• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5243 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۷ تير

خبرخوان

كاهش ۶درصدي جوجه‌ريزي در خرداد ماه
محمد يوسفي، رييس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي با اشاره به متعادل شدن روند توليد و عرضه مرغ در بازار، گفت: زيان مرغداران بعد از واقعي شدن قيمت مرغ گوشتي در بازار كمتر شده است و بازار به سمت متعادل شدن در حركت است؛ به عنوان مثال قيمت جوجه يك روزه از دانه‌اي 2 هزار و 500 تومان به 5 هزار تومان رسيد. وي با بيان اينكه توليدكنندگان مرغ با هدف كاهش زيان ميزان جوجه‌ريزي را تقليل دادند، تصريح كرد: ماهيانه توليدكنندگان حدود 120 ميليون جوجه‌ريزي مي‌كنند كه در اين ماه حدود 6درصد از اين حجم كاهش پيدا كرده است. قيمت مرغ از كيلويي 40 هزار تومان به كيلويي 60 هزار تومان رسيد و اين امكان وجود دارد كه نرخ آن از كيلويي 60 هزار تومان نيز بالاتر برود.


چه كسي ذرت‌هاي آلوده را تحويل داد؟
در جريان ترخيص ۲۷ هزار تن ذرت آلوده، تحويل كالاي آلوده از سوي انبار نگهدارنده انجام شده و گمرك عليه آن اعلام جرم كرده است. در حالي شركت انبارهاي عمومي، انبار مربوطه را متعلق به خود نمي‌داند كه اين انبار در منطقه ويژه قرار دارد و از سوي سازمان بنادر در اختيار بخش خصوصي بوده است. اين در حالي است كه هنوز سازمان بنادر نسبت به اين جريان و اينكه ماهيت شركت انبار مورد نظر چيست و چه نقشي در اين ترخيص داشته، واكنشي نشان نداده است. از سويي جزييات بيشتري درباره اين ماجراي مبهم منتشر نشده كه مشخص شود چه اتفاقي بين دو شركت واردكننده، انبار و ساير دستگاه‌هاي درگير اين ترخيص، افتاده كه در نهايت به ترخيص ۲۷ هزار تن ذرت آلوده منجر شده است، محموله‌اي كه حتي براي مصرف دام، مجاز اعلام نشده بود ولي طي اقدامي كه صورت گرفته به راحتي ترخيص و وارد كشور شده و سرنوشت آن در ابهام قرار دارد.


آغاز مجدد ثبت‌نام نهضت ملي مسكن از ۱۵ تير
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه پالايش نهايي متقاضيان طرح نهضت ملي مسكن تا 15 تير ماه تمديد شده است، اظهار كرد: استان‌ها بايد توجه داشته باشند متقاضياني كه با مكاتبه نسبت به تعيين تكليف مدارك خود اقدامي نكنند با هماهنگي شوراي استان از ادامه طرح كنار گذاشته شوند تا متقاضيان بيشتري امكان حضور در اجراي طرح را پيدا كنند. وي افزود: بعد از 15 تير ماه سامانه طرح‌هاي حمايتي مسكن براي متقاضيان جديد به‌ مدت 15 روز باز مي‌شود تا همزمان با اجراي طرح نهضت ملي مسكن براي متقاضيان پالايش ‌شده امكان ثبت‌نام از افراد جديد نيز فراهم باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون