• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5260 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳۰ تير

پيرامون برگزاري مجمع گروه بهمن

سهامداران از توسعه پرقدرت بهمن در سال 1401 حمايت كردند

مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام شركت گروه بهمن براي سال مالي 1400 در تاريخ 28 تيرماه 1401 با حضور 78.5 درصد از سهامداران برگزار شد. پس از ارايه گزارش عملكرد سال مالي مذكور توسط هيات‌مديره، تصويب صورت‌هاي مالي، سود سهام تقسيمي، انتخاب حسابرس و بازرس قانوني، پاداش و حق حضور اعضاي هيات‌مديره و كميته‌هاي تخصصي شركت و همچنين انتخاب اعضاي حقوقي هيات‌مديره شركت در دستور كار مجمع قرار گرفت.در ابتداي جلسه مجمع جهت تشكيل هيات رييسه مجمع، آقاي جمشيد ايماني (به عنوان احدي از سهامداران) به عنوان داوطلب رياست مجمع به همراه آقايان كيوان قاصدي و سعيد محمد عليزاده به عنوان ناظرين و احمد زكي‌خاني به عنوان منشي جلسه توسط اكثريت حاضرين در مجمع انتخاب شدند. همچنين در اين مجمع، آقايان بيوك عليمرادلو به عنوان مديرعامل شركت در كنار ساير اعضاي هيات‌مديره، زواره به عنوان نماينده سازمان بورس و فاطمي و جعفري نمايندگان موسسه حسابرسي آزمودگان نيز مشاركت داشتند. پس از انتخاب هيات رييسه، رييس مجمع با اعلام حضور 78.5 درصد سهامداران رسميت جلسه را اعلام كرد. در جريان ارايه گزارش عملكرد توسط اعضاي هيات‌مديره گروه بهمن، سهامداران در خصوص برنامه‌هاي آتي اين شركت و شركت‌هاي بهمن موتور و بهمن ديزل، پروژه تيوان، سرمايه‌گذاري‌هاي آتي شركت در حوزه پتروشيمي و ملك پوشينه بافت و... سوالاتي مطرح كردند كه اعضا به آنها پاسخ دادند.پس از قرائت گزارش بازرس قانوني و حسابرسي، صورت‌هاي مالي شركت براي سال مالي منتهي به 29/12/1400 تصويب و معاملات ماده 129 نيز با رعايت تشريفات قانوني تنفيذ شد. همچنين با موافقت سهامداران حقيقي و حقوقي حاضر در مجمع، سود سهام گروه بهمن 7ريال پيشنهاد شد كه مورد موافقت و تصويب مجمع قرار گرفت. در خصوص ساير موارد دستور جلسه مجمع، حق حضور اعضا غيرموظف هيات‌مديره يك ميليون و 600 هزار تومان جهت حضور حداقل يك‌بار در ماه تعيين شد. در همين راستا پاداش هيات‌مديره گروه در سال جاري 550ميليون تومان تصويب شد. در خصوص انتخاب اعضاي هيات‌مديره، شركت‌هاي 1-فن‌پردازان بهمن، 2-سرمايه‌گذاري انديشه فردا، 3-سرمايه‌گذاري توسعه انرژي هور، 4-بازرگاني تجاري آذر ابادگان ماد پارت ارس و 5-ويسمن موتور براي باقيمانده مدت تصدي قانوني انتخاب شدند. طبق مصوبه اين مجمع روزنامه جهان صنعت در سال 1401 به عنوان روزنامه كثيرالانتشار اين گروه معرفي شد. همچنين موسسه آزمودگان به عنوان بازرس قانوني و حسابرس شركت و موسسه حسابرسين نيز به عنوان علي‌البدل انتخاب شدند.هيات‌مديره گروه بهمن در تشريح دلايل پيشنهاد سود هفت ريالي سهم، اعلام كردند كه اين رقم با هدف توسعه گروه بهمن و دستيابي به ارقام بالاتر توليد تعيين شده است كه سهامداران با راي موافق، از ادامه مسير توسعه و افزايش توليد و تنوع محصول گروه بهمن حمايت كردند.در جريان مجمع اعضاي هيات‌مديره، برنامه‌هاي آتي اين شركت براي افزايش 2.5 برابر توليدات در سال 1401 را تشريح كردند؛ به همين ترتيب تعيين تكليف پروژه تيوان از ديگر برنامه‌هاي گروه بهمن در سال جاري اعلام شد. در همين رابطه مهندس حميدرضا منجي گفت: شركت تيوان به منظور توليد موتور و گيربكس شكل گرفته است. بر همين اساس در شرايط سخت تحريمي، تجهيزاتي از كشور آلمان تهيه و وارد كشور شده است. اين پروژه در شهرك كاسپين در حال اجراست . هم اينك ۹۴درصد سهام تيوان در اختيار گروه بهمن هست. 
گروه بهمن در شرايط تحريم، ركورد خوبي در توليد و اشتغالزايي داشته است
مهندس بيوك عليمرادلو، مديرعامل بهمن از دوبرابر شدن ميزان توليد اين گروه در سال 1401 خبر داد و گفت: روند توليد در سال ۱۴۰۰، ۲۶ هزار و ۲۸۷ عدد بوده كه اين ميزان در سال ۱۴۰۱ به دوبرابر خواهد رسيد.بيوك عليمرادلو در مجمع اين گروه گفت: به‌رغم اينكه در سال گذشته كل صنعت خودرو افت ۲.۹ درصدي داشت، اما اين گروه رشد 55درصدي داشته است. اگرچه از ظرفيت اسمي ۱۲۰هزار دستگاه فاصله داريم. وي در همين رابطه افزود: بايد شرايطي هم در بخش زيرساختي و هم در نيروي انساني فراهم شود تا بتوانيم در شرايط تحريم مسير توسعه‌مان را ادامه دهيم. با توجه به منويات مقام معظم رهبري مبني بر پشتيباني از توليد و مانع‌زدايي، تلاش كرديم موانع را‌ برداريم و اشتغالزايي كنيم. وي در همين رابطه با اشاره به اشتغال بيش از 4800 نفر در گروه بهمن گفت: اين ميزان در يك‌سال گذشته به‌رغم وجود تمامي موانع رشد بسيار خوبي داشته است. بيوك عليمرادلو در خصوص استراتژي گروه بهمن افزود: ما در گروه بهمن به دنبال متمايز بودن هستيم كه اين استراتژي جواب خوبي داده و توانستيم در محصول هم رفتار كاملا متمايزي را داشته باشيم. مديرعامل گروه بهمن در بخش ديگري از گزارش خود به افزايش توليد گروه بهمن در سال 1400 اشاره كرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر 4600 ميليارد تومان به صورت تلفيقي و ۸۲۱ ميليارد تومان سود در شركت اصلي شناسايي شده است. وي درآمد عملياتي تلفيقي ۱۵هزار ميليارد توماني را نيز بخش قابل توجهي از عملكرد شركت در سال 1400 دانست. وي در خصوص سهم بهمن از بازار خودروي ايران گفت: جايگاه اول بازار كاميونت كشور ۵۲ درصد به بهمن تعلق دارد و در همين راستا نبايد از سهم بزرگ 28درصدي بهمن در بازار ميني‌بوس كشور غافل شد. 
ملك بافكار تعيين تكليف خواهد شد
رييس هيات‌مديره گروه بهمن، جمشيد ايماني در پاسخ به پرسش يكي از سهامداران در خصوص پروژه بافكار گفت: شركت در حال پيگيري تغيير كاربري پروژه به مسكوني، اخذ پروانه ساخت و حل و فصل قرارداد مشاركت قبلي پروژه با شهرداري منطقه 16 است و در اين راستا گام‌هاي مهمي برداشته و تفاهماتي نيز صورت گرفته است. وي از اطلاع‌رساني جزييات بيشتر در سامانه كدال خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها