• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5251 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۶ تير

خبرخوان

تمام حساب‌هاي اصناف  براي ماليات رصد مي‌شود
جهانگير رحيمي، مديركل دفتر طراحي و تحليل فرآيندهاي مالياتي سازمان امور مالياتي اظهار داشت: اساسا ملاك سازمان امور مالياتي براي درآمد اصناف، فقط گردش مالي در دستگاه‌هاي كارت‌خوان و پوز نيست و تمام حساب‌هاي بانكي اصناف رصد مي‌شوند. رحيمي گفت: تراكنش تمام اين حساب‌ها رصد و اطلاعات آنها در پرونده‌هاي مالياتي ثبت مي‌شوند و به صرف اينكه براي تراكنش‌ها از دستگاه پوز استفاده نشود و تراكنش‌ها به شكل ديگري انجام شود، به‌طور قطع نمي‌تواند مانع از اين شود كه مجموع تراكنش‌ها براي ماليات مورد محاسبه و مورد نظر قرار نگيرد و اصناف با دريافت وجه از كارت به كارت نمي‌توانند ماليات را دور بزنند.


۲۷ هزار پزشك  امسال ماليات دادند
برآوردها از ارايه اظهارنامه‌هاي مالياتي ۲۷ هزار پزشك در سال جاري نسبت به عملكرد سال گذشته نشان مي‌دهد كه ۵۷۰ ميليارد تومان تاكنون ماليات پرداخته‌اند.آمارها از ميزان ماليات‌ستاني از پزشكان طي ۳ ماه و نيم امسال حاكي است تا پايان ۱۳ تير ۱۴۰۱ تعداد ۲۷ هزار و ۱۳۲ اظهارنامه مالياتي از سوي پزشكان ابراز شده كه معادل ۵۷۰ ميليارد و ۱۳۳ ميليون و ۵۶۷ هزار و ۳۸۴ تومان بابت عملكرد ۱۴۰۰ ماليات به سازمان امور مالياتي پرداخت شده است. اين در حالي است كه در سال گذشته (۱۴۰۰) ۱۷ هزار و ۷۴۷ پزشك در كشور بابت عملكرد و درآمد سال ۱۳۹۹ ماليات داده بودند كه ارزش آن ۲۲۹ ميليارد و ۴۹۶ ميليون و ۲۰۲ هزار و ۱۱۹ تومان برآورد شده است.


آيين‌نامه واردات خودرو  تا آخر هفته بايد ابلاغ شود
لطف‌الله سياهكلي، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه آيين‌نامه واردات خودرو بايد تا آخر هفته ابلاغ شود، گفت: البته ما پيش‌نويس آيين‌نامه را ديديم و اشكالاتي هم به آن داشتيم كه به وزارت صمت يادآوري كرديم. سياهكلي همچنين با بيان اينكه واردات خودرو نبايد محدود به قيمت خاصي باشد، گفت: ماشين با قيمت زير 10 هزار دلار قشر خاصي از مردم استفاده مي‌كنند. در مجموع مردم ماشين خوب مي‌خواهند و مي‌خواهند وقتي خانواده‌شان سوار ماشين مي‌شود، تامين جاني و رفاه داشته باشد. از طرفي دوام خودرو مهم است و مردم ما دنبال خودرويي هستند كه كمتر تعميرگاه برود و كمتر هزينه روي دست‌شان بگذارد.


توزيع سه و نيم ميليون تن كالاهاي اساسي
ميزان توزيع انواع كالاهاي اساسي در كشور از ابتداي سال جاري تا پانزدهم تير ماه به بيش از سه و نيم ميليون تن رسيد. براساس اين گزارش، كالاهاي توزيع شده از ابتداي سال جاري تا پانزدهم تير ماه، شامل انواع گندم، برنج خارجي، روغن خام و شكر سفيد و خام مجموعا به وزن سه ميليون و ۵۷۷ هزار تن مي‌شود كه بر مبناي پيش‌بيني و نيازسنجي بازار و پس از صدور مجوزهاي توزيع از سوي مراجع ذي‌صلاح، در مراكز جمعيتي سراسر كشور توزيع شده است.اين گزارش مي‌افزايد، ميزان توزيع گندم در اين مدت به ۳ ميليون و ۲۷ هزار تن رسيده است كه اين گندم‌ها در دو نوع معمولي و درومِ توليد داخل و وارداتي، براي مصارف واحدهاي نانوايي و صنف و صنعت سراسر كشور توزيع شده است.


بورس سبز نماند و بيش از ۸ هزار واحد سقوط كرد
شاخص كل بورس روز گذشته با ۸۴۷۷ واحد سقوط تا رقم يك ميليون و ۵۰۲ هزار واحد كاهش يافت. شاخص كل با معيار هم وزن هم ۲۴۵۸ واحد كاهش يافت و به رقم ۴۱۸ هزار و ۵۱۸ واحد رسيد. در اين بازار ۳۲۲ هزار معامله به ارزش ۳۰ هزار و چهار ميليارد ريال انجام شد. ملي صنايع مس ايران، صنايع پتروشيمي خليج‌فارس، فجر انرژي خليج‌فارس، پتروشيمي پرديس، بانك ملت و پالايش نفت اصفهان نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير منفي و در مقابل فولاد مباركه اصفهان نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير مثبت را روي بورس گذاشتند. امروز شاخص كل فرابورس هم ۸۴ واحد كاهش يافت و رقم ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد را ثبت كرد. در اين بازار ۱۹۸ هزار معامله انجام شد كه ۱۶۱ هزار و ۷۳۸ ميليارد ريال ارزش داشت.


رقم‌هاي عجيب فرار مالياتي اصناف
مهدي موحدي‌بكنظر، رييس مركز آموزش، پژوهش و برنامه‌ريزي سازمان امور مالياتي با يادآوري اينكه اصناف قشر وسيعي از مشاغل همچون وكلا، طلافروشان، پزشكان، آهن‌فروشان، فروشندگان لوازم خانگي و... را تشكيل مي‌دهند، گفت: در زمان حاضر فقط ۵ درصد كل ماليات پرداختي در كشور متعلق به اصناف است. موحدي‌بكنظر با عنوان اينكه فردي را سراغ داشتيم كه در سال گذشته فقط ۳ ميليون تومان ماليات پرداخت كرده بود، اما امسال مجموع درآمد حاصل از دستگاه‌هاي پوز وي مجموعا ۸۰ ميليارد تومان بوده است، خاطرنشان كرد: سال گذشته ميزان كل پرداخت مالياتي اصناف ۱۷ هزار ميليارد تومان بوده كه در مقايسه با مجموع ۳۰۵ هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي رقم بسيار ناچيزي بوده است. وي با اشاره به اينكه اين موضوع باعث شده است بسياري از فراريان مالياتي اصناف كه بعضا جزو اعضاي مرفه صنف خود نيز هستند، در برابر وضع ماليات‌هاي جديد از خود مقاومت نشان دهند، گفت: مواردي بوده است كه مودي مالياتي در سال گذشته فقط ۵۰۰ هزار تومان ماليات پرداخت كرده، اما پس از شفافيت صورت‌حساب‌هاي مالياتي وي اين رقم به ۶۰ ميليون تومان افزايش پيدا كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون