• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5228 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۱ خرداد

نيكلاس مادورو:

روابط ايران- ونزوئلا را توسعه خواهيم داد

نيكلاس مادورو، رييس‌جمهور ونزوئلا كه به ايران سفر كرده در مصاحبه‌اي با تلويزيون «هيسپان تي‌وي» گفت كه رابطه ونزوئلا با ايران رابطه‌اي مبتني بر يادگيري و حمايت دوجانبه است.
وي در اين مصاحبه همچنين گفت: «برادري و همبستگي ميان ايران و ونزوئلا مستحكم است، چون ما يكديگر را در اين نبرد شريك هم مي‌دانيم.»
مادورو همچنين درباره اقدام ايران در ارسال نفت به ونزوئلا گفت: «ورود كشتي ايران به ونزوئلا فوق‌العاده بود. در آن زمان، ما چهار پالايشگاه خودمان را به دليل تروريسم اقتصادي تحميل‌شده از سوي ايالات متحده تعطيل كرده‌ بوديم. هيچ سوختي نداشتيم.» او تاكيد كرد: «اقدام ايران در تحويل نفت به ونزوئلا در بحبوحه تحريم‌ها كمك بزرگي به مردم كشورش بوده است. ايران و ونزوئلا پيشقراولان ظهور نظم جديد جهاني عاري از استعمار و سلطه در دنيا هستند.» او تاكيد كرد:« ايران و ونزوئلا اهداف مشتركي در مبارزه با استعمار، امپرياليسم و نژادپرستي دارند.»
نيكلاس مادورو همچنين گفت كه تهران و كاراكاس قصد دارند روابط‌شان را به سطح بالاتري از همكاري‌ها ارتقا دهند. او گفت: ايران و ونزوئلا هر دو پيشينه انقلابي دارند. رييس‌جمهور ونزوئلا در بخش ديگري از اظهاراتش گفت كه دو كشور قصد دارند پروازهاي مستقيمي بين كاراكاس و تهران راه‌اندازي كنند.
«نيكلاس مادورو» روز جمعه در راس هيات بلندپايه سياسي و اقتصادي وارد تهران شد. ديدار و گفت‌وگو با رييس‌جمهور و برگزاري نشست مشترك هيات‌هاي عاليرتبه دو كشور، از جمله برنامه‌هاي سفر رييس‌جمهور ونزوئلا به تهران است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون