• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5261 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱ مرداد

ترديدها در مورد لژيونر تازه فوتبال ايران

واكنش سخت آبي‌ها به خداحافظي حسين‌زاده

سامان سعادت

پديده فصل گذشته ليگ برتر و بهترين گلزن استقلال بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتي راهي ليگ بلژيك شد. اميرحسين حسين‌زاده پنجشنبه با انتشار پستي از هواداران استقلال خداحافظي كرد. گفته شده مقصد او ژوپيترليگ و باشگاه شارلواست. تيمي كه تا به حال چند بازيكن ايراني را در تركيب خودش ديده و حالا قرار است پيراهنش را بر تن ستاره نوظهور فوتبال ايران كند. 

خداحافظي حسين‌زاده همان قدر كه تصور مي‌شد جنجالي از آب درآمد. هواداران استقلال با راه انداختن كمپين‌هايي از سايرين درخواست كردند حسين‌زاده را در اينستاگرام آنفالو كنند تا به قول خودشان هر بازيكني فكر نكند، مي‌تواند از استقلال به عنوان سكوي پرش استفاده كند و بعد كه خرش از پل گذشت تيم را تنها بگذارد. حسين‌زاده تا ساعاتي بعد از انتشار پست خداحافظي كامنت‌هاي پيجش را باز گذاشته بود و همه‌چيز داشت عادي پيش مي‌رفت تا اينكه هجوم هواداران استقلال و درج كامنت‌هاي اعتراضي ستاره سابق استقلال را بر آن داشت تا كامنت‌هاي پيجش را ببندد. 
جدا از واكنش‌هاي احساسي هواداران استقلال كه مثل هر هوادار ديگري در دنيا از خداحافظي ستاره تيم‌شان تحت هر شرايطي دلخور مي‌شوند اين سوال جدي مطرح است كه آيا حسين‌زاده تصميم درستي گرفت كه در اين مقطع استقلال را ترك كرد يا خير؟ مثال‌هاي زيادي وجود دارد از كساني كه در سنين كم ايران را ترك كردند و موفق شدند و مثال‌هاي بيشتري وجود دارد كه دست از پا درازتر و صرفا با برچسبي به عنوان بازيكن لژيونر به ايران بازگشته‌اند. 
واقعيت اين است كه هيچ دستورالعمل مشخصي براي اين مساله وجود ندارد. مهدي طارمي يكي از بازيكناني است كه اگر زودتر به فوتبال اروپا ترنسفر شده بود حالا مي‌توانست در يكي از بهترين‌ تيم‌هاي ۵ ليگ معتبر توپ بزند. ‌الله‌يار صيادمنش كه بعد از يك سال درخشش در استقلال راهي تركيه شد حالا به چمپيونشيپ انگليس رسيده؛ يك پيشرفت بزرگ براي بازيكني كه هنوز فرصت زيادي براي ادامه دارد. مهدي قايدي در زماني كه بايد راهي اروپا مي‌شد نشد و سپس در انتقالي نااميدكننده به ليگ امارات رفت و حالا در آستانه جام جهاني حتي ممكن است از تيم ملي خط بخورد. اميد نورافكن در سنين پايين راهي شارلوا شد و موفقيتي كسب نكرد. در اين شرايط احتمالا بايد پذيرفت كه اين خود بازيكنان هستند كه بايد بدانند از فرصت‌هاي به دست آمده در مقاطع مختلف چطور استفاده كنند. اين ستاره‌ها هستند كه تصميم مي‌گيرند چه سرنوشتي در انتظارشان باشد.  اميرحسين حسين‌زاده استعداد بزرگي است كه راه موفقيت را يك ساله طي كرده است. در پايان فصل ۱400-۱399 او يك بازيكن با پتانسيل بالا بود كه از تيم تازه سقوط كرده سايپا به استقلال آمد. در پايان فصل بعد او ستاره درخشان آسمان آبي‌ها بود كه خيلي زود شكار شد. اگر اين بازيكن تنها ۲۱ ساله بتواند خودش را با شرايط فوتبال اروپا تطبيق بدهد اين اميدواري وجود دارد كه در سال‌هاي بعد راهي تيم بزرگ‌تري شود اما اگر به هر دليلي اين اتفاق رخ ندهد او نيز مثل بسياري از شكست‌خوردگان دوباره به ايران بازخواهد گشت و برخلاف آنچه هواداران امروز مي‌گويند كه «برو و پشت سرت رو نگاه نكن» با سلام و صلوات دوباره پيراهن سابق را بر تن خواهد كرد. حسين‌زاده در انتقال به استقلال ثابت كرد توانايي خوبي براي آداپته شدن با محيط جديد دارد. او در فصلي كه پيراهن آبي به تن داشت با وجود همه حاشيه‌هايي كه مي‌تواند گريبان يك بازيكن جوان تازه مطرح شده را بگيرد، با تمركز روي فوتبال كارش را ادامه داد و درخشيد. او حالا بايد همين كار را در اروپا انجام دهد. جايي كه شايد حواشي‌اش كمتر از ايران باشد اما چيزهاي زيادي براي پرت كردن حواس يك فوتباليست جوان دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون