• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5262 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲ مرداد

نگاهي به قرارداد جذاب زيدان آسيا

هشت شاكي در موقعيت جديد

درست ۷۲ ساعت بعد از اينكه مجتبي جباري در برنامه فوتبال برتر گفت «وضعيت جوري شده كه تا من به كسي زنگ نزنم كسي به من زنگ نمي‌زند، يعني هيچ‌كس با خودش فكر نمي‌كند اين مجتبي جباري به درد فوتبال مي‌خورد» باشگاه نيروي زميني ارتش دست به كار شد و با قراردادي يك‌ساله زيدان آسيا را به عنوان سرمربي خود برگزيد. مجتبي جباري كه پيش از اين دو بار سابقه دستياري در باشگاه‌هاي گل‌گهر و نساجي را در كارنامه داشت حالا براي يك ماجراجويي جديد آماده مي‌شود. يك چالش بسيار سخت و البته مهم كه مي‌تواند سكوي پرتابي براي ملي‌پوش سابق فوتبال كشورمان باشد. 
حضور مجتبي جباري در ليگ فوتبال ايران به عنوان سرمربي اتفاق مهمي است. يكي از دلايلش خصوصيت‌هاي اخلاقي اوست. بازيكني كه هميشه به عنوان «هشت شاكي» فوتبال ايران به حساب مي‌آمد و از نابساماني‌ها و پلشتي‌ها دل‌چركين بود، حالا در جايگاهي قرار گرفته كه خودش بايد پاسخگو باشد. اين جابه‌جايي بين مطالبه‌گر بودن به عنوان يك بازيكن تا پاسخگو بودن به عنوان سرمربي مي‌تواند اتفاقات جالبي را براي مجتبي جباري رقم بزند. از طرف ديگر جباري هميشه يكي از منتقدين وضعيت فوتبال پايه و استعداديابي در ايران بوده است. همان‌طوركه خودش دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر گفت قرار بود مسوول آكادمي باشگاه استقلال شود اما فرهاد مجيدي با اين مساله مخالفت كرد. بعد از عدم همكاري جباري با باشگاه استقلال، او در مصاحبه‌هاي بعدي خود هميشه نسبت به پارتي‌بازي و خرج پول در مدارس فوتبال موضع انتقادي گرفت و صحبت‌هايي جنجالي بر زبان آورد. زيدان آسيا حالا در تيمي است كه هميشه يكي از باشگاه‌هاي استعدادياب فوتبال ايران بوده است. تيمي كه بازيكنان سرباز را جذب مي‌كند. علاوه بر اين نيروي زميني هر ساله چهره‌هاي بي‌نام و نشان ۱9-۱8 ساله زيادي كه براي گذراندن دوران خدمت راهي پادگان مي‌شوند را در صورت داشتن استعداد به خدمت مي‌گيرد. از اين منظر دست جباري باز است تا بتواند سياست‌هايي كه قرار بود در آكادمي استقلال پياده كند را به نحوي ديگر انجام دهد. 
سرهنگ مسيب‌زاده مديرعامل باشگاه نيروي زميني بعد از عقد قرارداد با مجتبي جباري روي تلاش هر دو طرف براي اشاعه فوتبال پاك تاكيد كرد و گفت: «مجتبي جباري يكي از خوشنام‌هاي فوتبال ايران است؛ چه در زمان بازيگري و چه زماني كه پا به عرصه مربي‌گري گذاشتند. نيروي زميني به عنوان طلايه‌دار و اولين باشگاهي است كه سعي مي‌كند پاكدستي در ورزش و همه رشته‌ها را به منصه ظهور برساند. در همين راستا ما از عزيزاني كه به حسن شهرت شهره هستند دعوت مي‌كنيم تا با آنها همكاري كنيم. ما از آقاي جباري كه دنبال ساختارسازي و فوتبال پاك است درخواست كرديم همكاري را شروع كنيم. باشگاه نيروي زميني و مجتبي جباري هر دو به دنبال ساختارسازي و دوري از حواشي هستند و اميدوارم بتوانيم به موفقيت‌هايي كه مد نظر هست، برسيم.» ايشان افزود: «مي‌دانيم مسيري كه در پيش داريم، مسيري دشوار است و با چالش‌هاي بزرگ. باشگاه نيروي زميني هم يك باشگاه بزرگ است كه در ۳۲ رشته فعاليت مي‌كند و فوتبال هم يكي از اين رشته‌هاست. هم ايشان خيلي راغب بودند كه اين مسير را با ما شروع كنند هم ما با جان و دل دوست داشتيم با عزيزاني همكاري كنيم كه ذهنيت مثبتي داشته باشند.» 
همچنين مجتبي جباري در نشست خبري بعد از امضاي قرارداد گفت: «خوشحالم از اينكه شروع فعاليت مربي‌گري‌ام در كنار تيمي است كه واقعا به پاكي شهره است. همه مي‌دانند نيروي زميني تيمي ريشه‌دار است و سال‌هاست در سطح باشگاهي فعاليت كرده. خيلي از بازيكنان در سطوح مختلف با اين تيم همكاري مي‌كنند. نيروي زميني در اين سال‌ها رسالتش را به خوبي انجام داده.» ايشان ادامه داد: «طي جلسه‌اي كه داشتيم كاملا حس كردم كاري كه مي‌خواهند انجام دهند در فضايي سالم است و مي‌خواهند باشگاه را رو به جلو حركت دهند. طي ماه‌هاي آينده قطعا از باشگاه نيروي زميني خواهيم شنيد. اميدوارم در اين مسير بتوانم كمك كنم و اتفاق خوبي براي اين تيم رقم بزنيم. خيلي چيزها توي ذهنم هست كه مي‌خواهم در عرصه سرمربي‌گري پياده كنم. باشگاه نيروي زميني تنها باشگاهي بود كه با من تماس گرفت. برخلاف باقي باشگاه‌ها كه بايد با آنها تماس مي‌گرفتم!» جباري در پايان گفت: «هدف‌گذاري ما صعود به ليگ دسته يك است. باشگاه پتانسيل صعود به دسته يك را دارد. اين توان را هم دارد كه در دسته يك هم جزو مدعيان باشد. تمام تلاش‌مان اين است كه يك تيم خوب را جمع كنيم. اين تيم جايگاه خوبي دارد و توانش را دارد كه در دسته يك هم بدرخشد و برود ليگ برتر.» 
ليگ دسته دوي فوتبال كشور در دو گروه برگزار مي‌شود. ليگي كه حواشي‌اش هميشه از متن آن پررنگ‌تر بوده و اخبار مربوط به شرط‌بندي يا تباني از آن به گوش رسيده است. دو فصل پيش بود كه در بازي‌هاي دو هفته پاياني اتفاقات عجيب و غريبي در ليگ دسته دو رخ داد و چندين نفر در اين رابطه به كميته انضباطي فراخوانده شدند. فصل پيش همچنين رخدادهايي به تعداد قابل توجه در ليگ دسته دوم به وقوع پيوست و پرونده‌هايي در اين زمينه باز شد. حالا بايد ديد مجتبي جباري و نيروي زميني در يكي از سخت‌ترين و پيچيده‌ترين سطوح باشگاهي ايران چه كار خواهند كرد. نيروي زميني فصل پيش در گروه يك، دسته دوم در جايگاه پنجم ايستاد و از صعود به دور بعد بازماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون