• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5223 -
  • ۱۴۰۱ جمعه ۱۳ خرداد

خبرخوان

شروط جديد امهال تسهيلات و سرمايه‌گذاري
‌مهدي غضنفري، رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي از سه مصوبه مهم جهت تعيين تكليف استمهال تسهيلات پرداختي و همچنين ورود صندوق به سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي خبر داد و گفت كه طرح ايجاد يا تملك بانكي تخصصي براي صندوق توسعه ملي جدي است. رييس هيات امناي صندوق توسعه ملي در اين رابطه به جريان همكاري بانك‌ها با صندوق اشاره كرد و توضيح داد: يكي از علل طولاني شدن پروژه‌هايي كه از كانال صندوق تامين مالي مي‌شود همكاري ضمني يا ناگفته و نانوشته بانك‌ها با وام‌گيرندگان است. به هر حال در هر پروژه‌اي كه طولاني مي‌شود، بانك‌ها و وام‌گيرندگان سود مي‌كنند اما ضرر آن براي صندوق مي‌ماند، اين در حالي است كه بانك‌ها انگيزه‌ كافي براي دنبال كردن بازگشت معوقات صندوق ندارند و مي‌توان گفت كه يكي از دلايل عدم وصول مطالبات، ناشي از همكاري نامناسب بانك‌هاست و بايد از مسير تسهيلات‌دهي صندوق توسعه ملي حذف شوند.


اختيارات ويژه‌اي به بانك مركزي براي مديريت بازار ارز داده مي‌شود
علي صالح‌آبادي، رييس كل بانك مركزي گفت: بانك مركزي برنامه مفصلي را در حوزه مديريت بازار ارز دارد. ما عرضه ارز را نسبت به گذشته بيشتر خواهيم كرد، آن‌هم به اين دليل كه وضعيت درآمدهاي ارزي خوب است و در نتيجه ما از نظر عرضه ارز مشكلي نداريم. لذا در دو بخش اسكناس و حوالجات ارزي عرضه‌هاي‌مان را تشديد خواهيم كرد. وي ادامه داد: همان‌طوركه پيش‌تر نيز تاكيد كرده‌ام، در حوزه اسكناس بيشترين ذخاير اسكناس ارزي را در تاريخ بانك مركزي داريم. رييس‌ كل بانك مركزي گفت: با پوشش كاملي كه در بازارها داريم، قطعا آرامش در بازار ارز ايجاد مي‌شود؛ البته بانك مركزي از ظرفيت قوانين موجود استفاده مي‌كند و به زودي اختيارات ويژه‌اي هم به بانك مركزي اعطا مي‌شود و اين امر مي‌تواند به تعادل در بازار كمك زيادي كند.


ثبت‌نام وام وديعه مسكن از امروز آغاز مي‌شود
معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در اطلاعيه‌اي از آغاز ثبت‌نام متقاضيان تسهيلات كمك وديعه مسكن از روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طريق ثبت درخواست در سامانه طرح‌هاي حمايتي مسكن خبر داد. براساس اعلام معاونت مسكن و ساختمان، پيرو تصميم دولت براي پرداخت تسهيلات كمك وديعه اجاره مسكن در سال ۱۴۰۱ به مستاجران، ثبت‌نام براي دريافت تسهيلات مذكور از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طريق سامانه وزارت راه و شهرسازي به نشاني http: //saman.mrud.ir آغاز مي‌شود.


توقف عرضه برخي كالاهاي اساسي در سامانه بازرگام
برخي كالاهاي اساسي شامل روغن نباتي و گوشت قرمز تنظيم بازاري چند هفته‌اي است به دلايل نامشخص در سامانه عرضه كالاهاي تنظيم بازاري عرضه نمي‌شود. سامانه بازرگام كه به عنوان عامليت توزيع كالاهاي اساسي بخش كشاورزي در ماه‌هاي اخير فعاليت كرده و كالاهاي اساسي مختلف را با قيمت‌هاي مصوب عرضه و به صورت رايگان درب منزل در استان‌هاي مختلف كشور توزيع مي‌كرده، در روزهاي اخير با مشكل عدم عرضه برخي از كالاهاي اساسي مهم مواجه است. پيش‌تر محصولاتي مانند روغن، برنج هندي با قيمت هر كيلوگرم 18.5 هزار تومان، برنج پاكستاني 20500 تومان و برنج تايلندي به قيمت 12500 تومان و انواع قطعات مختلف گوشت گوسفندي و گوساله با قيمت‌هاي پايين‌تر از بازار در اين سايت در همه استان‌ها عرضه مي‌شد و استقبال خوبي نيز از آن صورت مي‌گرفت اما چند هفته‌اي است كه محصولات ياد شده در خيلي از استان‌ها عرضه نمي‌شوند.


قيمت‌گذاري دستوري و محدوديت واردات برنج برداشته شد
مسيح كشاورز، دبير انجمن واردكنندگان برنج اظهار داشت: جلسه‌اي در قرارگاه تامين امنيت غذايي در وزارت جهاد كشاورزي برگزار و با حضور مسوولان وزارت جهاد كشاورزي، سازمان حمايت و انجمن وارد‌كنندگان درباره تنظيم بازار و تامين برنج مورد نياز كشور تصميم‌گيري شد.دبير انجمن واردكنندگان برنج گفت: با موافقت وزارت جهاد كشاورزي و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان، تعيين قيمت مصوب و محدوديت واردات برنج خارجي برداشته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون