• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5264 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۴ مرداد

خبرخوان

كاهش شديد مصرف تخم‌مرغ

ناصر نبي‌پور، رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به كاهش شديد مصرف تخم‌مرغ و افت قيمت اين محصول گفت: حدود يك ‌ماه است كه صادرات تخم‌مرغ انجام نمي‌شود. وي با اشاره به افت قيمت تخم‌مرغ گفت: ميانگين قيمت هر كيلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداري به ۳۲ هزار تومان رسيده و نسبت به هفته گذشته حدود ۵ هزار تومان ارزان شده است.


آغاز مرحله دوم هوشمندسازي يارانه نان در مرداد
محمد جلال، مشاور وزير اقتصاد و دارايي با بيان اينكه تا چند روز آينده مرحله دوم هوشمندسازي يارانه نان آغاز مي‌شود، گفت: در مرحله نخست از نظر تعداد نصب كارتخوان‌ها حدود 85 تا 90درصد و از نظر تعداد تراكنش‌ها بيش از 95درصد تراكنش‌هاي فروش نان در كشور تحت پوشش اين طرح ملي است و روزانه بيش از 6.7 ميليون تراكنش در قالب 6 ميليون كارت يكتا در حال ثبت در سامانه است و بيش از 98 ميليون قرص نان در سامانه ثبت و به فروش مي‌رسد. وي افزود: طبق تصميمات كارگروه ستاد تنظيم بازار و مديريت كلان كشور، مرحله دوم هوشمندسازي يارانه نان با ابلاغ به نانوايي‌ها در ماه جاري آغاز مي‌شود.


پرداخت 300 هزار ميليارد تومان وام اشتغال با نرخ ترجيحي
محمدهادي‌ سبحانيان، معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: امسال در قالب تبصره 18 و براي ايجاد اشتغال، 150 هزار ميليارد تومان منابع بودجه در تلفيق با منابع بانك‌ها 300هزار ميليارد تومان تسهيلات به نرخ ترجيحي پرداخت مي‌شود. وي افزود: كل منابعي كه در قالب منابع تبصره 18 بند الف در بودجه سال گذشته در‌نظر گرفته شده بود 32 هزار ميليارد تومان بود كه از اين رقم 19 هزار ميليارد تومان به اندازه 59درصد محقق شد، در حالي كه در سال قبل از آن از رقم مصوب 10 هزار ميليارد تومان فقط مبلغ يك‌هزار ميليارد تومان يعني 10درصد محقق شده بود.


قيمت كاميون‌هاي وارداتي قبل از ترخيص دو برابر شد
احمد كريمي، دبير كانون انجمن‌هاي صنفي كاميون‌داران كشور اظهار داشت: با توجه به افزايش قيمت‌ها در بازار و افزايش تورم، قيمت همين تعداد كاميوني كه واردات شده قبل از ترخيص و ورود به بازار افزايش پيدا كرده و نزديك به دو برابر شده‌ است. 
وي درباره روند نوسازي ناوگان فرسوده باري اظهار داشت: طبق بند «س» ماده 30 قانون برنامه دايمي كشور، دارندگان ناوگان فرسوده مي‌توانند با استفاده از واردات كاميون‌هاي با عمر سه سال اروپايي و اسقاط، كاميون‌هاي خود را نوسازي كنند اما به دليل عدم ارايه مشوق و تسهيلات، مالكان ناوگان فرسوده نتوانستند نسبت به نوسازي كاميون‌هاي فرسوده اقدام كنند.


برخورد با فروشندگان ارزي بليت هواپيما به اتباع خارجي
محمد محمدي بخش، رييس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: اگرمسافرغيرايراني ازخارج ازايران، بليت پروازي را خريداري كند طبيعتا با نرخ ارزي محاسبه و دريافت مي‌شود اما اگر اين اتفاق در داخل كشور رخ دهد غيرقانوني است و بايد ريالي محاسبه شود. وي افزود: اگر شركت هواپيمايي يا آژانس مسافرتي اقدام به فروش بليت هواپيما به اتباع خارجي به نرخ ارزي كند، تخلف است و با آن برخورد خواهيم كرد، چرا‌كه اين تصميم لغو شده و اعلام كرديم نبايد چنين اتفاقي رخ دهد. رييس سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: فروش ارزي بليت هواپيما به اتباع خارجي لغو شده و با متخلفان برخورد كرده و خواهيم كرد.


بدهي دولت به بانك مركزي ۳۲ هزار ميليارد تومان كاهش يافت
بدهي دولت به بانك مركزي كه در دولت گذشته ۹۴۷درصد (بيش از ۱۰ برابر رشد) و در دوره مديريت عبدالناصر همتي بر بانك مركزي ۳۲۸ درصد افزايش يافته بود، از ابتداي دولت سيزدهم تا پايان ارديبهشت امسال، ۱۹درصد معادل ۳۲ هزار ميليارد تومان كمتر شده است.  بدهي دولت به بانك مركزي به عنوان يكي از شاخص‌هاي موثر در افزايش پايه پولي، نقدينگي و تورم، با انضباط بودجه‌اي دولت سيزدهم به‌شدت نزولي شده است. بدهي دولت به بانك مركزي در هشت سال دولت‌هاي نهم و دهم فقط ۳۷درصد افزايش پيدا كرده بود اما در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم با روشن شدن موتور چاپ پول بانك مركزي به ارقام محيرالعقولي رسيد.


آيين‌نامه واردات خودرو محرمانه شد؟

روح‌الله عباسپور، سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از تدوين محرمانه آيين‌نامه واردات خودرو در دولت خبر داد و گفت: مجلس نيز از آيين‌نامه اطلاعي ندارد و نمي‌داند به ‌چه ‌شكل نوشته شده است. سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به تاييديه شوراي نگهبان و موافقت دولت با واردات خودرو گفت: آيين‌نامه اجرايي در هيات دولت در حال تدوين و محرمانه است، مجلس نيز از آيين‌نامه اطلاعي ندارد و نمي‌داند به‌ چه ‌شكل نوشته شده است. عباسپور اضافه كرد: كار بايد به ‌تناسب قانون و مصوبه مجلس پيش رود؛ هرچند وزير صمت اعلام كرده است بر‌مبناي كيفيت و قيمت برنامه‌هايي در دست دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون