• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5226 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ خرداد

پيشخوان

در گفت‌وگوي تلفني مهدي كروبي با سردبير اسبق سحام‌نيوز مطرح شد 

ابراز تاسف مهدي كروبي از گراني‌هاي اخير

محمد داوري، سردبير اسبق سحام‌نيوز، از گفت‌وگوي تلفني خود با مهدي كروبي پس از دوازده سال خبر داد. مهدي كروبي كه در حصر خانگي به‌سر مي‌برد و در پي گشايش‌هايي در طول سال‌هاي اخير با تعدادي از شخصيت‌هاي سياسي و رسانه‌اي ديدار و گفت‌وگو داشته است اخيرا و در پي درگذشت مادر شهيدان صنيع‌خاني با محمد داوري‌ داماد اين خانواده كه سال ۸۸ مشاور مهدي كروبي بود، تماس گرفت و ضمن اعلام تسليت و اداي احترام به مقام شهيدان صنيع‌خاني و مادر شهيدان كه به رحمت خدا پيوسته از شرايط مردم و گرفتاري‌ها به ويژه گراني‌ها و مشكلات اقتصادي به‌شدت ابراز تاسف كرده و با مردم معترض ابراز همدلي و همراهي نمودند. داوري ضمن اعلام اين خبر در گفت‌وگويي با «اعتماد» گفت: «حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي طي تماسي به خانواده شهيدان صنيع‌خاني درگذشت مادر بزرگوار اين شهيدان را تسليت گفت.» وي افزود: مهدي كروبي در اين گفت‌وگوي تلفني ضمن عرض تسليت، به بيان برخي خاطرات خود در زماني تصدي در بنياد شهيد انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: اين مسووليت، افتخار من بود و امام خميني(ره) نيز بر اين موضوع كه بنده اين مسووليت را داشته باشم تاكيد فراوان داشت. داوري در توضيح بيشتري از اين گفت‌وگوي تلفني گفت: آقاي كروبي همچنين در ادامه تشريح كرد پيش از آنكه آقاي خاتمي وزير ارشاد بشوند، آقاي مهندس موسوي طي تماسي به من گفتند كه مي‌خواهيم مسووليت وزارت ارشاد را به شما بدهيم. من گفتم كه كميته امداد و بنياد شهيد با توجه به اينكه زير نظر امام هستند اگر بخواهم بپذيرم بايد از ايشان كسب اجازه كنم اما با توجه به علاقه‌اي كه امام به خانواده شهدا داشتند مستقيما به بنده گفتند نه، شما بنياد شهيد بمانيد. من هم با توجه به احترامي كه براي شهدا و خانواده آنان قائل بودم با اشتياق پذيرفتم و حتي در زماني‌كه ديگر مسووليت بنياد شهيد را نداشتم، ارتباطم را با خانواده شهدا قطع نكردم. خدمت به خانواده شهدا، افتخار بنده بوده است. 
حجت‌الاسلام والمسلمين كروبي در پايان اين گفت‌وگوي تلفني ضمن آرزوي سلامتي براي بازماندگان، از خداوند متعال براي روح مادر شهيدان صنيع‌خاني طلب غفران الهي نمود. داوري در پايان گفت: آقاي كروبي در بخشي از گفت‌وگو به شرايط فعلي جامعه و مشكلات گراني و معيشتي مردم و اعتراضات آنان اشاره كرد و ضمن ابراز تاسف از اين شرايط سخت ناشي از بي‌تدبيري‌ها و همدلي و همراهي با مردم مطالبه‌گر و معترض گفت: اميدوارم سختي‌هايي كه امروز بر زندگي مردم حاكم است هر چه زودتر مرتفع شود. لازم به ذكر است مادر شهيدان سيدمحمد و سيدحسن صنيع‌خاني چند روز پيش به دليل بيماري در بيمارستان بقيه‌الله تهران دار فاني را وداع گفت و در قطعه والدين شهدا در بهشت‌زهراي تهران دفن شدند و در پي درگذشت وي مقام معظم رهبري و رياست‌جمهوري و ساير مقامات حكومتي و دولتي و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي و دانشگاهي درگذشت مادر شهيدان صنيع‌خاني را به پدر شهيدان و فرزند ارشد خانواده مهندس سردار سيدعلي صنيع‌خاني و خانواده و بستگان وي تسليت گفته بودند و در صدا‌وسيما نيز با پخش برنامه‌هاي مستندي از خدمات سردار سيدمحمد صنيع‌خاني كه فرمانده ترابري سپاه پاسداران بودند تجليل به ‌عمل آمد.


قاليباف: امريكا هيچ‌گاه  با ما كنار نخواهد آمد

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه امريكا هيچ‌گاه با ما كنار نخواهد آمد، به ضرورت «جهاد تبيين، جهاد تصميم و جهاد توليد» اشاره كرد و گفت: براي ساختن دولت اسلامي نيازمند فعاليت در عرصه خدمات عمومي مشترك هستيم كه مورد نياز همه مردم است.به گزارش ايسنا، محمدباقر قاليباف در سومين اجلاس بين‌المللي فعالان مهدوي گفت: مهدويت وجود حضرت حجت بر اين زمين و عالم است. اين مساله انكارناپذير و جزو حقايق نظام آفرينش است. بحث از انسان كاملي است كه در بين ما وجود دارد. اين توفيق خداوند متعال براي روزي رساندن به عالميان است. بايد از خداوند طلب توفيق كنيم براي بدل شدن به يك منتظر واقعي.
رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بايد انقلاب اسلامي ايران را درك و فهم كنيم كه در چه زماني شروع شد و به پيروزي رسيد. در عصري كه در مسائل اقتصادي، امنيتي - اطلاعاتي و ساير مسائل مادي در قبضه ابرقدرت‌ها بود و در شرايطي كه حكومت پهلوي نوكر رژيم صهيونيستي و قدرت استكباري امريكا بود، اين انقلاب روي كار آمد، شكل گرفت و به پيروزي رسيد. فلسفه انقلاب ما از دو فرهنگ عاشوراي حسيني و فرج مهدوي مي‌آيد.قاليباف با اشاره به حضور رزمندگان جمهوري اسلامي ايران در جبهه مقاومت گفت: همه اراده رژيم صهيونيستي اين بود كه در مرزهاي ما با ما مقابله كند، اما رزمندگان اسلامي در كنار گوش‌شان ايستاده‌اند. فرهنگ مهدويت است كه توانسته در برابر هژموني امريكا بايستد و اين هژموني را به هم بزند. اين مهم چيزي جز بينش و روش انقلاب اسلامي نيست. يكي از ماموريت‌هاي جدي ما نشان دادن كارآمدي دين در اداره جامعه است. اين مهم‌ترين وظيفه ماست. اين ما مسوولان هستيم كه با عمل‌مان نشان دهيم يك منتظر واقعي هستيم. رييس مجلس شوراي اسلامي درباره مطالبه مردم از مسوولان گفت: براي ساختن دولت اسلامي نيازمند فعاليت در عرصه خدمات عمومي مشترك هستيم كه مورد نياز همه مردم است. اين مطالبه مردم درست و منطقي است و بايد در كشور توسط خود مردم توليد شود. توليدي قابل رقابت با همه دنيا. تا امروز كارهاي بسياري انجام شده است و در مقام قياس در قله‌اي غيرقابل مقايسه با گذشته هستيم؛ اما بايد بپذيريم اشكالاتي هم داريم. بايد رضايت مردم را در بخش خدمات عمومي  جلب كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون