• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5248 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۳ تير

خبرخوان

آمار واقعي فرار مالياتي  ۴ برابر عدد فعلي است
محمدرضا يزدي‌زاده، كارشناس حوزه اقتصادي معتقد است عدد فرار مالياتي، بسيار بزرگ‌تر از آماري است كه سازمان امور مالياتي منتشر مي‌كند. وي اظهار كرد: كارشناسان معتقدند به دليل نبود فرهنگ مالياتي نمي‌توانيم ماليات بگيريم؛ درحالي كه ماليات‌ستاني به اين دليل مقدور نيست كه قوانين مبارزه با فرار مالياتي را نداريم. وي خاطرنشان كرد: آمار سازمان امور مالياتي بر اساس اقتصاد شفاف به دست مي‌آيد؛ درحالي كه اقتصاد واقعي چهار برابر اقتصاد شفاف است.


بدهي ۲۰ هزار ميلياردي دولت  به گندم‌كاران
عطاالله هاشمي، رييس بنياد ملي گندم‌كاران گفت: حدود ۲۵ روز است كه پول كشاورزان پرداخت نشده است. دولت ۲۰ هزار ميليارد تومان به كشاورزان بابت خريد گندم بدهكار است. اين بدهي از خردادماه پرداخت نشده و كشاورزان طلبكارند. اين بدهي باعث شد كه پاي دلالان در اين ميان باز شود و گندم توليد شده در كشور هرز برود. هاشمي در ادامه گفت: بدعهدي بانك كشاورزي و شركت بازرگاني دولتي ما را بسيار نگران كرده است و هر چه زمان بگذرد و اين بدهي پرداخت نشود گندم كشاورزان توسط دلالان خريداري و احتكار مي‌شود يا به سمت خوراك دام و طيور و قاچاق مي‌رود.


جزييات واردات و قيمت برنج  در آستانه ممنوعيت فصلي
واردات بيش از ۵۵۰ ميليون دلاري، افزايش ۴۷ درصدي قيمت برنج خارجي و ۱۶۴ درصدي ايراني از تغييرات مربوط به برنج در مدت اخير و البته در آستانه تصميم‌گيري براي ممنوعيت فصلي واردات اين كالا است.بخشي از برنج مورد نياز كشور از طريق واردات تامين شده و حدود دو سالي است كه از ليست دريافت‌كنندگان ارز ۴۲۰۰ توماني كنار رفته و با ارز نيمايي وارد مي‌شود. تغيير نرخ ارز از جمله دلايل افزايش قيمت برنج وارداتي بود و در تغيير قيمت آن از حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان تاكنون كه به بيش از ۴۲ هزار تومان رسيده، موثر بوده ولي مسائل ديگري نيز مطرح است. تازه‌ترين گزارش واردات برنج نشان مي‌دهد كه در سه ماهه اول امسال از مجموع واردات كالاي اساسي با شش ميليون تن به ارزش بيش از ۴.۵ ميليارد دلار، سهم برنج به ۵۸۳.۶ هزار تن به ارزش بالغ بر ۵۵۰ ميليون دلار مي‌رسد. اين در حالي است كه در سال گذشته از مجموع واردات ۱۹.۶ ميليارد دلاري كالاهاي اساسي سهم برنج، ۱.۵ ميليون تن به ارزش بيش از ۱.۳ ميليارد دلار بود كه در مقايسه با سال ۱۳۹۹ حدود ۴۶ درصد در وزن و ۴۱ درصد در ارزش افزايش داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون