• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5248 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۳ تير

آخرين اخبار از نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال

آجورلو در حال رايزني است، كاشاني هنوز تصميم نگرفته

علي ولي‌اللهي

 

از فردا ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال آغاز مي‌شود. همان‌طور كه در «اعتماد» ديروز خوانديد، محمد دادكان به عنوان يكي از محبوب‌ترين مديران فوتبالي قصدي براي شركت در اين چالش ندارد. دادكان معتقد است وزارت ورزش و كميته ملي المپيك دوست ندارند او فوتبال را به دست بگيرد بنابراين با وجود درخواست پرشمار هواداران در انتخابات شركت نخواهد كرد.
تا به امروز دو گزينه به صورت رسمي كانديداتوري‌شان را اعلام كرده‌اند و انتظار مي‌رود در نخستين روزها براي ثبت‌نام اقدام كنند. مهدي محمدنبي از مديران سابق فوتبال كه سابقه دبيركلي فدراسيون در زمان علي كفاشيان و حضور در هيات‌مديره پرسپوليس در كارنامه‌اش ديده مي‌شود، اولين نفري بود كه رسما گفت وارد رقابت خواهد شد. ميرشاد ماجدي، سرپرست فعلي فدراسيون دومين نفري است كه به صورت رسمي گفته در انتخابات شركت مي‌كند. ماجدي اين خبر را در گفت‌وگو با عادل فردوسي‌پور مطرح كرد. 
گزينه‌هاي محتمل حضور در انتخابات فدراسيون فوتبال شامل طيف گسترده‌اي از مصطفي آجورلو مديرعامل فعلي استقلال تا حبيب كاشاني مديرعامل سابق سرخ‌ها مي‌شود. طبق اطلاعاتي كه خبرنگار روزنامه «اعتماد» به دست آورده آجورلو در حال رايزني با حميد سجادي وزير ورزش و جوانان است. اين دو رابطه بسيار خوبي با هم دارند و به همين دليل سجادي در يكي از نخستين احكام خود در سمت وزير، مديرعامل سابق پاس و استيل‌آذين را به ساختمان باشگاه استقلال فرستاد. اگر آجورلو متقاعد شود كه وزارت ورزش حمايت لازم را از او در انتخابات انجام مي‌دهد براي ثبت‌نام اقدام خواهد كرد. به اين ترتيب او تبديل به گزينه وزارت ورزش خواهد شد. 
حبيب كاشاني، مديرعامل اسبق پرسپوليس ديگر گزينه احتمالي ثبت‌نام براي انتخابات فدراسيون فوتبال است. او كه هنگام انتخاب مديرعامل پرسپوليس جزو گزينه‌هاي اعلامي بود در نهايت با مديرعاملي رضا درويش مواجه شد و آن طور كه شنيده‌ها حكايت دارد به صورت چراغ‌خاموش راهش را به سمت فدراسيون فوتبال كج كرده. طبق آخرين اخباري كه از نزديكان حبيب كاشاني به خبرنگار روزنامه «اعتماد» رسيده حبيب كاشاني قصد ورود دارد اما هنوز تصميم نهايي را نگرفته. 
مهدي علي‌نژاد، معاون توسعه قهرماني در زمان وزارت مسعود سلطاني‌فر گزينه احتمالي بعدي است. هنگامي كه ناظران فيفا و اي‌اف‌سي براي حضور در مجمع فوق‌العاده فدراسيون فوتبال حاضر شدند برخي منابع خبر دادند كه علي‌نژاد تلاش كرده با آنها رايزني كند، اما موفق نشده. نزديكان رييس اسبق فدراسيون ووشو اين تلاش را در راستاي حضور علي‌نژاد در انتخابات فدراسيون فوتبال تفسير كردند. 
در اين بين از جعفر سميعي، مديرعامل سابق پرسپوليس هم به عنوان يك نامزد بالقوه ديگر نام برده شد ولي سميعي چند روز قبل با حكمي به عنوان رييس دفتر مديرعامل ايران خودرو منصوب شد و بعيد است حداقل تا مدتي سروكارش به فوتبال بيفتد. 
روز گذشته نام برخي افراد ديگر از جمله علي فتح‌الله‌زاده، مديرعامل اسبق استقلال نيز به گوش رسيد كه به نظر نمي‌رسد چندان جدي باشد. كيومرث هاشمي نامزد آخرين انتخابات فدراسيون فوتبال كه اين روزها روزه سكوت گرفته آخرين گزينه احتمالي براي تصدي پست رياست فدراسيون فوتبال به شمار مي‌رود. 
ثبت‌نام انتخابات رياست فدراسيون فوتبال از فردا ۱۴ تير آغاز مي‌شود و تا ۲۰ تير ادامه خواهد داشت. آخرين رييس فدراسيوني كه با راي مجمع عمومي انتخاب شد كمتر از يك‌سال روي صندلي رياست نشست و با راي هيات رييسه فدراسيون فوتبال عزل شد. فدراسيون فوتبال از زمان عزل عزيزي‌خادم تا به امروز از لحاظ مديريتي يكي از بدترين دوران‌هايش را پشت سر گذاشته و اهالي فوتبال اميدوارند در انتخابات پيش‌رو لااقل با آمدن يك مدير كاربلد شرايط فوتبال در آستانه جام جهاني درست شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون