• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5259 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۹ تير

خبرخوان

واقعيت توقف شماره‌گذاري  تيبا و سمند

به تازگي اخباري مبني بر «لغو ممنوعيت شماره‌گذاري تيبا و سمند» منتشر شده كه پيگيري حاكي از آن است كه اين دست از خودروها شامل ۵۰ هزار دستگاه خودرو سمند و تيباست كه مربوط به سفارش‌هاي گذشته بوده است. در واقع قرار نيست، توقف توليد اين خودروها لغو شود؛ بلكه اين تعداد تعهد ايجاد شده از پيش، شماره‌گذاري و تحويل خواهند شد و پس از آن ديگر توليد و عرضه اين محصولات متوقف خواهد بود. هفته گذشته بود كه رييس پليس راهور فراجا اعلام كرد: بر اساس ابلاغ سازمان ملي استاندارد، همه مدل‌هاي سمند و تيبا (جز سمند سورن) به سبب نداشتن ايمني، ديگر شماره‌گذاري نخواهند شد.اين در حالي است كه پيش از آن (در اوايل خردادماه)، مديركل دفتر نظارت بر اجراي استاندارد صنايع فلزي سازمان ملي استاندارد ازعدم تمديد اعتبار ايمني سه خودروي سمند، تيبا و تيبا۲ خبر داد و تاكيد كرد: بر اين اساس اين خودروها شماره‌گذاري نمي‌شوند.

مسافران خارجي سرگردانِ بليت هواپيما در ايران

ايسنا گزارش داد: دستور وزير راه درباره توقف فروش دلاري بليت پروازهاي داخلي با مقاومت برخي شركت‌هاي هواپيمايي روبه رو شده و بسياري از مسافران و گردشگران خارجي را سرگردان كرده است. بيشتر شركت‌هاي هواپيمايي، به جاي اجراي دستور وزير راه، فروش بليت به مسافر غيرايراني را به‌طور كامل متوقف كرده‌اند. به نظر مي‌رسد اظهارات رييس سازمان هواپيمايي مبني بر تغيير دستورالعمل و بخشنامه فروش بليت براي مسافران خارجي در روزهاي آينده، بيشتر شركت‌هاي هواپيمايي را ترغيب كرده تا آن زمان، فروش بليت به مسافر خارجي را متوقف و از دسترس خارج كنند.

هر ايراني 3.2 كارت بانكي دارد

تعداد كل كارت‌هاي برداشت بانكي براساس آخرين اعلام بانك مركزي به ۲۶۸ميليون و ۲۴۹هزار و ۱۲۷كارت رسيده كه سرانه هر ايراني ۳.۲كارت است. نكته جالب اينكه از كل تعداد كارت‌هاي برداشت بانكي ۶۸درصد آن را ۷بانك صادر كرده‌اند. سهم بانك‌ ملي ۱۸درصد، بانك صادرات ۱۲.۷درصد، ملت ۱۱.۹درصد، سپه ۹.۳درصد، كشاورزي ۶.۶درصد، تجارت ۴.۹درصد و مسكن ۴.۷درصد برآورد شده است. البته اگر سهم بانك‌هاي نظامي در بانك سپه ادغام شود ۷۴درصد از كل كارت‌هاي برداشت در دست مردم مربوط به ۷ بانك يادشده مي‌شود. با وجود انحلال بانك‌ها و موسسات اعتباري نظامي شامل بانك حكمت ايرانيان، بانك انصار، موسسه اعتباري كوثر و بانك قوامين، همچنان آمار كارت‌هاي بانكي صادرشده توسط اين بانك‌ها محاسبه شده كه قاعدتا بايد آمار آنها را در بانك سپه ادغام كرد كه در اين صورت سهم بانك سپه از كارت‌هاي برداشت بانكي از ۹.۳درصد به ۱۵.۷درصد مي‌رسد.

افت 8 پله‌اي سرعت اينترنت ثابت ايران

تازه‌ترين گزارشي كه سايت «اسپيدتست» از ميانگين سرعت اينترنت كشور‌ها منتشر كرده، نشان مي‌دهد سرعت اينترنت سيار ايران با افزايش و اينترنت ثابت با كاهش سرعت روبه‌رو شده است. «ميانه» سرعت اينترنت سيار با يك پله افت، به جايگاه ۷۲ رسيده است. سرعت دانلود اينترنت سيار بر اساس اين شاخص، ۲۷.۱۷ مگابيت بر ثانيه، سرعت آپلود ۹.۵۶ و ميزان تأخير ۳۰ ميلي‌ثانيه است. «ميانه» سرعت اينترنت ثابت نيز با افت ۴ پله‌اي اكنون در جايگاه ۱۴۵ قرار دارد. سرعت دانلود اينترنت ثابت بر اساس اين شاخص اكنون ۱۰.۲۳، سرعت آپلود ۱.۶۱ و ميزان تاخير ۲۹ ميلي‌ثانيه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون