• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5225 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ خرداد

خبرخوان

۴ نفر از عناصر اصلي معاملات فردايي طلا دستگير شدند
همزمان با ممنوع شدن معاملات طلاي فردايي در بازار، عناصر اصلي اين معاملات در بازار در حال شناسايي و دستگيري هستند و بر همين اساس نيز صبح ديروز ۴ نفر از متهمان معاملات فردايي دستگير شده‌اند. «ممنوعيت معاملات فردايي طلا و ارز» از مهم‌ترين مصوبات سران قواست كه در روزهاي گذشته در كنار افزايش اختيارات ارزي بانك مركزي اتخاذ شده است، آن‌هم‌ زماني كه بازار طلا و سكه با نوسان زيادي همراه بوده و ركورد‌هاي بالايي را به ثبت رسانده است.


جزييات طرح انجمن لبني  براي توزيع لبنيات با كالا برگ
ميراسلام تيموري، رييس هيات‌مديره انجمن صنايع لبني از جزييات طرحي براي افزايش سرانه مصرف و توزيع لبنيات با كالا برگ خبر داد كه به تازگي به دولت ارايه شده است. رييس هيات‌مديره انجمن صنايع لبني با اشاره به جزييات اين طرح گفت: با احتساب سرانه مصرف 90 كيلوگرم هزينه خانوار شير در ماه 75 هزار تومان خواهد شد، بنابراين به دولت پيشنهاد داديم كه معادل اين ميزان را كالا برگ محصولات لبني به مردم بدهد تا آنها بتوانند صرفا اين‌گونه محصولات را خريداري كنند. وي افزود: مبالغ يارانه 300 و 400 تومان اگر فقط براي جبران افزايش 4 قلم كالا باشد بسيار مناسب است و حتي بيشتر هم مي‌باشد، اما واقعيت اين است كه اصلاح 4 قلم كالا موجب افزايش قيمت ساير كالاها هم شده است، بنابراين برخي خانواده‌ها به دنبال خريد محصولات ضروري‌تر هستند و از خريد محصولات لبني غافل مي‌مانند در حالي كه تاثير اين محصولات لبني براي سلامتي بسيار مهم است.


فقط يك‌هشتم متقاضيان نهضت مسكن پول دادند
جديدترين آمار ارايه شده حاكي از آن است كه از ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار متقاضي واجد شرايط طرح نهضت ملي مسكن حدود يك‌هشتم افراد آورده اوليه خود را واريز كرده‌اند. به نظر مي‌رسد همچنان مثل گذشته تناسبي بين متقاضيان واجد شرايط با ميزان آورده وجود ندارد. براساس آخرين آماري كه بانك مسكن ارايه داده تاكنون ۲۸۱ هزار نفر به حساب خود در اين طرح پول واريز كرده‌اند، در حالي كه تعداد افراد تاييد شده ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر است؛ يعني فقط يك‌هشتم متقاضيان موثر، آورده اوليه خود را واريز كرده‌اند. بر اين اساس بيم آن مي‌رود كه تعلل متقاضيان در واريز آورده، پروژه را با تورم‌هاي آتي مواجه و به سرنوشت مسكن مهر دچار كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون