• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5243 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۷ تير

خبر

رييسي در تركمنستان با پوتين ديدار مي‌كند

رييس‌جمهور به دعوت رييس‌جمهور تركمنستان و به منظور شركت در ششمين اجلاس سران كشورهاي حاشيه خزر، فردا به عشق‌آباد سفر مي‌كند. به گزارش ايسنا، سيدابراهيم رييسي چهارشنبه در راس هياتي عاليرتبه از مقامات سياسي و اقتصادي كشورمان، براي شركت در ششمين اجلاس سران كشورهاي حاشيه خزر به تركمنستان سفر مي‌كند. رييس‌جمهور در اين سفر علاوه بر شركت و سخنراني در اجلاس سران كشورهاي حاشيه خزر، با روساي جمهور كشورهاي حاضر در اجلاس نيز ديدار و گفت‌وگو خواهد داشت. كاخ كرملين خبر داد كه ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه چهارشنبه در جريان نشست سران كشورهاي حاشيه درياي خزر با «ابراهيم رييسي» رييس‌جمهور ايران ديدار خواهد كرد.

ناصر كنعاني سخنگوي  وزارت امور خارجه شد

«ناصر كنعاني»، رييس دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره به عنوان سيزدهمين سخنگوي دستگاه ديپلماسي معرفي و جايگزين سعيد خطيب‌زاده منصوب شد. سعيد خطيب‌زاده، سخنگوي وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران اعلام كرد كه امروز آخرين نشست او با خبرنگاران است و از اين به بعد به عنوان مشاور وزير امور خارجه به فعاليت خواهد پرداخت. خطيب‌زاده خطاب به خبرنگاران افزود: امروز آخرين روز است كه در خدمت شما در اين ماموريت هستم. جانشين بسيار صالح و ديپلمات بسيار كاركشته‌اي اين مسوليت را برعهده خواهد گرفت. آقاي كنعاني كه از دوستان شخصي من و از ديپلمات‌هاي آشنا به سياست خارجي هستند. لازم مي‌دانم در پايان دو سال از همه شما تشكر كنم. از رسانه‌ها كه كمك كردند با سوال‌ها و نقدها بهتر بتوانيم سياست خارجي را براي همه تبيين كنيم، سپاسگزارم. به گزارش فارس، كنعاني از تير ماه ۱۳۹۷ عهده‌دار دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره (پايتخت مصر) بوده است. او پيش از اين نيز رياست ستاد عراق وزارت امور خارجه را برعهده داشت. دبير سياسي سفارت جمهوري اسلامي ايران در تاشكند (ازبكستان)، معاون اداره خاورميانه عربي و شمال آفريقا، معاون سفارت جمهوري اسلامي ايران در امان (اردن)، كاردار سفارت ايران در اردن، كارشناس ارشد حوزه معاونت عربي و آفريقايي از ديگر سمت‌هاي كنعاني در دوران فعاليتش در وزارت امور خارجه است. او دارنده مدرك كارشناسي ارشد در رشته روابط بين‌الملل و مسلط به زبان‌هاي انگليسي و عربي است. خطيب‌زاده نزديك به دو سال (بيش از ۲۲ ماه) و از مرداد ۱۳۹۹ تاكنون عهده‌دار اين سمت بود. (يكشنبه) ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹ مراسم توديع و معارفه سيدعباس موسوي و سعيد خطيب‌زاده سخنگويان سابق و جديد وزارت امور خارجه برگزار شد.

ديدارهاي فرستاده ويژه ايران در امور افغانستان با مقام‌هاي قرقيزستان

دستيار رييس‌جمهور در امور افغانستان، در سفر به بيشكك با وزير خارجه، دبير شوراي امنيت ملي و نماينده ويژه رييس‌جمهور قرقيزستان، در مورد آخرين تحولات افغانستان ديدار و رايزني كرد. به گزارش ايسنا، حسن كاظمي قمي، نماينده ويژه رييس‌جمهور كشورمان در امور افغانستان در ملاقات‌هاي جداگانه با وزير خارجه، دبير شوراي امنيت ملي و نماينده ويژه رييس‌جمهور قرقيزستان، در مورد آخرين تحولات افغانستان ديدار و رايزني كرد. اين ديدار عصر امروز در قرقيزستان انجام شد. كاظمي قمي پيش از اين در سفر به ازبكستان و تاجيكستان با مقامات اين كشورها در مورد آخرين تحولات افغانستان رايزني و گفت‌وگو كرده بود.

نيروهاي نظامي نقشي در تعيين سياست در قبال ايران ندارند

وزير جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه نيروهاي اطلاعاتي و نظامي نقشي در تعيين سياست اين رژيم در قبال مذاكرات هسته‌اي ايران ندارند. به گزارش ايلنا، «بني گانتز» وزير جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه نيروهاي اطلاعاتي و نظامي نقشي در تعيين سياست اين رژيم در قبال مذاكرات هسته‌اي ايران ندارند. وي افزود كه سياست‌هاي رژيم صهيونيستي در اين باره توسط دولت اين رژيم تعيين مي‌شود. اين مقام صهيونيست تاكيد كرد كه در حال حاضر تمامي تمركز تشكيلات دفاعي رژيم صهيونيستي، رويارويي با تهديد ايران به عنوان مهم‌ترين مساله بوده و اين موضوع در حال حاضر مساله‌اي استراتژيك براي امنيت اسراييل به شمار مي‌رود. اظهارات گانتز پس از آن بيان مي‌شود كه روزنامه «يديعوت آحارونوت» نوشت كه فرماندهان كليدي ارتش اسراييل با اين استدلال كه احياي برجام براي اين رژيم زماني فراهم مي‌كند تا خود را براي حمله به ايران آماده كند، از دستيابي به توافق هسته‌اي حمايت مي‌كند. همزمان روزنامه امريكايي «وال استريت ژورنال» طي گزارشي نوشت كه امريكا سه ماه پيش نشستي محرمانه با مشاركت رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي عربي براي بررسي نحوه مقابله با ايران برگزار كرده است. در اين گزارش به نقل از برخي مقام‌هاي رسمي امريكا و منطقه آمده است كه اين نشست در ماه مارس در شرم‌الشيخ برگزار شد. اين نخستين نشست در چنين سطح بالايي بود كه در آن اعضاي رهبري نظامي اسراييل و كشورهاي عربي شركت كردند. به نوشته اين روزنامه، نمايندگان رژيم صهيونيستي، عربستان، قطر، اردن، مصر، امارات عربي متحده و بحرين در اين نشست كه به ابتكار امريكا برگزار شد، شركت كردند. «فرانك مكنزي» فرمانده وقت ستاد فرماندهي مركزي ايالات متحده امريكا (سنتكام) نيز در اين نشست حضور داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون