• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5250 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۵ تير

خبر

اداي احترام محمدرضا دلپاك به كيارستمي در دانشگاه هنر توكيو

محمدرضا دلپاك، طراح صداي سينماي ايران و استاد دانشگاه هنر توكيو TUA در دوره جديد تدريس خود در اين دانشگاه به دوست و همكار قديمي خود عباس كيارستمي اداي احترام كرد. به گزارش ايسنا، دلپاك بخشي از كلاس طراحي صدا در سينما را به صدا در آثار عباس كيارستمي با نگاهي به هفت همكاري خود با عباس كيارستمي اختصاص داده است. «طعم گيلاس»، «باد ما را خواهد برد»، «آ.ب.ث آفريقا»، «شيرين»، «كجاست جاي رسيدن؟»، «بليت» و «مثل يك عاشق» هفت همكاري دلپاك با عباس كيارستمي است كه در اين ميان فيلم «مثل يك عاشق» در ژاپن فيلمبرداري شده و به زبان ژاپني است.محمدرضا دلپاك، طراح صدا و صداگذار ايراني عضو آكادمي اسكار براي سومين سال پي در پي است كه در اين دانشگاه براي دانشجويان مقطع فوق‌ليسانس به تدريس مي‌پردازد.دانشگاه هنر توكيو TUA با قدمت ۱۴۰ سال فعاليت در رشته هنر از ۱۳ سال پيش دانشكده‌اي را در شهر يوكوماها به دوره فوق‌ليسانس در رشته سينما، انيميشن و مديا اختصاص داده و بخشي به نام global center جهت استفاده از تجارب و دانش اساتيد برجسته سينماي كشورهاي ديگر تخصيص پيدا كرده است. مديريت برگزاري اين كلاس‌ها با شهره گلپريان است كه دولت ژاپن به پاس تبادلات فرهنگي ايران و ژاپن، نشان خورشيد تابان، انوار زرين و سيمين را به ايشان اهدا كرده است.همچنين ناكاشيما استاد صداي ژاپني، دلپاك را در كلاس‌هايش همراهي خواهد كرد. دلپاك با كسب 10 سيمرغ بلورين ركورددار سيمرغ جشنواره فيلم فجر است.قهرمان (اصغر فرهادي)، لامينور (داريوش مهرجويي) و مجبوريم (رضا درميشيان) از آخرين فيلم‌هاي اكران شده محمدرضا دلپاك است.


برگزاري دومين نمايشگاه نقاشي مسعود كيميايي

دومين نمايشگاه نقاشي مسعود كيميايي در گالري آريانا افتتاح شد. پس از تجربه موفق برگزاري نمايشگاه نقاشي‌ مسعود كيميايي در سال گذشته؛ دومين نمايشگاه آثار كارگردان شناخته شده كشورمان چهاردهم تير در گالري آريانا افتتاح مي‌شود. نخستين نمايشگاه نقاشي‌هاي مسعود كيميايي كارگردان سينما آذرماه ۱۴۰۰ در گالري گلستان برگزار شد. بعد از تجربه موفق آن رويداد؛ بار ديگر مخاطبان آثار نقاشي اين هنرمند مي‌توانند از سه‌شنبه ۱۴ تيرماه تجديد ديداري با نقاشي‌هاي اين سينماگر داشته باشند. به گزارش ايرنا، او در زمان برگزاري نمايشگاه نقاشي‌اش در سال گذشته گفت: من نقاش نيستم و نقاشي كار من نيست، اما وقتي درونم به من مي‌گويد، نقاشي مي‌كنم. از ۱۷، ۱۸ سالگي نقاشي مي‌كردم. خيلي دوست داشتم و زنگ نقاشي در مدرسه بهترين بود.


نسخه تلويزيوني فيلم اينگمار برگمان 

فيلم «بي‌وفا» كه اينگمار برگمان چهره شهير سوئدي نويسنده فيلمنامه‌اش بود، اين‌بار در قالب يك سريال تلويزيوني ساخته مي‌شود.به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، فيلم «بي‌وفا» كه سال ۲۰۰۰ بر مبناي فيلمنامه اينگمار برگمان و به كارگرداني ليو اولمان ساخته شد اكنون توسط توماس آلفردسون به سريال تلويزيوني بدل مي‌شود.توماس آلفردسون كارگرداني است كه فيلم تحسين شده «بندزن خياط سرباز جاسوس» و «فرد درست را راه بده» را در كارنامه دارد.داستان برگمان را سارا جانسِن در قالب فيلمنامه يك سريال ۶ قسمتي در مي‌آورد. خبر ساخته شدن اين سريال در هفته برگمان كه در هر سال در جزيره فارو برگزار مي‌شود، اعلام شد.آلفردسون گفت: زمستان ۲۰۰۱ بود كه با برگمان تماس گرفتم و از او اجازه خواستم تا داستان او را دوباره تفسير كنم و وي اين تفسير جديد را بسيار هيجان‌انگيز و واقعا مسخره خوانده بود.اين كارگردان و بازيگر سوئدي كه از سال ۱۹۷۱ تاكنون مشغول فعاليت بوده، افزود: براي فيلمنامه برگمان كلاه از سر برمي‌دارم و قول مي‌دهم همه تلاشم را براي اين سريال به كار بندم.پيتر بوسي، تهيه‌كننده نيز از اين داستان به عنوان داستاني معتبر تا ابد درباره عشق و حسادت ياد كرد.آلفردسون پيش از اين در سال ۲۰۱۸ فيلم كوتاه «يادمان برگمان» را كارگرداني كرده بود كه اداي احترامي به آثار استاد فقيد سينماي سوئد بود. اينگمار برگمان كارگردان، فيلمنامه‌نويس و تهيه‌كننده سوئدي علاوه بر سينما در تئاتر، تلويزيون و راديو نيز فعاليت مي‌كرد. وي به عنوان يكي از برجسته‌ترين فيلمسازان تاريخ سينما شناخته مي‌شود و فيلم‌هاي مشهوري چون «فريادها و نجواها»، «فاني و آلكساندر»، «توت‌فرنگي‌هاي وحشي»، «پرسونا» و «مهر هفتم» را ساخته است. برگمان سال ۲۰۰۷ در ۸۹ سالگي از دنيا رفت.


داستان زندگي عليرضا بيرانوند پروانه نمايش گرفت

شوراي پروانه نمايش فيلم‌هاي سينمايي با صدور پروانه نمايش دو فيلم، «بيرو» و «كوچه ژاپني‌ها» موافقت كرد.شوراي پروانه نمايش فيلم‌هاي سينمايي در جلسه اخير با صدور پروانه نمايش براي فيلم‌هاي، «بيرو» به تهيه‌كنندگي مجيد برزگر و كارگرداني مرتضي علي‌ عباس ميرزايي و «كوچه ژاپني‌ها» به تهيه‌كنندگي علي‌اكبر ثقفي و كارگرداني اميرحسين ثقفي موافقت كرد. فيلم «بيرو» در رابطه با زندگي عليرضا بيرانوند است و اولين‌بار در ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ براي چهلمين دوره جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد.حسين بيرواند، رضا داوودنژاد، سياوش چراغي‌پور، سعيد داخ و...از بازيگران اين اثر هستند.«كوچه ژاپني‌ها» فيلمي با بازي مجيد مظفري، رضا يزداني، شيدا يوسفي و ...است.در خلاصه داستان آمده است: «تو نمي‌توني با پول همه‌ چيز و همه كس و بخري يه روزي يه جايي يه شب يه وقتي يكي بالا سرته، كوچه ژاپني‌ها.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون