• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5243 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۷ تير

پيشخوان

ملوك‌السادات بهشتي فرزند شهيد بهشتي:
پدر در خارج از كشور نيز هرگز مرا وادار به داشتن حجاب نكردند

در شرايطي كه اين روزها برخي افراد و جريانات با استفاده از روش‌هاي تند، سلبي و افراطي به دنبال ترويج امر حجاب در جامعه هستند، دختر شهيد بهشتي با اشاره به روش و منش تربيتي ايشان در برخورد با دختران‌شان مي‌گويد: ايشان معتقد بودند كه تك‌تك اعضاي خانواده داراي فكر و شعور و قدرت تشخيص هستند و حق انتخاب در شيوه زندگي فردي و اجتماعي دارند. برخورد ايشان با من به عنوان دختر خانواده با محبت و عطوفت و در عين حال همراه با آگاهي دادن در حد كمال بود. به عنوان مثال هيچ‌گاه تحكم به داشتن حجاب و رعايت موازين شرعي نكردند، زيرا معتقد بودند اجبار در دين باعث دوري جوانان از مكتب پوياي اسلام مي‌شود. ملوك‌السادات بهشتي با اشاره به ويژگي‌هاي اخلاقي شهيد بهشتي گفت: ما فرزندان سعي مي‌كرديم كاري نكنيم كه پدر ناراحت شوند، اما هنگامي كه چنين وضعي پيش مي‌آمد و خطايي مرتكب مي‌شديم با آنكه به ‌شدت ناراحت مي‌شدند، اما هيچ‌گاه شدت عمل به خرج نمي‌دادند، بلكه سعي مي‌كردند با گفت‌وگو و علت‌يابي و چاره‌سازي مشكل را حل كنند. 


 شهيد بهشتي به تهمت‌ها و افتراهايي كه  به ايشان زده مي‌شد، بي‌اعتنا بودند
خانم ملوك‌السادات بهشتي در پاسخ به اين پرسش كه آيا نظر شهيد بهشتي هيچ‌گاه تحكم به داشتن حجاب و رعايت موازين شرعي مي‌كرد، گفت: ايشان معتقد بود اجبار در دين باعث دوري جوانان از مكتب پوياي اسلام مي‌شود، برخورد ايشان با من به عنوان دختر خانواده با محبت و عطوفت و در عين حال همراه با آگاهي دادن در حد كمال بود. به عنوان مثال، هيچ‌گاه تحكم به داشتن حجاب و رعايت موازين شرعي نكردند، زيرا معتقد بودند اجبار در دين باعث دوري جوانان از مكتب پوياي اسلام مي‌شود. همواره معتقد بودند كه بايد با مطالعه، بررسي و تفكر در مسائل گوناگون انتخاب صحيح را به عهده خود جوان گذاشت و اگر اين امر همراه با استدلال منطقي نباشد پيروي جوان خانواده از اين شوونات سرسري و كوتاه‌مدت خواهد بود. در خارج از كشور نيز هرگز مرا وادار به داشتن حجاب نكردند، بلكه همچون معلمي دلسوز و مهربان و با توجه به مشكلاتي كه يك نوجوان در محيط بي‌بند‌وبار غربي دارد ساعت‌ها وقت گذاشتند و با صبر وحوصله به سوالات من گوش دادند و به بحث پرداختند.
سردار مجيد خادمي، رييس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه شد
انتخاب| سردار سرتيپ پاسدار «مجيد خادمي» با حكم فرمانده معظم كل قوا به رياست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب شد. سردار خادمي پيش از اين، رييس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بود. رييس سابق سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، سردار «محمد كاظمي» بود كه اواخر هفته گذشته به رياست سازمان  اطلاعات سپاه  منصوب  شد.


سرلشكر باقري: روابط  ايران  و پاكستان رو  به توسعه  است
رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در ديدار با رييس كميته مشترك روساي ستاد ارتش پاكستان تاكيد كرد: در برابر مداخلات منطقه‌اي رژيم صهيونيستي عكس‌العمل نشان مي‌دهيم. به گزارش ايسنا سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در ديدار با نديم رضا رييس كميته مشترك روساي ستاد ارتش پاكستان اظهار داشت: بدون ترديد در سال‌هاي اخير با تلاش فرماندهان و مسوولان دو كشور روابط في مابين توسعه خوبي يافته و اين روابط بايد توسعه و استمرار يابد. وي با بيان اينكه ما معتقديم دو كشور از ظرفيت‌هاي قابل توجهي برخوردارند، گفت: بايد در راستاي تقويت همكاري‌هاي مشترك بيشتر تلاش كنيم؛ در ۵ سال گذشته ما تعاملات و رفت آمد‌هاي زيادي بين مسوولان نظامي ايران و پاكستان را شاهد بوده‌ايم كه اين روند بايد گسترش يابد و موجب ايجاد امنيت در مرزهاي دوكشور شده. دو كشور در سايه اين امنيت و آرامش روابط اقتصادي را مورد تاكيد قرار دادند.سرلشكر باقري ادامه داد: مساله امنيت مرزهاي ايران و پاكستان از مهم‌ترين مسائل بين دو كشور بوده است و بنده در سفري كه به پاكستان داشتم به‌طور جدي پيگير موضوعات مشترك دو كشور به ويژه در حوزه امنيت مرزي بوده‌ام. سردار باقري افزود: رويكرد جمهوري اسلامي ايران به توسعه روابط با همسايگان نگاه ويژه‌اي دارد و اين مهم در دولت جديد نيز تقويت شده و رو به توسعه است. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: در سال‌هاي اخير روابط نظامي ايران و پاكستان توسعه چشمگيري داشته كه اين روابط سبب امنيت و اثربخشي در توسعه اقتصادي دو كشور شده است. سرلشكر باقري گفت: مساله افغانستان از تاثيرگذارترين مسائل بين دو كشور ايران و پاكستان است. با توجه به شرايط افغانستان مشاركت و مداخله ساير اقوام در ايجاد امنيت و ثبات نقش سازنده‌اي در آينده اين كشور خواهد داشت. وي افزود: ما نگران توسعه تروريسم از سمت افغانستان هستيم.


شكار بزرگ سازمان اطلاعات سپاه در ‌يك سوله
باشگاه خبرنگاران| بازرس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: نيروهاي سازمان اطلاعات سپاه و بازرسان جهاد كشاورزي ۵۰ هزار تن گندم دولتي احتكارشده را در يكي از كارخانه‌هاي توليد آرد حومه اصفهان كشف و ضبط كردند. بازرس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان ديروز در جمع اصحاب رسانه گفت: صاحب اين كارخانه سهميه گندم دولتي را دريافت كرده بود تا به آرد يارانه‌اي تبديل و به نانوايي‌ها عرضه كند. ابراهيم عباسي مي‌گويد: صاحب اين كارخانه موجودي گندم دولتي دريافت‌شده را صفر اعلام كرده و مدعي شده بود اين گندم‌ها را از بازار آزاد تهيه كرده، اما هيچ سندي مبني بر خريد از بازار آزاد ارايه نداد. او درباره گندم‌هاي دولتي كه در يك سوله به ارتفاع ۱۵ متر و عرض ۴۵ و طول ۵۰ متر و يك مخزن در عمق ۱۶ متري زمين احتكار شده بود، گفت: ميزان اين تخلف ۵۵۵ ميليارد تومان اعلام شده است و پرونده به مراجع قضايي ارسال مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون