• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5254 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۲ تير

خبر خوان

پليس راهور: سمند و تيبا شماره‌گذاري نمي‌شوند
سردار كمال هاديانفر، رييس پليس راهور فراجا گفت: براساس نامه سازمان استاندارد به علت نداشتن ايمني همه مدل‌هاي سمند و تيبا به جز سمند سورن شماره‌گذاري نمي‌شوند. وي افزود: خودرو‌هايي مانند زامياد فشاري كه به پليس مي‌آيد شماره‌گذاري مي‌شوند. اين نقض قانون و برخلاف حق‌الناس است. توصيه ما به خودروساز اين بود كه اگر مي‌خواهند در سال جاري پلاك كنند، بايد ۲۰ تا ۳۰ ميليون تومان از قيمت زامياد كم شود. ما هر خودرو را براساس سال توليد آن پلاك مي‌كنيم. بايد خودرو‌ها براساس كراكتر آنها و سالي كه توليد شده‌اند پلاك شوند. مردم در فضاي مجازي به ما پيام مي‌دهند كه مشكل پلاك داريم، اما مشكل پلاك وجود ندارد و در ايران‌خودرو ۸۰ هزار و در سايپا ۶۰ هزار پلاك دپو داريم. نبايد حق مردم در اين زمينه تضييع شود و خودروساز بايد با برگرداندن هزينه خودرو براساس سال آن خودرو را شماره‌گذاري كند.


كاهش يك تا ۱۰ ميليون توماني قيمت‌ خودروها
مقايسه قيمت‌ها در بازار خودرو در ۲۰ روزه ابتدايي تير ماه نشان مي‌دهد بازار ديگر دچار هيجان‌هاي خاص نيست و در آرامش نسبي با نوسان‌هاي محدود پيش مي‌رود. البته كه خريدار نيز در بازار بسيار كم است و جز خريداران با ضرورت خريد خودرو، به بازار مراجعه نمي‌كنند. علي‌رغم اينكه قيمت تعداد محدودي از خودروها همچون پژو ۲۰۶ تيپ (5) ۱۳۹۹، پژو ۲۰۷ دستي و و دنا (۱۴۰۰) و پژو ۲۰۶ V8 تغييرات افزايشي داشته‌اند اما اكثريت پرتيراژهاي خودروسازان كاهش يك تا ۱۰ ميليون توماني قيمت داشته‌اند.


صدور مجوز  به  صورت  حضوري  ممنوع  شد
سيدمهدي نيازي، معاون هماهنگي و محيط كسب و كار وزارت صمت طي نامه‌اي به ساير بخش‌هاي اين وزارتخانه بر لزوم صدور همه مجوزها از طريق درگاه ملي مجوزها به جاي درگاه‌هاي وزارت صمت تاكيد كرده و گفته كه هرگونه صدور مجوز بعد از مهلت مقرر به صورت حضوري و خارج از درگاه ملي مجوزها غيرقانوني و جرم‌انگاري شده است. او در اين نامه با اشاره به قوانين موجود در رابطه با موضوع ياد شده، تاكيد كرده كه تمامي دستگاه‌هاي صدور مجوز موظفند بعد از ۴ ماه از ابلاغ قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي و براساس استاندارد تعيين شده در ضوابط قانوني هيات مقررات‌زدايي و بهبود محيط كسب و كار وزارت امور اقتصادي و دارايي كه روي درگاه ملي مجوزهاي كشور (mjavez_ir) قرار مي‌گيرد، به صورت الكترونيكي اقدام به صدور مجوزهاي كسب و كار كنند.


شاخص بورس  4 هزار واحد ديگر ريخت
شاخص كل بورس ديروز با ۴۰۶۵ واحد كاهش در رقم يك ميليون و ۴۸۳ هزار واحد ايستاد. شاخص كل با معيار هم‌وزن هم ۴۰۸۴ واحد كاهش يافت و رقم ۴۰۵ هزار و ۴۷۵ واحد را ثبت كرد. در اين بازار ۲۹۷ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۹۸۸ ميليارد ريال انجام شد. ملي صنايع مس ايران، توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه، معدني و صنعتي چادرملو و بانك ملت نسبت به ساير نماد‌ها بيشترين تاثير منفي و در مقابل پالايش نفت تبريز و مبين انرژي خليج‌فارس نسبت به ساير نماد‌ها بيشترين تاثير مثبت را روي بورس گذاشتند. شاخص كل فرابورس هم ۱۲۲ واحد كاهش يافت و در رقم ۱۹ هزار و ۶۹۸ واحد ايستاد. در اين بازار ۱۶۹ هزار معامله به ارزش ۱۸۱ هزار و ۴۰ ميليارد ريال انجام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون