• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5238 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير

نساجي-مطهري؛ يك تعامل جذاب

مغز متفكري كه پرسپوليس از دست داد

كارخانه سرمربي‌سازي ليگ برتر نه كلاس‌هاي آموزشي فيفا و اي‌اف‌سي كه كار كردن زيرنظر يحيي گل‌محمدي است. اين سرمربي تاكنون سه دستيار داشته كه در سطح اول فوتبال ايران تبديل به سرمربي شده‌اند. ساكت الهامي، مجتبي حسيني و حالا حميد مطهري كه با نساجي به توافق يك‌ساله براي هدايت اين تيم دست پيدا كرده است. 
مطهري اوايل تير ۹۸ در تيم شهر خودرو (پديده) به يحيي گل‌محمدي پيوست و همراه اين مربي به پرسپوليس آمد و دو فصل و نيم در اين تيم حضور داشت. جدا از اواخر فصل گذشته كه برخي هواداران تحت تاثير جو احساسي انتقاداتي را عليه كادر فني و مخصوصا دستياران گل‌محمدي اقامه كردند، مطهري دوران موفقي در پرسپوليس سپري كرد. كسب دو جام ليگ برتر، يك سوپرجام، يك حضور در فينال آسيا و يك نايب‌قهرماني ليگ افتخارات مطهري با پرسپوليس در اين مدت بود. 
گرچه خود مطهري هميشه در مصاحبه‌هايش به نقش گل‌محمدي در موفقيت تيم اشاره و او را يك سرمربي بادانش معرفي كرده، اخبار رسيده از اطراف تيم نشان داده دستيار اول يحيي چه نقش مهمي در وضعيت تاكتيكي پرسپوليس داشته است. كافي است يك‌بار 
با دقت بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسياي دو فصل پيش مرور شود تا اين مساله به اثبات برسد. در طول بازي‌ها به دفعات هر بار تيم كمي از ريتم مي‌افتاد مشورت‌هاي مطهري با گل‌محمدي وضعيت را به حالت مطلوب در مي‌آورد. در ليگ نيز بارها اين مساله ديده شد. گل‌محمدي بعد از جدايي مطهري از پرسپوليس در مورد او گفت: «مطهري شخصيت خوبي دارد، براي آنكه بتواند يك سرمربي خوب باشد. در واقع كاريزما و آن علم و دانش فوتبال را دارد. فكر مي‌كنم او چيزي از سرمربيان حاضر در ليگ برتر كم ندارد و مي‌تواند يكي از استعدادهاي خوب مربيگري باشد.»
به نظر مي‌رسد نشستن مطهري روي نيمكت نساجي يك انتقال برد-برد براي طرفين بوده است. نساجي تيمي است پرطرفدار كه به عنوان قهرمان جام حذفي فصل بعد هم در سوپرجام خواهد جنگيد هم در ليگ قهرمانان آسيا. ليگ هم كه سر جاي خودش است. در اين راه چه كسي بهتر از فردي كه هم سابقه كسب جام دارد هم فينال آسيا را تجربه كرده است؟ مطهري هم در نخستين چالش خود به عنوان سرمربي فرصت دارد خيلي زود با كسب جام كارش را آغاز كند و با كسب يك نتيجه قابل قبول در آسيا براساس بضاعت تيم نساجي برند شخصي خود را ارتقا دهد.
به نظر تنها كسي كه اين وسط از جابه‌جايي مطهري ضرر كرده تيم پرسپوليس است كه يك مربي فني و بادانش را از دست داده و حالا بايد دنبال يك دستيار جديد بگردد كه هم با انديشه‌هاي يحيي گل‌محمدي آشنايي داشته باشد هم بتواند خيلي سريع در تيم جا بيفتد و با بازيكنان ارتباط خوبي برقرار كند. 
البته كه يحيي نشان داده چشمان تيزبيني در تشخيص استعدادهاي مربيگري دارد و هميشه كساني را به عنوان دستيار برگزيده كه خودشان در آينده به جايگاه سرمربيگري رسيده‌اند و حتي صاحب افتخار هم شده‌اند. بايد ديد نفر بعدي كه قرار است پروسه دستياري به سرمربيگري را زيرنظر يحيي گل‌محمدي طي كند چه كسي خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون