• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5259 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۹ تير

خبرخوان

مالياتي از  مبالغ  كارت  به كارت  نگرفته‌ايم
رييس كل سازمان امور مالياتي درباره اينكه مبالغ واريزشده از طريق كارت به كارت هم مشمول ماليات مي‌شود، گفت: تاكنون مبالغ كارت به كارت شده بررسي نشده و براي بررسي اين موارد نياز به دستورالعمل بانك مركزي درباره تفكيك حساب‌هاي تجاري و شخصي افراد داريم. داوود منظور با بيان اينكه سازمان امور مالياتي از فعاليت‌هاي اقتصادي ماليات مي‌گيرد، اظهار كرد: اين كار به اين معني‌ است كه از آنچه نشان‌دهنده فروش و كسب درآمد و سود خالص فعاليت‌هاي اقتصادي است، بر اساس محاسبات كارشناسي و قانوني ماليات دريافت مي‌شود و به‌ هيچ‌ عنوان از دستگاه پوز، كارت به كارت و گردش حساب بانكي كه نشاني از فعاليت اقتصادي ندارد، ماليات كسر نمي‌شود.


بازگشت پروتكل‌هاي كرونايي در پروازهاي خارجي و داخلي
محمد محمدي‌بخش رييس سازمان هواپيمايي كشوري از بازگشت پروتكل‌هاي بهداشتي مقابله با كرونا در پروازهاي خارجي و داخلي خبر داد و گفت: در اين زمينه كاملا تابع مصوبات ستاد ملي مقابله با كرونا هستيم. رييس سازمان هواپيمايي كشوري در پاسخ به اين سوال كه آيا پروتكل‌هاي بهداشتي ديگر مانند فاصله‌گذاري اجتماعي و كاهش تعداد مسافران پذيرش شده در پرواز اجرايي خواهد شد يا خير، گفت: پروتكل بهداشتي كه تحت عنوان فاصله‌گذاري اجتماعي در پروازها انجام مي‌شد، در هيچ جاي دنيا وجود نداشت و چندان كارشناسي نبود بنابراين بايد در وضع و اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي بررسي‌هاي بيشتري كنيم تا آسيبي به صنعت وارد نشود. وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا براي بازگشت حجاج ايراني پروتكل‌هاي بهداشتي مذكور رعايت مي‌شود يا خير، گفت: با توجه به شرايط موجود وضعيت پروازهاي حج نمي‌توانيم از حجاج ايراني تست PCR بخواهيم، اما غربالگري حجاج در همه  فرودگاه‌ها  انجام مي‌شود.


هزينه  ميلياردي  بيدار كردن كوره‌هاي  منجمد!
آريا صادق‌نيت حقيقي، دبير سنديكاي صنايع آلومينيوم گفت: قسمت نسوز كوره‌هاي صنايع مادر يكي از گرانقيمت‌ترين قسمت كوره‌هاست و اگر جريان برق قطع و اين كوره منجمد شود از بين مي‌رود. در واقع كوره‌اي كه به خواب مي‌رود، بيدار كردن آن هم هزينه ميلياردي به همراه دارد و زمان‌بر هم هست. همان‌گونه كه گفته شد، مشكل صنايع پايين‌دستي هم مانند ساير صنايع است؛ آنها هم به برق نياز دارند و اگر برق نداشته باشند، نمي‌توانند توليد كنند؛ ضمن اينكه اگر اين صنايع مادر از بين بروند، صنايع پايين‌دست هم به صورت اتوماتيك از بين مي‌روند. حقيقي افزود: در حال حاضر واردات و صادرات آلومينيوم به خاطر تحريم‌ها بسيار سخت است و ما بايد از طريق واسطه‌ها مواد اوليه را بياوريم كه گران‌تر و سخت‌تر است. از سوي ديگر بايد از طريق واسطه‌ها محصولات خود را صادر كنيم كه از لحاظ قيمتي  براي  ما  مقرون  به صرفه  نيست.


آغاز  معامله  روبل  روسيه در  بازار متشكل ارزي  ايران
امير هاموني، مديرعامل بازار متشكل ارزي در مراسم گشايش نماد معاملاتي ارز ريال-روبل در بازار متشكل ارزي ايران اظهار كرد: همزمان با نمايش نماد روبل/ريال در تابلو سامانه معاملاتي بازار متشكل ارزي، ضمن اعلام دستورالعمل معاملات روبلي از سوي شبكه صرافي‌هاي مجاز در كشور، معاملات اين ارز با نرخ توافقي آغاز مي‌شود. با آغاز معاملات روبل در بازار متشكل ارزي، صادركنندگان ايراني از طريق بانك‌ها و صرافي‌هاي كارگزار بازار متشكل معاملات ارزي مي‌توانند همانند اسكناس دلار و يورو، روبل را با نرخ توافقي در اين بازار عرضه كنند. وي در خصوص سازوكار معاملاتي روبل در بازار متشكل افزود: با ايجاد نماد روبل/ريال در بازار متشكل ارزي، اين امكان فراهم مي‌شود كه بتوان از منابع روبلي موجود در كشور روسيه كه از محل صادرات حاصل شده است، اقدام به تامين ارز مورد نياز براي مصارف خدماتي از روسيه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون