• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5233 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۶ خرداد

خبرخوان

فرار زيرپوستي سرمايه  از طريق شبكه‌هاي ارز ديجيتال
كامران سلطاني‌زاده، دبيركل كانون صرافان اظهار داشت: نكته بسيار مهم اين است كه فرار سرمايه به صورت زير پوستي از طريق شبكه‌هاي ارز ديجيتال انجام مي‌شود و به همين دليل است كه به مديريت فعاليت‌هاي سامانه‌هاي ارز ديجيتال تاكيد داريم چراكه فعاليت ارزهاي ديجيتال بخش بسيار زيادي از بازار غيررسمي را فعال نگه داشته و امروز عمده نياز ما كه در حواله درهم در امارات مصرف مي‌شود و با آن كالا و مسكن خريداري مي‌شود از طريق ارز ديجيتال بوده‌ است. دبيركل كانون صرافان با تاكيد بر اينكه از بازار غيررسمي آمار مشخصي نداريم، ادامه داد: هر چند از بازار غيررسمي آماري نداريم اما وقتي شاهد اثرگذاري آن روي نرخ ارز هستيم نشان‌دهنده تاثيرحجم تقاضاي بالا در اين بازار است.


هشدار نسبت به كلاهبرداري  به اسم پيش‌فروش مسكن

خليل محبت‌خواه، مديركل راه و شهرسازي استان تهران اعلام كرد: امضاي قراردادهاي پيش‌فروش مسكن در صلاحيت مشاوران املاك نيست و بايد در دفاتر اسناد رسمي امضا شود. مديركل راه و شهرسازي استان تهران ادامه ‌داد: طبق آخرين گزارش‌هاي دادگستري تهران اين آمار در سال ۱۴۰۰ روند افزايشي داشته است. وي ادامه‌ داد: قانون پيش‌فروش ساختمان در سال ۱۳۸۹ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد، در سال ۱۳۹۳ با تاييد قوه قضاييه به آيين‌نامه اجرايي تبديل شد در واقع فلسفه اين قانون جلوگيري از فروش اموال به صورت معارض به اشخاص متعدد بوده است.


پيگيري مطالبات به جاي انتصاب  و تغييرات در وزارت كار
ناصر چمني، كارشناس حوزه كار با بيان اينكه وزارت كار به فردي با تجربه و آگاه به حوزه روابط كار نياز دارد، از سرپرست وزارت كار خواست به جاي انتصاب و تغيير در اين وزارتخانه درصدد پيگيري مشكلات و مطالبات جامعه كارگري و بازنشستگان باشد كه بخش اعظمي از جامعه هدف اين وزارتخانه را تشكيل مي‌دهند. به اعتقاد اين فعال كارگري، در مدت ۳۰۰ روزي كه وزير سابق كار در اين وزارتخانه حضور داشت به جاي پرداختن به مسائل اصلي در حوزه كار و كارگران و بازنشستگان، به مباحث حاشيه‌اي پرداخته شد و علي‌رغم آنكه وزارت كار را به دليل ارتباط گسترده مردم وزارت مردم خطاب مي‌كرد، وقت خود را درگير انتصابات و تغييرات در وزارتخانه و زيرمجموعه‌ها كرد. چمني تصريح كرد: در حال حاضر ۵۰درصد جمعيت كشور را كارگران و خانوارهاي كارگري تشكيل مي‌دهند و حدود ۴ ميليون نفر نيز بازنشسته تامين اجتماعي هستند. بنابر اين آگاهي به مسائل و مشكلات كارگري و جامعه بازنشسته اهميت بسياري دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون