• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5261 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱ مرداد

روي خط سياست

حمايت نهاد رهبري از برنامه‌هاي نخبگان دانشگاهي با موضوع حجاب
‌ تسنيم|رييس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها اعلام كرد: نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها خود را موظف به حمايت از برنامه‌هاي نخبگان دانشگاهي با موضوع حجاب مي‌داند. حجت‌الاسلام مصطفي رستمي در صفحه اينستاگرام خود نوشت: نگاه ما به موضوع حجاب و مسائل مرتبط به آن نبايد ناظر به يك روز، يك هفته يا يك همايش باشد. رييس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها افزود: لذا در بعد قانوني هم اگر قرار است نظارت، هدايت يا برخوردي صورت بگيرد، بهتر آن است كه در مرحله طراحي، توليد، توزيع و عرضه باشد؛ يعني پيش از استفاده يك جوان از يك لباس. در خصوص حجاب، نخبگان دانشگاهي به سمت برگزاري برنامه‌هاي اقناعي، گفت‌وگو محور و البته دقيق و به دور از جوزدگي بروند.


جهادسازندگي جزيي از ذات و هويت انقلاب اسلامي است
‌ مهر|رييس‌جمهور با تاكيد بر ظرفيت بالاي شوراي عالي جهادسازندگي در ايجاد همگرايي ملي براي پيشرفت و آباداني كشور گفت: جهادسازندگي جزيي از ذات و هويت انقلاب اسلامي است. سيد ابراهيم رييسي در نخستين جلسه شوراي عالي جهاد سازندگي، امور عشاير و توسعه روستايي با اشاره به حوزه‌هاي هدف و چارچوب‌هاي فعاليت جهادسازندگي خاطرنشان كرد: دايره فعاليت‌هاي جهادسازندگي بايد روستاها، حاشيه شهرها و برخي مناطق شهري را دربرگيرد. شوراي عالي جهادسازندگي بايد مشوق و حامي گروه‌هاي جهادي باشد. لازم است هر كس كه با انگيزه جهادي در ميدان حضور دارد مورد حمايت قرار گيرد تا انگيزه او به سردي نگرايد. موفقيت اين كار در مردمي‌سازي است و هر كاري مردمي شود، ماندگار خواهد شد.


برجامِ فاسد، مصداق نرمش ذليلانه بود
 حوزه نيوز|امام جمعه مشهد معتقد است، برخي تاكيد دارند كه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي بايد برجام را احيا كند درحالي كه احياي برجام در گرو عقب‌نشيني از همه مواضع و تسليم كردن همه دستاوردهاي كشور است و اين درحالي است كه حتي در مذاكرات جديد هم رييس‌جمهور امريكا با كمال وقاحت بازهم مي‌گويد كه اگر يك توافق جديد هم امضا شود، باز هيچ تضميني وجود ندارد كه امريكايي‌ها به آن متعهد بمانند. علم الهدي گفت: نشستند برجامي در اين حد فاسد را در يك جلسه كوتاه به سرعت به امضا رساندند؛ آن هم درحالي كه رهبر معظم انقلاب همواره تاكيد داشتند كه امضاي برجام بايد با مطالعات و بررسي‌هاي جامع باشد. ثمره اين عجله هم اين شد كه ملت را به اين مصيبت دچار كردند و در انتهاي آن هم رييس‌جمهور هرزه امريكا اين پيمان‌نامه را در كمال وقاحت لغو كرد. حالا قرار است ما با اين جريان مذاكره كنيم؟


هیچ کس با گشت ارشاد چادری نمی شود
عصر ایران |  رییس کمیته امنیت کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت : متاسفانه عده ای مسئله مهم حجاب و آسیبی مثل بدحجابی را صرفا به مبحث گشت ارشاد گره زده اند و اجازه نمی دهند کسی نزدیک شود. با برچسب زدن های نادرست، فضای سختی را ایجاد کرده اند که اگر کسی در مورد این مسئله حرف  بزند و اظهار نظری داشته باشد حتما موافق بدحجابی است و این نگران کننده است.اما هیچکس با گشت ارشاد چادری نشده است. جلال رشیدی کوچی اظهار کرد: گشت ارشاد نمی تواند به اصل موضوع که تقویت جایگاه حجاب است کمک کند. اصولا دین اسلام بر پایه مسائل ایجابی بنا نهاده شده است و کمتر به سمت کارهای سلبی رفته است . وی با بیان اینکه گشت ارشاد سلیقه ای برخورد می کند، تاکید کرد: گشت ارشاد نمی تواند به اصل موضوع که تقویت جایگاه حجاب است کمک کند. اصولا دین اسلام بر پایه مسائل ایجابی بنا نهاده شده است و کمتر به سمت کارهای سلبی رفته است .


افزايش هزينه صدور گذرنامه كذب است
 برنا| به تازگي خبري مبني بر افزايش هزينه صدور گذرنامه در فضاي مجازي منتشر شده است. به تازگي در فضاي مجازي خبري مبني بر افزايش هزينه صدور گذرنامه منتشر شده كه اين موضوع نگراني‌هاي برخي از مردم را تشديد كرده، اين در حالي است كه هفته گذشته سردار حاجيان، سخنگوي فراجا اعلام كرد كه بر خلاف شايعات منتشره در فضاي مجازي، هيچ افزايش هزينه صدور گذرنامه در برنامه نبوده؛ شايعه منتشر شده در فضاي مجازي كذب است و مردم عزيز به شايعات فضاي مجازي توجه نكنند . همچنين روز گذشته هم براي اطمينان خاطر بيشتر و يادآوري مجدد، رييس پليس مهاجرت و گذرنامه فراجا با تكذيب شايعه افزايش هزينه صدور گذرنامه گفت: هيچ افزايش هزينه صدور گذرنامه در برنامه نبوده و خبر افزايش شايعه است. سردار علي ذوالقدري تاكيد كرد: كساني كه در آينده نزديك سفر خارج از كشور ندارند، براي ارايه درخواست صدور گذرنامه عجله نكنند و به مرور زمان ضمن مراجعه به دفاتر پليس+10 درخواست صدور گذرنامه خود را ارايه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون