• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5249 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۴ تير

خبرخوان

فروش ارزي بليت هواپيما به خارجي‌ها متوقف شد
محمد محمدي‌بخش، رييس سازمان هواپيمايي كشوري با اعلام توقف فروش ارزي و دلاري بليت هواپيما به اتباع خارجي، گفت: دستورالعمل جديد فروش بليت به اتباع خارجي هفته آينده ابلاغ مي‌شود. در سايت‌هاي ايراني حق فروش بليت هواپيما بر اساس دلار وجود ندارد و از امروز با همان نرخ مصوب به فروش مي‌رود. چارتر‌كننده و آژانس‌ها هم اجازه فروش دلاري بليت را به اتباع خارجي ندارند. معاون وزير راه، گفت: با اين حال تمهيداتي براي فروش بليت به اتباع خارجي در نظر گرفته شده است كه دستورالعمل آن به‌زودي آماده و ابلاغ مي‌شود. به گفته رييس سازمان هواپيمايي براساس نرخ دلار به اتباع خارجي هيچ بليتي فروخته نمي‌شود، اما با توجه به اينكه مسافران خارجي، بيرون از ايران بليت را تهيه مي‌كنند و در عراق تا سقف ۱۰۰ دلار بليت مسير‌هاي داخلي به فروش مي‌رود، لازم است با دستورالعمل خاصي كه روز شنبه ابلاغ خواهد شد ضمن توقف فروش ارزي و دلاري در داخل ايران، بخشنامه فروش جديد هم ابلاغ شود.


خصوصي‌‎‌سازي ۹۰۰ بنگاه دولتي به ‌نحو كاملا معيوب
داود گودرزي، دبير قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادي در نامه‌اي خطاب به محمدباقر ذوالقدر، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بر ضرورت ارزيابي سياست‌هاي كلان اصل ۴۴ قانون اساسي تاكيد كرد و نوشت: از مجموع 2000 بنگاه و شركت قابل واگذاري تا به امروز حدود 900 بنگاه كه دولت در آنها سهام داشته به ‌نحو كاملا معيوبي به بخش خصوصي واگذار شده‌ است كه ارزش اين واگذاري‌ها بيش از 200 هزار ميليارد تومان تخمين زده مي‌شود.


ميانگين قيمت برنج ايراني  به ۱۱۰ هزار تومان رسيد

بررسي قيمت كالاهاي اساسي در اول تير ماه نسبت به خرداد نشان مي‌دهد كه كره پاستوريزه، سيمان خاكستري و شير استريل پاكتي پرچرب در صدر افزايش قيمت در يك ماه قرار دارند، ميانگين قيمت برنج ايراني به ۱۱۰ هزار تومان رسيده و بازار روغن موتور هم شاهد نابساماني است. بر اين اساس ميانگين كشوري قيمت هر كيلو گوشت مرغ تازه و گوساله با ۹ و چهار درصد افزايش نسبت به ماه قبل به حدود ۵۲ هزار و ۴۰۰ و ۱۸۷ هزار تومان و هر ليتر شير خام و همچنين پنير پاستوريزه ۴۰۰ گرمي هر كدام با 8درصد افزايش به ۱۲ هزار و ۷۰۰ و ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسيده است. در مدت ياد شده هر كيلو برنج هندي، روغن نيمه جامد ۴.۵ كيلويي و ماكاروني ۵۰۰ گرمي نيز هفت، پنج و چهار درصد گران شده و در تير امسال به قيمت ۳۶ هزار و ۸۰۰، ۳۶۰ هزار و ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون