• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5259 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۹ تير

روي موج سياست

سيد حسن خميني: پافشاري برخي بر تشديد اختلافات بسيار خطرناك است
جماران| حجت‌الاسلام سيد حسن خميني تاكيد كرد: در رواياتي از ائمه معصومين(ع) داريم كه اگر حاكم در عفو خطا كند بهتر از اين است كه در عقوبت اشتباه كند. يادگار امام گفت: آنچه امروز مي‌توان به عنوان يك پيام از روز غدير براي همه مسلمانان جهان بازگو كرد، اين است كه بايد حكومت‌ها با مردم خودشان رابطه عاطفي برقرار كنند. اصل در حكومت «عفو و بخشش» و «رابطه عاطفي» است. حجت‌الاسلام سيد حسن خميني شب گذشته در ديدار جمعي از علماي اهل تسنن و مديران كل اوقاف سوريه تاكيد كرد: پافشاري برخي بر تشديد اختلافات بسيار خطرناك است. ديديم جريان تكفيري كه نمونه آن در داعش بود و شما در سوريه آزارهاي زيادي از آن ديديد، با تحليل‌هاي غلط به جاي اينكه هجمه خود را به صهيونيست‌ها و دشمنان اسلام متوجه كند، مثل خنجر در درون جامعه اسلامي به نزاع‌هاي قومي و طايفه‌اي پرداخت.


سخنگوي قوه قضاييه:
تاج‌زاده در اوين است

ميزان|مسعود ستايشي، سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره علت بازداشت مصطفي تاج‌زاده گفت: رسيدگي به پرونده آقاي تاج‌زاده در دستگاه قضايي مطابق موازين قانوني بوده و اتهام او اجتماع و تباني به قصد اقدام عليه امنيت كشور و فعاليت تبليغي عليه نظام بوده است و براساس رسيدگي‌ها، براي او در ۱۷ تير ماه سال جاري قرار تامين از نوع بازداشت موقت صادر شده و الان در بازداشتگاه اوين است. او همچنين تاكيد كرد كه در پرونده تاج‌زاده جاي هيچ ابهامي نيست و همه ‌چيز مشخص است.


پسر ميرسليم به اتهام همكاري با سازمان مجاهدين خلق بازداشت شد
تسنيم|مصطفي ميرسليم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، نماينده فعلي تهران در مجلس شوراي اسلامي، وزير فرهنگ و ارشاد در دولت هاشمي و عضو شوراي مركزي حزب موتلفه در گفت‌وگويي، درخصوص ماجراي بازداشت پسرش به اتهام همكاري با منافقين گفته است: مهدي را ظاهرا پس از دو سال مراقبت، در تير ماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام عليه امنيت ملي به پنج سال حبس محكوم كردند كه پس از درخواست تجديدنظر و قطعي شدن حكم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوين برده شد. هنگام دستگيري او، با اطلاعاتي كه ماموران امنيتي به من دادند متوجه مسائلي كه او را گرفتار كرده بود، شدم و فكر مي‌كنم كه اگر زودتر متوجه اين مسائل شده بودم، با تنبيه مختصري مي‌توانستم او را از اين وضعيت نجات دهم. ميرسليم توضيح داد: منافقين با شناسايي و سوءاستفاده از نقطه ضعف مهدي او را شكار كرده و به دام انداخته و سعي كردند از او اطلاعاتي به دست بياورند كه البته، چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه‌بندي شده بوده، موفقيتي جز به دام انداختن او به دست نياوردند... عباس عبدي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در واكنش به بازداشت و آزادي فرزند ميرسليم نوشته است: اين يكي از ويرانگرترين تبعيض‌هايي است كه در ساختار سياسي ايران و نزد اصولگرايان حاكم وجود دارد. نه تنها در اين باره سكوت كردند، بلكه سعي كردند آن را لاپوشاني كنند. ولي واي اگر كوچك‌تر از اين، نزد منتقدان‌شان رخ داده بود...


كندي اينترنت، تقصير نفوذي‌هاي روحاني است تا رييسي را بدنام كنند
مدارا| نماينده عضو كميسيون طرح صيانت معتقد است: كندي اينترنت، تقصير نفوذي‌هاي دولت روحاني است تا رييسي را بدنام كنند! فلاحي گفت: گزينه «سيف سرچ» در بسياري از كشورها براي دسترسي محدود به اطلاعات فعال است و اين اتفاق فقط مختص به ايران نيست! احمدحسين فلاحي، عضو كميسيون طرح صيانت ضمن تكذيب ارتباط داشتن اين محدوديت با طرح صيانت معتقد است كه اين فعال كردن سرويس مختص به حاكميت‌ها و دولت‌هاست نه والدين! وي در ادامه تاكيد مي‌كند كه «در بسياري از كشورها گزينه سيف سرچ براي دسترسي محدود به اطلاعات فعال است و اين اتفاق فقط مختص به ايران نيست!»


 جعفر پناهي براي گذراندن حكم ۶ سال حبس خود به اوين معرفي شد
ميزان| مديرعامل خبرگزاري قوه قضاييه از معرفي جعفر پناهي، فيلمساز و مستندساز ايراني به زندان اوين براي گذراندن دوران محكوميت سال‌هاي قبل خود خبر داده است. مهدي كشت‌دار، مديرعامل خبرگزاري ميزان وابسته به قوه قضاييه در توييتي نوشت: جعفر پناهي براي تحمل حكم پرونده سال ۸۹ خود به بازداشتگاه اوين معرفي شده است. كشت‌دار نوشته است كه «حكم پناهي ۶ سال حبس است.»


واكنش احمد خاتمي به تغيير رشته و محل خدمت طرح پزشكي دخترش
با رانت‌خواري مخالفم

در روز‌هاي اخير مطلبي در فضاي مجازي در خصوص دختر سيد احمد خاتمي در شبكه‌هاي اجتماعي با مضمون اينكه «زهرا سادات خاتمي دختر احمد خاتمي با رانت پدر از دامپزشكي به پزشكي قم و بعد به تهران آمد، شش ماه طرح در اراك گذراند و ناگهان هيات علمي دانشگاه تهران شد تا به فقرا خدمت كند. اكنون در حال جراحي بيني محرومان در مراكز خصوصي و بيمارستان بهارلو تهران تشريف دارند» منتشر شده است. در واكنش به اين انتقادات عضو فقهاي شوراي نگهبان گفت: دختر من مطلقا در بيمارستان بهارلو عضو هيات علمي نبوده است و هم‌اكنون طرحش را در منطقه محروم در بندرعباس مي‌گذراند و مطلقا در هيچ مرحله‌اي از نام من استفاده نكرده و تنها نمره دخترم بالا بوده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون