• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5253 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۱ تير

ويكنت دونيم‌شده

«ويكنت دونيم‌‌شده» نوشته ايتالو كالوينو با ترجمه غلامرضا امامي منتشر شد.
اين كتاب با تصويرگري امانوئل لوتزاتي در ۱۳۶ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قيمت ۸۶ هزارتومان در نشر «هوپا» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
 در نوشته پشت جلد كتاب مي‌خوانيم: «ويكنت راهي ميدان نبرد مي‌شود و با شليك يك توپ دو نيم مي‌شود، البته زنده مي‌ماند! حالا دو ويكنت از ميدان جنگ به خانه برگشته‌اند؛ نيمه چپ سراسر شر و پليدي و نيمه راست همه نيكي و خيرخواهي است. نيمه شر در قصر ساكن است و نيمه خير در مزرعه شب و روز كار مي‌كند، اما ماجرا به همين‌جا ختم نمي‌شود. اين دو نيمه همشهري‌ها را هم به دردسر انداخته‌اند و مردم نمي‌دانند با اين دو شقه چه كنند. درست وقتي كه پاي عشق به ميان مي‌آيد اين دو نيمه رودرروي هم قرار مي‌گيرند و رقابتي سخت درمي‌گيرد. رويارويي خير و شر با چاشني طنز در اين داستان شاهكار ايتالو كالوينو نويسنده بزرگ ايتاليايي است».
در معرفي نويسنده كتاب مي‌خوانيم: «ايتالو كالوينو (۱۹85-۱۹23) يكي از مشهورترين نويسندگان ايتاليايي قرن بيستم است. او در كوبا متولد شد اما از پنج‌سالگي به ايتاليا رفت و بيشتر عمرش را در آنجا به سر برد. از او نوشته‌هاي بسياري در زمينه ادبيات داستاني و غيرداستاني منتشر شده است. كالوينو فارغ‌التحصيل ادبيات از دانشگاه تورين است و سبك نويسندگي‌اش بيشتر حال و هواي پست‌مدرن دارد».

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون