• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5238 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير

مرور خبر

  فرماندار شهرستان منوجان ضمن تاييد خبر تعطيلي معدن كروميت آسمينون مي‌گويد: «به همراه استاندار در حال پيگيري اين موضوع هستيم. ما در كنار كارگرانيم و از آنها خواستيم تا موضوع را از مجاري قانوني پيگيري كنند.» به گزارش خبرنگار ايلنا، فروردين ماه سال گذشته خبر تعطيلي معدن كروميت آسمينون كرمان خبرساز شد. تعطيلي معدن، ۱۳۰۰ كارگر را بيكار كرده بود و كارگران در اعتراض به اين تعطيلي براي مدتي مسير ترانزيتي استان هرمزگان، كرمان و سيستان و بلوچستان را بستند. مساله‌اي كه باعث ورودِ مستقيمِ فرماندار، استاندار، نماينده مجلس و سازمان صنعت و معدن كرمان و بعد از مدتي مشكل رفع و فعاليت كارخانه مجددا از سر گرفته شد. كمي بعد از آغاز فعاليتِ معدن، در ارديبهشت ماه، كارگران به دنبال مطالبات خود به مدت سه روز دست به اعتراض زدندكه با پيگيري‌هاي مسوولانِ وقت، كارفرما ملزم به اجراي تعهدات شد. حالا بعد از گذشت يك سال از پيگيري‌ها، كارگران معدن كروميت از تكرارِ اتفاقات سال گذشته خبر دادند. به گفته آنها؛ معدن دوباره تعطيل شده و ۱۳۰۰ كارگر با سابقه‌هاي بالا از ۵ سال تا ۱۸ سال بيكار شده‌اند. 
  مدير آسايشگاه خيريه كهريزك گفت: ۳ هزار و ۲۵۰ مددجو شامل سالمندان، افراد داراي معلوليت جسمي حركتي، كودكان اوتيسم و كودكان معلول ذهني و بيماران ‌ام‌اس در اين مركز نگهداري مي‌شوند. شاخص پذيرش ما بي‌كسي و فقر است و مددجوي برخوردار پذيرش نمي‌شود البته ممكن است گاهي اوقات افرادي ‌كه از لحاظ مالي برخوردار هستند نيز پذيرش شوند اما اين افراد بي‌كس هستند. پذيرش مددجويان رها شده در خيابان از طريق دادگاه و بهزيستي انجام مي‌شود و اگر مددجويي در اينجا رها شود پذيرش نمي‌شود.
  دبير شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي وزارت بهداشت، با اشاره به تبعات مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي افزايش 30 درصدي ظرفيت پذيرش دانشجوي دندانپزشكي گفت: «راه ارتقاي سلامت دهان و دندان افزايش پوشش بيمه و كاهش پرداختي از جيب مردم و توجه به بهداشت و پيشگيري است. براساس آمارهاي سازمان نظام پزشكي، ۴۲ هزار و ۶۰۰ نفر دندانپزشك در كشور ثبت شده و شماره نظام‌پزشكي دارند.  نزديك ۴۰ هزار دندانپزشك فعال در كشور داريم كه سرانه آن نسبت به جمعيت كشور ۵ دندانپزشك به ۱۰ هزار نفر جمعيت مي‌شود. در حال حاضر مشكل اصلي ما نحوه توزيع اين نيروها هستند، چراكه ميزان آن در كشور متناسب نيست. در شهري مانند تهران ما با تورم دندانپزشك مواجه هستيم در شهرهايي نيز به نسبت سرانه، ميزان دندانپزشكان پايين است. مشكل توزيع دندانپزشك را مي‌توان براساس قانون عدالت آموزشي بهبود بخشيد. اين دانشجوها موظف هستند به مناطق محروم بروند و در آنجا خدمت كنند. در دو دهه گذشته بدون در نظر گرفتن ظرفيت دانشگاه‌ها و امكانات آموزشي و اعضاي هيات علمي و بدون انجام يك كار علمي تعداد ۱۸ دانشكده دندانپزشكي را افزايش داده‌ايم و تعداد دانشكده‌ها بيش از دو برابر شده است. همين موضوع موجب شد تا با دانشكده‌هايي مواجه شويم كه نه زير ساخت مناسب و نه هيات علمي متناسب با دانشجو داشته باشند. وقتي تعداد دانشجويان بدون توجه به زيرساخت و هيات علمي مناسب افزايش پيدا مي‌كند، كيفيت آموزش كاهش پيدا كرده و كيفيت خدمات دهان و دندان در جامعه ضعيف مي‌شود. به‌‌رغم افزايش تعداد دندانپزشك در كشور مشكلات دهان و دندان جامعه حل نشده چون پوشش بيمه‌اي خدمات دندانپزشكي را حل نكرده‌ايم و پرداخت از جيب مردم را كاهش نداده‌ايم. يا نحوه توزيع مواد و وسايل داندانپزشكي توسط شركت واردكننده را بررسي نكرده‌ايم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون