• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5249 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۴ تير

بازي با آتش ريسكي بزرگ

احمد دستمالچيان٭

بارها گفته و باز هم تاكيد مي‌كنيم انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) نه تنها مسير تاريخ منطقه و نحوه مقاومت در برابر رژيم ددمنش و كودك‌كش صهيونيستي را عوض كرده و به آن عمق و روح و جان تازه‌اي بخشيد، بلكه مسير نظام بين‌الملل را به تدريج عوض كرده و تمام خطوط عريض و طويل دشمن را در منطقه و ساير نقاط دنيا به هم ريخت و اثرات عميقي بر روند تك قطبي هژمونيك امپرياليستي صهيونيستي يا همان نظام سلطه برجاي گذاشت.
نظام سلطه با همدستي صهيونيست‌ها و منظومه مزدوران امريكايي آنها در منطقه نظير رژيم‌هاي فاسد و سرسپرده‌اي چون شاه و آل‌سعود و نظام سازشكار كمپ ديويدي سادات در مصر، قصد داشتند بر اين منطقه ژئواستراتژيكي- اكونوميكي و منابع عظيم هيدروكربوري آن سلطه مطلق پيدا كرده و از اين طريق بر دنيا حكمراني و اعمال حاكميت كنند. اما با پيروزي انقلاب اسلامي نه تنها اين توطئه شوم و خطرناك خنثي و در نطفه خفه شد، بلكه مدل جايگزيني براي خاورميانه بزرگ نظام سلطه مطرح كرد و در حال تثبيت آن تحت پوشش محور مقاومت است.
در همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي با سكوت خائنانه حكام سازشكار عرب، رژيم صهيونيستي به لبنان لشكركشي و بيروت پايتخت آن كشور را تحت تصرف خود درآورد و از آنجا قصد داشت دمشق و سپس بغداد را تصرف كند و خود را به چاه‌هاي نفتي خليج فارس برساند. اما با پيدايش شجره طيبه مقاومت در لبنان و تاسيس حزب‌الله اين توطئه شوم در نطفه خفه شد و مسير تاريخ خاورميانه تغيير كرد و به نفع اسلام و مومنين رقم خورد.
آخرين تلاش آنها براي تشكيل خاورميانه بزرگ، راه‌اندازي جنگ‌هاي نيابتي و تجهيز جلادان آدمكش سعودي- تكفيري- صهيونيستي براي اين منظور بود. در پي اين اقدام ايران اسلامي به همراه دليرمردان مقاومت در لبنان و سوريه و عراق شكست سختي را بر آنان تحميل كرد و آنها را به ورطه هلاكت و نابودي كشاند. آدمكشاني كه تا ۴۰ كيلومتري شهر مقدس كربلا (حله- جرف الصخر) پيش رفته بودند و دمشق پايتخت سوريه را در شرف سقوط قرار داده‌ بودند با رشادت دو سردار بزرگ اسلام شهيدان سرافراز حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس شكست سخت و سهمگيني را متحمل و نابود شدند. اكنون محور فعال و تعيين‌كننده و پوياي مقاومت جايگزين آنان شده و از جنوب لبنان در سواحل مديترانه تا سواحل درياي عرب و درياي سرخ و تنگه استراتژيك باب‌المندب و تا خليج فارس و تنگه بسيار مهم هرمز اين خط و هلال استراتژيك مقاومت كشيده شده و حضوري كاملا با صلابت و قدرتمند و تعيين‌كننده دارد.
اين محور كه ميراث ارزشمند و جاودانه دو سردار بزرگ اسلام شهيدان سرافراز حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس است، با تجربه ذي‌قيمت ولي بسيار تلخ و با ايثار خون‌هاي عالي و نفيسي همچون شهيد حججي‌ها و ساير شهداي مدافعين حرم به دست آمد و امروزه آتش شرارت و قتل و قساوت و ناامني به همت آن رادمردان بزرگ خاموش شده و جاي آن را امنيت و صلح و ثبات و آرامش گرفته است و در آستانه تولد خاورميانه جديد اسلامي قرار گرفته‌ايم.
لازم به ‌ذكر است بار ديگر نظام سلطه در تلاشي مذبوحانه و از روي استيصال در نظر دارد تحت عنوان صلح ابراهيم و با پوشش چتر امنيتي امريكا و با حضور رژيم صهيونيستي و بعضي كشورهاي عربي مرتجع خليج فارس همان طرح و نيت شوم و شكست خورده را دوباره به محك اجرا بگذارند. در حالي كه امروزه بسياري از معادلات به نفع محور مقاومت و به ضرر دشمنان به هم ريخته و ديگر رمقي براي نظام سلطه در اجراي نقشه‌هاي شوم برجاي نمانده است. آخرين شكست مهم اردوگاه دشمن، تحميل اراده قاطع و با صلابت برادران يمني بود كه محور شوم رباعي سعودي- اماراتي- اسراييلي- امريكايي مجبور به تمكين در برابر آن شدند و در برابر آن زانو زدند. 
در اين پويش جديد نيز قطعا دشمن راحت‌تر از قبل به زانو در خواهد آمد، چون در اين ايام ضعف و سستي كه بر دشمن عارض شده، جبهه تازه نفس و سرشار از انرژي مقاومت بسيار راحت‌تر از قبل، آن آتش‌افروزان شرور را بر سرجاي خود خواهد نشاند. امريكايي كه ذليلانه از افغانستان فرار و در عراق و سوريه خود را از تيررس مجاهدين خارج كرده است و رژيم صهيونيستي كه در عمليات سيف‌القدس كاسه گدايي آتش‌بس خود را بسان دوره‌گردها به دست گرفته بود و در نهايت مجبور شد آتش‌بس يك طرفه را بپذيرد و تمكين كند و اكنون نيز با چند عمليات ساده رزمندگان فلسطيني در سرزمين‌هاي اشغالي ۱۹۴۸ كابينه نيم‌بند رژيم كودك‌كش در معرض سقوط قرار مي‌گيرد و مجبور مي‌شود كنست را منحل تا پنجمين انتخابات زودرس را برگزار كند و همچنين هنگامي كه رژيم‌هاي پفكي و عروسكي مثل امارات و سعودي كه با چند تير موشك رزمندگان يمني از پاي درآمده و در برابر آنان با خفت و خواري زانوي تسليم زدند در خاورميانه اسلامي جديد چه ادعايي مي‌توانند داشته باشند؟
اگر مروري ولو مختصر به اظهارات شخصيت‌هاي برجسته سياسي و امنيتي امريكايي و صهيونيستي بيندازيم به خوبي در خواهيم يافت اردوگاه دشمن به چه درماندگي و ذلت و دريوزگي دچار شده است. فرياد هشدارآميز اشخاصي مثل كيسينجر يهودي و ايهود باراك، نخست وزير اسبق كيان صهيونيستي و كوخاوي، رييس ستاد ارتش صهيونيستي و برگمن و فريدمن دو تئوريسين و نظريه‌پرداز بزرگ امريكايي صهيونيستي در مورد مرگ زودرس رژيم جعلي اشغالگر قدس بلند شده و دائما اين هشدارها در حال تكرار است. درست است كه دشمن با استفاده از ضعف بعضي دستگاه‌ها نفوذهايي را در بعضي اركان حساس و سطح بالا به دست آورده و دست ما را تا حدودي خوانده و باعث خسارت‌هاي مادي و معنوي شده ولي محور مقاومت به رهبري ايران اسلامي با هوشياري و رصد بالا به شكل ريز و دقيق به عمق برنامه‌هاي شوم آنان بيش از گذشته واقف شده و راه مقابله با آن را نيز خوب مي‌داند و به زودي به خاطر شرارت‌ها و تهديدات توخالي كه مي‌كنند درس فراموش ناشدني به آنان داده خواهد شد.
مقاومت استراتژي تركيبي فعال را در دستور كار خود قرار داده و در پازلي تركيبي تهاجمي- دفاعي در هر نقطه‌اي كه احساس كند امنيت و منافع ملي آن در خطر است دشمن را مورد هجوم قرار داده و ضربات خرد‌كننده‌اي را به پيكر پوسيده و متعفن او وارد خواهد كرد. ضربات كوبنده و دردناك سايبري و ناامن‌سازي و نفوذ در عمق پايگاه‌هاي حساس رژيم صهيونيستي و پروازهاي مستمر پهپادي مقاومت و جمع‌آوري اطلاعات ذي‌قيمت سرآغازي بر پايان رژيم منحوس و كودك‌كش است.
و كلام آخر اينكه كشورهاي همسايه ما به ويژه امارات متحده عربي بايد بدانند كه جمهوري اسلامي ايران در سخت‌ترين شرايط دست دوستي و برادري خود را به سوي آنان دراز كرده و از هيچ فرصتي در اين رابطه غافل نبوده است، اما از طرف ديگر ايران اسلامي با قاطعيت و صلابت در صحنه عمل نشان داده كه هرگز و تحت هيچ شرايطي در مورد امنيت ملي خود مسامحه نكرده و هرگونه شرارتي را با قاطعيت و بدون ملاحظه پاسخ خواهد داد.
حضور شرارت‌آفرين رژيم جعلي صهيونيستي در پهنه آب‌هاي گرم خليج فارس چيزي نيست كه بتوان به‌ راحتي از كنار آن گذشت. طبيعي است كساني كه با آتش بازي مي‌كنند پيش و بيش از همه آتش اول دامن خود آنان را خواهد سوزاند. تاريخ نكبت‌بار رژيم اشغالگر نشان مي‌دهد كه هر جا حضور پيدا كرده منبع توليد آشوب و ناامني و ويراني بوده است. ‌اي كاش كه سران امارات و بحرين و سعودي بدانند كه مرتكب چه ريسك بزرگ و خطرناكي شده و تا دير نشده از تصميم احمقانه خود برگردند كه اگر خشم و خروش مردم شعله‌ور شود ديگر براي همه‌ چيز دير شده است.
*سفير اسبق جمهوري اسلامي ايران 
در لبنان و اردن

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون