• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5239 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲ تير

خبرخوان

درآمد ۵۰۰۰ ميلياردي  سازمان مالياتي از حقوق‌ها
بررسي عملكرد درآمدي سازمان امور مالياتي نشان مي‌دهد كه اين سازمان معادل ۵۱۴۲ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان ماليات از محل حقوق كاركنان بخش خصوصي و عمومي دريافت كرده است. در اين زمينه، دولت هر ساله در بودجه ميزان سقف مالياتي حقوق را اعلام مي‌كند كه براساس قانون بودجه سال جاري، سقف معافيت‌هاي مالياتي حقوق و دستمزد معادل ۶۷ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.


سامانه دريافت ماليات  از اجاره املاك راه‌اندازي شد

عزيز نادر، سرپرست اداره كل زيرساخت سازمان امور مالياتي در نامه‌اي به مديران كل امور مالياتي از راه‌اندازي سامانه الكترونيكي دريافت اظهارنامه املاك اجاري خبر داد. بر اين اساس از روز ۳۱ خرداد اين سامانه ذيل پنجره واحد خدمات الكترونيك سازمان امور مالياتي به آدرس my.tax.gov.ir قابل دسترسي است.
مسوول تصميم‌گيري درباره حقوق بازنشستگان چه كسي است؟
مسعود ميركاظمي، رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: در رابطه با افزايش حقوق بازنشستگان و اينكه درنهايت چه كسي تصميم‌گيري مي‌كند آن چيزي كه ما اطلاع داريم و قوانين مي‌گويند هيات دولت بايد تصويب كند كه اين كار انجام شده و هيات تطبيق مصوبات مجلس بايد نظر مشورتي به رياست محترم مجلس بدهد. ميان مجلس و دولت جلساتي برگزار مي‌شود و درنهايت براساس مستندات تصميم‌گيري خواهد شد. تصميم نهايي بستگي به قانون دارد.


بانك ملي: هنوز اموال مالباختگان را تحويل نداده‌ايم
بانك ملي ايران پيرو انتشار مصاحبه مرجع انتظامي درخصوص تحويل ارز و سكه مكشوفه از سارقان صندوق‌هاي اجاره‌اي اين بانك موارد ذيل را جهت تنوير افكار عمومي و اطلاع صاحبان اموال اعلام كرد: 
۱-به منظور حفظ حقوق صاحبان اموال مسروقه، صورت‌برداري و ارزيابي اقلام كشف شده شامل، سكه، ارز و مصنوعات طلا، تحت نظارت دادسرا، بازپرس رسيدگي‌كننده و پليس صورت‌برداري و ارزيابي شده و به نيابت از دادسرا، تحويل خزانه بانك ملي ايران شده است. 
2-با عنايت به اختلاط اموال مسروقه يافته شده، دادسراي رسيدگي‌كننده با سرعت، دقت و جديت اقدامات لازم به منظور تفكيك، تعيين تكليف اموال و صاحبان آن را آغاز كرده و قطعا نتايج حاصله و فرآيند تشخيص و تحويل آن نيز مستقيما به اطلاع هر يك از صاحبان اموال خواهد رسيد و دادسرا به اظهارات و نظرات احتمالي ذي‌نفعان توجه و رسيدگي مي‌كند؛ لذا از تمامي ذي‌نفعان پرونده خواهشمنديم در اين زمينه صرفا به اطلاع‌رساني مستقيم دادسرا و اطلاعيه رسمي بانك ملي ايران در سايت بانك توجه فرمايند.


انحلال و تجزيه ملي مس  به شوخي بي‌مزه شبيه است
محمد‌ جواد شيخ، رييس هيات‌مديره صندوق بازنشستگي ملي مس گفت: موضوع انحلال و تجزيه «فملي» چيزي شبيه يك شوخي بي‌مزه است و با مفهوم استقلال شركت جديد مغايرت دارد. به گفته شيخ، پروژه‌هاي «فملي» صرفا در آذربايجان و كرمان متمركز نبوده و در استان‌هاي مختلف از جمله در سيستان و بلوچستان نيز دنبال مي‌شود و آنچه به عنوان استقلال شركت مس سونگون مطرح شده با آنچه به عنوان تجزيه شركت ملي مس ايران ادعا مي‌شود، به لحاظ ماهيت و شركت‌داري صحيح نيست.


هشدار جدي رستم قاسمي  به مالكان متخلف
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي از بررسي پيشنهادات وزارت راه در رابطه با بازار اجاره مسكن در جلسه روز گذشته هيات دولت خبر داد و گفت: اگر صاحبخانه‌ها اطلاعات معاملات و اجاره املاك خود را ثبت نكنند دچار مشكل مي‌شوند. وي گفت: تاكنون با نماينده دادستان و تعزيرات و شهرداري تهران جلساتي برگزار شد. هم‌اكنون شهرداري تهران تمامي امكانات و ظرفيت‌هاي خود را در شهرداري بسيج كرده است تا شرايط زندگي مردم در حوزه مسكن متعادل شود.


نوسازي كاميون  گره كوري كه ۱۷ ساله شد
نوسازي كاميون‌هاي فرسوده كه از سال ۱۳۸۴ در برنامه‌ها و شعارهاي مسوولان دستگاه‌هاي متولي به آن اشاره شده، هنوز با مشكلاتي روبه‌رو است كه كاميون‌داران به كاميون‌هاي خود نرسيده و به گفته دبير كانون انجمن‌هاي صنفي كاميون‌داران اين گره كور ۱۷ ساله شده است. احمد كريمي، دبير كانون انجمن‌هاي صنفي كاميون‌داران با تاكيد بر اينكه مسوولان براي حل اين مشكلات كه حدود ۱۷ سال گريبانگير كاميون‌داران شده، بايد پروژه‌اي تعريف كنند كه بتوانند نوسازي را انجام دهند، گفت: با تعريف يك پروژه واحد، مي‌توان اميدوار بود كه مشكلات برطرف شود و شاهد اين نارضايتي‌ها نباشيم اما اين اشتباه در سال‌هاي گذشته وارد ادبيات برخي مسوولان شد كه حتما بايد به ازاي هر دستگاه كاميون وارداتي يك دستگاه كاميون فرسوده اسقاط شود و اساسا بر همين اساس بود كه طرح كليد به كليد در دولت گذشته براي نوسازي كاميون‌هاي فرسوده مطرح شد، اما اين طرح مشكلاتي دارد كه تحقق كامل آن را تاكنون غيرممكن كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون