• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5245 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۹ تير

خبرخوان

تقاضا براي خريد برنج كاهش يافت
 رييس اتحاديه برنج‌فروشان بابل گفت: احتمال افزايش مصرف برنج در ماه‌هاي پيش‌رو وجود دارد چراكه برگزاري مراسم محرم آزاد شده و از سوي ديگر حجاج بعد از بازگشت از مكه مهماني مي‌دهند از اين‌رو افزايش مصرف برنج حتمي است. حسن تقي‌زاده با اشاره به كاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدي قيمت برنج، گفت: ركود بر بازار برنج حاكم شده است چراكه عرضه اين محصول با نزديك شدن به فصل برداشت برنج نو ۲ برابر شده اين در حالي است كه تقاضا براي خريد برنج كاهش پيدا كرده است. وي با اشاره به قيمت انواع ارقام برنج در بنكداري، خاطرنشان كرد: طارم و هاشمي محلي كيلويي ۱۰۵ هزار تومان، فجر كيلويي ۷۶ هزار تومان، شيرودي ۶۵ هزار تومان، ندا كيلويي ۶۰ هزار تومان عرضه مي‌شود.


استقبال سرد از پيش‌فروش بدون قرعه‌كشي خودرو
طرح پيش‌فروش بدون قرعه‌كشي سايپا با گذشت شش روز از آغاز ثبت‌نام كماكان ادامه دارد. از دومين روز تيرماه پنج محصول سايپا در سامانه يكپارچه تخصيص خودرو عرضه شدند كه از بين آنها فقط ظرفيت فروش شاهين G تكميل شده و تا ظهر سه‌شنبه هفتم تير پيش‌فروش كوئيك معمولي، كوئيك S، كوئيك R و ساينا S ادامه داشت. استقبال كم خريداران از طرح پيش‌فروش بدون قرعه‌كشي سايپا را مي‌توان از دو منظر بررسي كرد. اول اينكه قيمت تمام‌شده اين خودرو‌ها مشخص نيست. سايپا علي‌الحساب از متقاضيان اين محصولات ۵۰ درصد قيمت خودرو‌ها را دريافت مي‌كند و الباقي مبلغ را به‌قيمت روز خودرو‌ها محاسبه مي‌كند. موضوع دوم به حاشيه سود كمتر خريد و فروش محصولات سايپا نسبت به خودرو‌هاي كارخانه رقيب ارتباط دارد.


حذف تدريجي حبوبات  از سبد معيشت
گراني حبوبات اين‌بار پس از كوچك شدن سبد پروتئيني مردم پُرهياهو شده و مردم با انتقاد از وضعيت موجود به حاشيه بازارمصرف كشانده شده‌اند. بيش از ۷۰‌درصد از نياز داخلي بازار حبوبات در كشور تهيه و تامين مي‌شود؛ اما چنين به نظر مي‌رسد افزايش نرخ ارز بر محصولات توليد داخل تأثير داشته و قيمت اين محصولات از سال گذشته تاكنون در بازار به بيش از ۱۰۰ درصد افزايش داده است. بعد از افزايش نرخ سبد پروتئين خانوار‌ها تمايل اقشار ضعيف جامعه براي مصرف حبوبات بيشترشد. اما با توجه به گراني اين محصولات و كاهش قدرت خريد، مردم نتوانستند مصرف حبوبات را جايگزين گوشت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون