• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5251 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۶ تير

روي موج خبر

آيت‌الله جنتي رفتني است؟
 برنا|خبرگزاري برنا از ارزيابي رييس كميسيون حقوقي مجلس درباره احتمال تغيير دبير شوراي نگهبان خبر داد. موسي غضنفرآبادي در رابطه با «تغيير تحولات در شوراي نگهبان» گفت: نامه معرفي ۶ حقوقدان هنوز به مجلس نرسيده است و اطلاعي از اين موضوع ندارم. وي در ادامه در خصوص گمانه‌زني خود از تغيير دبير شوراي نگهبان گفت: با توجه به تجربه و تواني كه آقاي جنتي دارند و عملكرد خوبي كه طي اين سال‌ها از خود نشان دادند، براي اين دوره از دبيري شوراي نگهبان ابقا خواهند شد. رييس كميسيون حقوقي مجلس تاكيد كرد: ايشان تا زماني كه به عنوان يكي از فقهاي شوراي نگهبان هستند، خيلي بعيد است كه از دبيري شوراي نگهبان جابه‌جا شوند.


حمله «كيهان» به فلاحت‌پيشه: چرا از روسيه انتقاد مي‌كني؟
خبرآنلاين|حسين شريعتمداري در شماره ديروز كيهان به‌ شدت از «حشمت‌الله فلاحت‌پيشه» انتقاد كرد. روزنامه كيهان نوشت: در حالي كه مذاكرات قطر با كارشكني امريكا در زمينه لغو تحريم‌ها و ارايه تضمين معتبر نافرجام ماند، يك نماينده سابق مجلس و حامي دوآتشه برجام ادعا كرد روسيه مانع به نتيجه رسيدن مذاكرات دوحه شده است.


دستگيري اختلاسگر ميلياردي  در جنوب ايران
ايرنا|فرمانده انتظامي استان خوزستان گفت: اختلاسگر ۲۰ ميليارد ريالي در يك شعبه بانكي در شهرستان رامهرمز به همراه تعدادي اسناد و مدارك شناسايي و دستگير شد. سردار سيدمحمد صالحي بيان كرد: ماموران فرماندهي انتظامي رامهرمز با انجام كار اطلاعاتي و تحقيقات پليسي متوجه اختلاس كارمند يك شعبه بانكي آن شهرستان شدند كه پس از هماهنگي با مرجع قضايي در يك عمليات غافلگيرانه متهم را كه قصد خروج از شهرستان را داشت دستگير كردند.


پاسخ آذري جهرمي به  حسن عباسي با انتشار يك عكس
اعتماد|در شرايطي كه اظهارات حسن عباسي در خصوص فوتباليست‌ها با واكنش منفي افكار عمومي مواجه شده، آذري جهرمي در واكنش به اظهارات حسن عباسي با انتشار عكس يكي از شهداي فوتباليست توضيحاتي را مطرح كرد و نوشت: نثار روح شهيد مهدي رضايي مجد، كاپيتان تيم ملي جوانان ايران، صلواتي بفرستيد. آذري جهرمي در كانال خود نوشت: ويديويي متعلق به شخصي از سخنرانان اين روزها [حسن عباسي] ديدم كه با تحقير فوتباليست‌ها و به‌طور ضمني با فاسد خواندن آنها مي‌گفت كه فوتباليست‌ها لياقت شهيد شدن رو ندارند. نثار روح شهيد مهدي رضايي مجد، صاحب عكس فوق، كاپيتان تيم ملي جوانان ايران، صلواتي  بفرستيد.


ادعاي كشف پيكر شهيد  مهدي باكري تكذيب شد
ايسنا|مطلبي درباره كشف پيكر شهيد مهدي باكري چند روزي است كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است، مطلبي كه در آن هيچ اشاره‌اي به منبع خبر و نقل قول نشده است. كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيرو‌هاي مسلح به عنوان مسوول پيگيري تفحص و شناسايي پيكر‌هاي شهداي دفاع مقدس اعلام كرد كه خبر مربوط به كشف پيكر شهيد مهدي باكري كذب است.


واكنش علي مطهري به صدور كيفرخواست براي فائزه هاشمي
انصاف‌نيوز|انصاف‌نيوز نوشت: علي مطهري گفت: بايد متن كيفرخواست را ببينم، بدون آن نمي‌توان اظهارنظر كرد. اما اصل كلي اين است كه كسي به خاطر اظهارنظر نبايد مورد تعقيب و مواخذه قرار گيرد. روز يكشنبه ۱۲ تيرماه بود كه ايرنا به نقل از مركز رسانه قوه قضاييه گزارش داد: علي صالحي در رابطه با آخرين وضعيت پرونده فائزه هاشمي اظهار داشت: در رابطه با اين پرونده، قرار مجرميت صادر شده است. علي مطهري در اين خصوص گفت: اين يك نقصي است در جمهوري اسلامي كه به تدريج موضوع آزادي بيان كمرنگ شد و در برهه‌هايي مثل سال‌هاي پس از حوادث سال ۸۸ به حد اختناق رسيد. امروز وضعيت نسبت به آن دوره‌ها بهتر است، خصوصا كه قوه قضاييه در دوره آقاي اژه‌اي روش بهتري را در پيش گرفته و بسياري از كيفرخواست‌ها كه ناشي از اظهارنظر است به تبرئه منتهي مي‌شود. ولي هنوز ما تا به وضع ايده‌آل آزادي بيان برسيم فاصله داريم. وي افزود: دادستان به عنوان مدعي‌العموم پرونده را پيگيري كرده و پرونده در جريان است.


پرواز پهپاد‌هاي ايراني مونتاژ شده در ونزوئلا
فارس|منابع خبري ديروز از پرواز پهپاد‌هاي ايراني مونتاژشده در ونزوئلا در جريان رژه نظامي اين كشور خبر دادند. ارتش ونزوئلا براي اولين‌بار در رژه نظامي خود در پنجم ژوئن (سه‌شنبه ۱۴ تير)، پهپاد‌هاي رزمي ايران مونتاژشده در ونزوئلا نمايش داد. براساس اين گزارش، پهپاد‌هايي كه در ابتدا با نام ايراني «مهاجر-۲» شناخته مي‌شدند، اكنون با نام «آنتونيو خوزه سوكره» شناخته مي‌شوند. رصد، شناسايي و حمله با قابليت ضد تانك و ضد نفر از ويژگي‌هاي تجهيزاتي اين پهپاد است كه در اين رژه اعلام شد. ونزوئلا سال ۲۰۱۲ اعلام كرد كه ايران در ساخت هواپيما‌هاي بدون سرنشين به اين كشور كمك مي‌كند. در رويداد مرتبط ديگر، منابع خبري بعدازظهر ديروز از برگزاري رزمايش سه‌جانبه ايران، روسيه و چين در امريكاي لاتين خبر دادند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون