار خاطرات روزنوشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در سال ۱۳۷۸ پس از انجام مميزي گفت: پس از تعامل با وزارت ارشاد و كاهش قابل توجه حجم مميزي‌هاي انجام شده و مشورت با بزرگان و اساتيد نسبت به انتشار خاطرات آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تصميم گرفته شد. رييس هيات‌مديره دفتر نشر معارف انقلاب گفت: روال ما در طول ۲۲ سالي كه از انتشار خاطرات روزنوشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مي‌گذرد، اين بوده است كه پس از آماده‌سازي و تدوين نهايي خاطرات، نسخه‌اي از آن را تقديم رهبر معظم انقلاب كرده و نسخه‌اي را هم جهت صدور مجوز نشر به وزارت ارشاد ارايه مي‌كرديم و مجوز كتاب بدون مميزي صادر مي‌شد. هاشمي توضيح داد: پس از حدود چهار ماه از ارسال نسخه خاطرات روزنوشت سال ۱۳۷۸ آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني براي دريافت مجوز، به دفتر نشرمعارف انقلاب، به عنوان متولي انتشار اين خاطرات اصلاحيه‌اي ابلاغ شد كه طي آن حدود صد مورد مميزي شامل حذف كلي يك موضوع شامل چند پاراگراف يا سانسور و اصلاح بخشي از عبارت‌هاي مندرج در اين كتاب درج شده بود كه نيمي از اين موارد مربوط به متن خاطرات و نيم ديگر مربوط به مقدمه ناشر، پاورقي‌هاي ويراستار و پي‌نوشت‌هاي مرتبط برگرفته از خاطرات سركار خانم عفت مرعشي، همسر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه نقش پررنگي در خاطرات اين سال دارند، بود. وي ادامه داد: دفتر نشر معارف انقلاب رايزني‌هاي لازم را جهت كاهش اين موارد و صدور مجوز انتشار اين خاطرات انجام داد و پس از تعاملات و گفت‌وگوهاي مشروح در سطوح مختلف، از رياست‌جمهوري تا مراكز عالي نظام و وزارت ارشاد، ميزان اين مميزي‌ها به حدود ۱۹ مورد در متن خاطرات در حد يك كلمه تا يك جمله و۲۸ مورد در مقدمه و پاورقي‌ها كاهش يافت و بر اين اساس مجوز انتشار خاطرات صادر شد كه در نوع خود دستاورد جديدي در دولت آقاي رييسي است.  هاشمي ادامه داد: سرانجام پس از بررسي‌هاي همه‌جانبه و تاملات لازم و همچنين با توجه به سيره و روش آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، تصميم به انتشار گرفتيم تا هم امكان بهره‌مندي از بيش از ۹۹ونيم درصد خاطرات براي جامعه فراهم شود و هم با مشخص كردن كمتر از نيم درصد سانسور شده، به اصالت و سنديت كتاب خدشه‌اي وارد نشود و امكان تطبيق نسخه منتشر شده فعلي با نسخه دست‌نويس در آينده براي پژوهشگران فراهم باشد.


 اقدامات گسترده سپاه براي تامين امنيت زائران در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) 

سپاه‌نيوز| سردار رمضان شريف با اشاره به هماهنگي و هم‌افزايي دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف براي برگزاري پرشور و حماسي آيين گراميداشت سي و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) تاكيد كرد: اقدامات گسترده براي تامين امنيت و سهولت تشرف و حضور زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در حال انجام است. سردار رمضان شريف، سخنگو و مسوول روابط عمومي كل سپاه با اشاره به اهتمام ويژه سپاه در برگزاري هر چه باشكوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) آن هم پس از گذشت دو سال كه به دليل شرايط كرونايي در كشور، آيين‌هاي ميداني و حضوري سالگرد طبق سنوات قبل برگزار نشده است، گفت: با دستور سرلشكر حسين سلامي فرمانده كل سپاه قرارگاه شهيد فهميده با فرماندهي سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تشكيل و تمهيدات و اقدامات لازم براي تامين امنيت و تسهيل تشرف و حضور زائران پيش‌بيني و در حال پيگيري و انجام است.سخنگوي سپاه خاطرنشان كرد: اين قرارگاه ماموريت دارد نسبت به به‌كارگيري رده‌هاي امنيتي، نظامي و انتظامي و ايجاد هماهنگي و هدايت متمركز فعاليت سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مسوول مرتبط در حوزه‌هاي مختلف با هماهنگي ستاد مركزي ارتحال حضرت امام(ره) در تامين امنيت و برگزاري هرچه باشكوه‌تر مراسم اقدام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون