• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5226 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ خرداد

خبرخوان

افزايش ۱۰ درصدي پروازهاي مسافري ايران و تركيه

ميراكبر رضوي، مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري بدون اشاره به سهم ايران و تركيه از افزايش پروازهاي ۲ كشور به ۱۱۰ پرواز در هفته خبر داد. اظهار كرد: در ديدار معاون هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري ايران و رييس هواپيمايي كشوري تركيه، توسعه همكاري‌هاي حمل‌ونقل هوايي به ويژه همكاري‌هاي آموزشي بين 2 كشور، مورد مذاكره و توافق قرار گرفت. وي يادآور شد: با توجه به تقاضاي شركت‌هاي هواپيمايي و براي فراهم كردن تسهيلات بيشتر براي مسافران، تعداد پروازهاي هفتگي بين ايران و تركيه نيز از 100 پرواز پيشين به 110 پرواز براي هر يك از دو طرف افزايش يافت.


مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي چقدر افزايش يافت؟

بر اساس مصوبه شوراي عالي كار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دريافتي كارگران براي سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج ميليون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسيد. بر اين‌ اساس، با رعايت قوانين مربوط و لحاظ مصوبه شوراي عالي كار، ميزان دريافتي بازنشستگان تامين اجتماعي، معادل حداقل حقوق و دستمزد كارگران شاغل تعيين و با افزايش ۵۷.۴ درصدي همراه شد. در همين راستا نبايد بازنشستگان كمتر از پنج ميليون و ۵۸۰ هزار تومان بگيرند ضمن اينكه مستمري از كارافتادگان جزيي و ساير افرادي كه مستمري آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بيمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتني بر مصوبه فوق افزايش خواهد يافت.


بروز مشكلات اينترنت همراه با قطع برق
با فرا رسيدن فصل گرما و افزايش مصرف برق در برخي نقاط شاهد خاموشي‌هاي مقطعي هستيم و اين موضوع باز هم مشكل قطعي‌هاي آنتن موبايل و اينترنت را به دنبال داشته است. افزايش مصرف برق و بروز قطعي، باتري سايت‌هاي BTS برق لازم را براي آنتن اپراتورها تامين مي‌كند و اكثر سايت‌ها هم مي‌توانند در بازه چند ساعته قطعي برق، پاسخگو باشند، اما شارژ باتري‌ بعضي از سايت‌ها ممكن است زودتر از وصل شدن برق تمام شود كه قطعي آنتن و اينترنت موبايل را هم به دنبال خواهد داشت. آن هم در شرايطي كه استفاده اينترنت عموم مردم در ايران، از ديتاي موبايل است، قطعي برقي كه مي‌تواند قطعي آنتن‌هاي موبايل را هم به دنبال داشته باشد، مشكلات اينترنتي را هم براي كاربران ايجاد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون