• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5234 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد

قصه رنگ‌پريده

مستند «قصه رنگ‌پريده» در پاسداشت «نيما يوشيج» پدر شعر نو فارسي به كارگرداني مريم طالبي اناركي يكشنبه 29 خردادماه ساعت 21:00 از قاب شبكه مستند سيما پخش مي‌شود. 
اين مستند ششمين فيلم از مجموعه ده قسمتي مستندهاي «چونان سرو» است كه با تهيه‌كنندگي مصطفي رزاق كريمي از شبكه مستند سيما نمايش داده مي‌شود. 
طالبي اناركي درباره محتواي اين فيلم گفت: در اين مستند، «نيما» قصه زندگي‌اش را خودش روايت مي‌كند. قصه‌اي از سادگي كودكي تا درد و رنج بزرگسالي، از پهنه دشت‌هاي مازندران تا كوچه پس‌كوچه‌هاي تجريش، از مردي كه تاريخ‌ساز شد و رنج و محنت زما‌نه‌اش را در ميان روح اشعارش پنهان كرد. 
او اضافه كرد: «نيما» بي‌تفاوت به زمانه نيست و اتفاقا وطن‌پرستي است كه از خيانت به خاك ايران رنج مي‌برد و بر بساطي كه بساطي نيست، مي‌گريد. شاعري كه به گفته خود همه جور تحقير و توهين را به جان خود مي‌خرد. 
كارگردان مستند «قصه رنگ‌پريده» در ادامه تاكيد كرد: كليه نريشن‌هاي فيلم عين به عين از دست‌نوشته‌هاي اين شاعر اقتباس شده است و به ترتيب توالي زماني روايت مي‌شود تا مخاطب بتواند بي‌طرفانه با افكار نيما يوشيج همراه شود. 
تكرار فيلم «قصه رنگ‌پريده» دوشنبه 30 خردادماه 1401 ساعت10:00، پنجشنبه دوم تيرماه ساعت 19:30 و جمعه سوم تيرماه ساعت 12:00 روي آنتن شبكه مستند سيما خواهد رفت. 
مجري طرح مجموعه مستندهاي «چونان سرو» سعيد وزيري و مشاور رسانه‌اي آن صدرا صدوقي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون