• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5250 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۵ تير

خبرخوان

وعده جديد درباره حذف قرعه‌كشي خودرو 

اميد قاليباف، سخنگوي وزارت صمت در يادداشتي در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي نوشت: برنامه‌اي كه امسال وزارت صمت از خودروسازان مطالبه كرده توليد بيش از ۱.۵ ميليون خودرو است كه در بهار امسال ۹۸درصد آن برنامه محقق شده است. وي همچنين نوشت: تا ۷ تير ماه، ۳۰۰درصد رشد در توليد خودرو كامل نسبت به مدت مشابه؛ با ادامه اين برنامه به‌ تدريج شاهد حذف قرعه‌كشي خودرو تا آخر سال خواهيم بود.

چين؛ برنده ماراتن بشكه‌هاي ايراني و روس

محسن قمصري، مديرعامل اسبق شركت ملي نفت ايران درباره تخفيف فروش نفت ايران در رقابت با روسيه در بازار چين، اظهار داشت: باتوجه به شرايط رقابتي كه وجود دارد و فقط چين هم خريدار نفت دو كشور است، اين احتمال وجود دارد كه از سوي هر دو كشور تخفيف اعمال شود، ضمن اينكه در شرايط رقابتي امروز و سطح بالاي قيمت‌ها؛ منطق حكم مي‌كند كه تخفيف داده تا اصل وجه دريافت شود.  وي افزود: اگر معاملات نفت را در سطح قيمت‌هاي 60 تا 70 دلار قبلي در نظر بگيريم اكنون با توجه به اينكه قيمت‌ها به بالاي 100 دلار رسيده چند دلار تخفيف بيشتر منطقي است، در واقع هيچ كس آن را رد نمي‌كند، قطعا براي گرفتن 30 دلار اضافه ‌قيمت؛ چند دلار تخفيف به ضرر كشور هم نيست و با توجه به رقابتي كه وجود دارد، منطقي و توجيه‌پذير است.

 وزارت اقتصاد: 50 هزار ميليارد تومان نان هدر مي‌رفت

برآوردهاي مقدماتي وزارت اقتصاد نشان مي‌دهد كه تاكنون ۴٠درصد يارانه آرد به ارزش سالانه معادل ۵٠ هزار ميليارد تومان به ‌صورت نان به مردم داده نمي‌شد و هدر مي‌رفت. وزارت اقتصاد مي‌گويد: از اين پس و در نتيجه اجراي اين طرح به‌ صورت حقيقي و در قالب خدمات ديگر به مردم بازمي‌گردد. در گزارش وزارت امور اقتصادي و دارايي، آثار مثبت و سازنده حكمراني مبتني بر داده‌ها و اطلاعات به عنوان يكي ديگر از ويژگي‌ها و نتايج اجراي طرح مديريت هوشمند يارانه آرد و نان مطرح شده است. اين گزارش نشان مي‌دهد كه دولت هم‌اكنون اشراف كامل‌تري بر ميزان هدر رفت يارانه‌ها در زنجيره تامين آرد و نان به دست آورده است‌.

رمزريال همان ريالِ خودمان و با پشتوانه ريال است

غلامرضا مرحبا، سخنگوي كميسيون اقتصادي درباره را‌ه‌اندازي رمز ريال تا كمتر از دو ماه ديگر و ماهيت و كاركرد رمزريال اظهار داشت: رمزريال همان ريال خودمان است كه در شكل ديجيتال عرضه مي‌شود و مردم مي‌توانند آن را به صورت ديجيتال مصرف كنند. وي تاكيد كرد: اشتباهي درباره رمزريال مصطلح شده و نبايد اين تصور را داشته باشيم كه رمز‌ريال همان رمز‌ارزها هستند. در واقع رمزريال هيچ شباهتي به رمزارزهاي مورد مصرف در دنيا ندارند. سخنگوي كميسيون اقتصادي با تاكيد بر اينكه پشوانه رمزريال، خود ريال است، گفت: صرف كار با رمزريال سودي را در برنخواهد داشت و رمز‌ريال ارز رايج كشور محسوب مي‌شود كه پشتوانه آن ريال است و از مهم‌ترين ويژگي‌هاي رمز‌ريال اين است كه سرعت مبادلات پولي را بالا مي‌برد.

اينترنت كودكان نوعي تخصصي‌سازي است

عيسي زارع‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كه سال گذشته، از راه‌اندازي اينترنت پاك كودك و نوجوان تا پايان سال خبر داده بود، به ‌تازگي درباره اينترنت كودكان توضيح داد: هيچ جايي از دنيا پدر و مادرها، بچه‌ها را به اين بي‌پناهي كه ما در فضاي مجازي بچه‌ها را رها مي‌كنيم، رها نمي‌كنند. فضاي مجازي فضاي بسيار گسترده‌اي است كه در كنار فرصت‌هاي بسيار، تهديداتي هم دارد و در كل دنيا براي اين تهديدات چاره‌انديشي شده است. از اين رو براي حمايت از كودكان در اين فضا، ابزار كنترلي دراختيار خانواده‌ها قرار داده شده تا بتوانند از بچه‌هاي خود مراقبت كنند.
او همچنين با بيان اينكه اين كارها فانتزي و نمايشي نيست، گفت: ارايه اينترنت مخصوص كودكان يك‌جور تخصصي كردن استفاده از اينترنت است كه حالا با اينترنت كودك شروع شده، همه پلتفرم‌هاي مطرح دنيا اكانت كودك و ابزار كنترل والدين روي پلتفرم خود راه‌اندازي مي‌كنند تا پدر و مادرها روي محتوايي كه در اختيار كودكان‌شان قرار مي‌گيرد نظارت داشته باشند. همين حالا هم ابزارهاي مختلفي براي كنترل والدين روي محتواي مورد استفاده از سمت كودكان وجود دارد؛ اما متاسفانه پدر و مادرهاي ايراني از آن بي‌اطلاع هستند.

قاچاق داروهاي بيماران خاص با كمترين قيمت به كشورهاي همسايه

هاله حامدي‌فر، عضو كميسيون اقتصاد سلامت اتاق بازرگاني تهران اظهار داشت: داروهاي بيماران خاص و صعب‌العلاج در كشور توليد و حتي غيرقانوني قاچاق مي‌شود. اين داروها آنقدر با قيمت پايين عرضه مي‌شود كه براي كشورهاي همسايه واردات غيرقانوني آن، منفعت بيشتري دارد تا واردات قانوني. حتي داروي توليد ما در كانادا نيز مشاهده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون