• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3119 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر

خبر كوتاه

امدادرساني به چهار هزار نفر در سيلاب 9 استان

ايرنا| معاون عمليات سازمان امداد و نجات مي‌گويد بر اساس آخرين گزارش‌ها از سيل و آبگرفتگي در 9 استان تاكنون 14 شهر آسيب ديده و به 4 هزار و 300 نفر امداد رساني شده است. ناصر چرخساز، معاون عمليات سازمان امداد و نجات بيان داشت: از تاريخ دوم تا ششم آذر 9 استان اصفهان، ايلام، بوشهر، فارس، كرمان، گيلان، مازندران، خوزستان و كهكيلويه و بوير‌احمد گرفتار سيل و آبگرفتگي شدند. وي با اشاره به آسيب‌ديدگي 14 شهر و 48 روستا و منطقه عشايرنشين آسيب‌ ديده گفت: در اين خصوص 530 نفر اسكان اضطراري داده شده و 20 نفر نيز نجات يافته و به مناطق امن انتقال داده شدند. معاون عمليات سازمان امداد و نجات تاكيد كرد: سيل و آبگرفتگي در كشور 13 مصدوم به همراه داشته كه 7 نفر به مراكز درماني منتقل شده و يك نفر نيز سرپايي درمان شد. وي به عمليات تخليه آب از 250 واحد مسكوني اشاره كرد و افزود: در اين زمينه 145 تيم عملياتي، 65 موتور پمپ و لجن‌كش به كار گرفته شد و 100 عدد چادر، يك هزار و 700 تخته پتو و سه هزار قوطي كنسرو در ميان گرفتاران سيل توزيع شد. چرخساز خاطرنشان كرد: ‌درحال حاضر امداد‌رساني در استان‌هاي فارس و خوزستان همچنان ادامه دارد.

 

40 كشته در انفجار ايستگاه اتوبوس در نيجريه

ايرنا| انفجار يك بمب كنار جاده‌يي در منطقه‌يي پر ازدحام در شمال شرق نيجريه دست كم 40 كشته برجاي گذاشت. به گفته نيروهاي امنيتي و شاهدان عيني در شمال شرقي نيجريه اين بمب در نزديكي يك ايستگاه اتوبوس منفجر شد و چندين اتوبوس را به آتش كشيد. مقامات امنيتي كه نامي از آنان برده نشده است مي‌گويند در جريان اين حادثه پنج سرباز نيز كشته شده‌اند. هنوز عامل يا عاملان اين بمبگذاري و چگونگي آن مشخص نيست. منطقه شمال شرق نيجريه مدتي است به دليل فعاليت گروه شبه نظامي بوكوحرام شاهد خشونت‌هاي مرگبار متعددي است.

 

اعلام وضعيت اضطراري به دنبال فوران كوه آتشفشاني در ژاپن

ايسنا| فوران يك كوه آتشفشاني در جنوب ژاپن ابري از خاكستر و دود و همچنين مواد مذاب را در هوا منتشر كرد. رسانه‌هاي داخلي ژاپن اعلام كرده‌اند، كوه آتشفشاني «آسو» طي 22 سال گذشته براي نخستين بار فوران داشته و موجب لغو پروازها و اعلام هشدار براي تخليه مناطق اطراف اين كوه آتشفشاني شد. به گفته مركز آتشفشاني ژاپن، كارشناسان فوران كوه آتشفشاني «آسو» را به اين ميزان پيش‌بيني نكرده بودند. در اواخر ماه سپتامبر نيز فوران كوه آتشفشاني «انتاكه» در غرب توكيو به كشته شدن دست‌كم 50 تن منجر شد.

 

توقيف يك و نيم تن عسل تقلبي در چناران

پايگاه خبري پليس| پليس چناران خراسان رضوي يك دستگاه خودرو نيسان را كه حامل 1500 كيلوگرم عسل تقلبي بود توقيف كرد.
سرهنگ قربان، فرمانده انتظامي شهرستان چناران در تشريح اين خبر گفت: در پي گشت‌زني‌هاي هدفمند در سطح شهرستان، ماموران كلانتري 11 اين فرماندهي به يك دستگاه خودروي نيسان مشكوك شده و آن را متوقف كردند. سرهنگ صنعتي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه متوجه شدند كه خودرو حامل 1500 كيلو عسل فاقد مجوز است و راننده و سرنشين خودرو را كه دو مرد ميانسال بودند جهت بررسي بيشتر به پليس آگاهي شهرستان منتقل كردند. وي در ادامه اظهار داشت: با كارشناسي صورت گرفته از سوي كارشناسان شبكه بهداشت مشخص شد كه عسل كشف شده تقلبي بوده و متهمان 50 و 55 ساله در بازجويي‌هاي فني به‌عمل آمده توسط پليس آگاهي شهرستان اعتراف كردند كه قصد داشتند عسل‌هاي تقلبي را به فروش برسانند. به اين ترتيب متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون