• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5226 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ خرداد

ترجمه همزمان رويدادهاي فرهنگي براي ناشنوايان در اصفهان

مديرعامل انجمن خانواده ناشنوايان استان اصفهان گفت: براي نخستين‌بار در كشور رويدادها و برنامه‌هاي فرهنگي شهر اصفهان به‌طور همزمان براي ناشنوايان ترجمه مي‌شود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، آيگين عباسي در اين باره گفت: با توجه به اينكه ناشنوايان هم بايد مانند عموم مردم از خدمات و برنامه‌هاي شهري بهره‌مند شوند، پيشنهاد ترجمه همزمان رويدادهاي فرهنگي به شهرداري اصفهان ارايه شد و طي صحبتي كه با مسوولان شهرداري اصفهان داشتيم، مقرر شد از اين پس براي بهره‌مندي ناشنوايان و كم‌شنوايان اصفهاني از رويدادهاي فرهنگي شهر، از مترجم زبان اشاره استفاده شود.
وي افزود: ۱۷ هزار ناشنوا و كم‌شنوا در استان اصفهان و حدود ۷ تا ۸ هزار ناشنوا و كم‌شنوا در شهر اصفهان زندگي مي‌كنند كه لازم است نياز اين جمعيت به حضور در رويدادهاي شهري را در نظر گرفت.
عباسي با اشاره به ترجمه همزمان دو رويداد فرهنگي «لوبياي سحرآميز» و «باهمان» كه از 11 خردادماه ساعت 20 و 30 دقيقه در باغ نور در حال برگزاري است، خاطرنشان كرد: ترجمه همزمان اين دو رويداد فرهنگي شهر براي ناشنوايان و كم‌شنوايان براي نخستين‌بار صورت گرفته و در اين راستا اصفهان مي‌تواند الگوي اجراي اين اقدام در كشور باشد.
   اجراي چندين ويژه برنامه فرهنگي و آموزشي در منطقه 11 همزمان با دهه كرامت 
همزمان با ايام دهه كرامت ويژه برنامه‌هايي از جمله جشن رحمت آسماني، جشنواره شعر رضوي، از كرم تا كرامت و چند برنامه ديگر در منطقه 11 شهرداري اصفهان برگزار مي‌شود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، جشن رحمت آسماني عنوان برنامه‌اي است كه روز سه‌شنبه 17 خرداد از ساعت 17 در فرهنگسراي اهتمام واقع در خيابان امام خميني(ره)، خيابان شهداي لجمير برگزار مي‌شود كه تجليل از دختران ورزشكار محله لجمير و برپايي نمايشگاه صنايع دستي بخش‌هايي از اين برنامه است.
جشنواره شعر رضوي با حضور شاعران رهناني هم برنامه ديگري است كه روز شنبه 21 خردادماه ساعت 17 در سينما مهتاب ميزبان علاقه‌مندان است.
برنامه از كرم تا كرامت نيز روز 21 خرداد از ساعت 16در باغ تفريحي فروغ برگزار مي‌شود و اجراي مسابقه و ارسال كليپ از فعاليت‌هاي كريمانه مردمي، موضوع اين برنامه است.
علاقه‌مندان به حضور در نشست‌هاي تخصصي هم مي‌توانند روز 19 خرداد ساعت 18 به فرهنگسراي مادر واقع در محله رهنان، خيابان امام رضا، خيابان شهدا، خيابان حسين‌آباد مراجعه كرده و در نشست «مهر پدري» با موضوع نقش تربيتي پدران در رشد شخصيت دختران شركت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون