• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5266 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۶ مرداد

ترفندستان

حتما براي شما هم اتفاق افتاده كه وقتي‌ فلش خود را به كامپيوترتان زده‌ايد كار نكرده و به اصطلاح سوخته است. اما شايد بد نباشد كه بدانيد در اكثر اين موارد فلش شما سالم است و با يك ترفند ساده مي‌توانيد دوباره آن را احيا و استفاده كنيد.
 براي اين كار ابتدا نرم‌افزار rufuse را دانلود و نصب كنيد. سپس در پنجره بالاي صفحه گزينه
 boot selection را انتخاب كنيد، درنهايت گزينه non bootabale را از بين گزينه‌هاي اين پنجره انتخاب و روي آن كليك كنيد. بدين‌ترتيب اگر فلش شما سالم باشد حتما دوباره فعال خواهد شد و مي‌توانيد آن را در كامپيوتر خود ببينيد.
  
تاكنون چند بار دستگاه‌هاي خودپرداز كارت بانكي‌تان را پس نداده و به بياني آن را خورده است؟ اما مي‌دانيد به راحتي مي‌توانيد كارت خود را از دستگاه پس بگيريد؟ براي اين كار كافي است ابتدا كليد انصراف و سپس كليد صفر را فشار دهيد. با اين روش عابربانك كارت شما را پس خواهد داد و ديگر نيازي به مراجعه به بانك براي دريافت كارت خود نداريد.
  
كاربردي‌ترين و مهم‌ترين كدهاي موبايل: 
1- براي اينكه بدانيد چند سيم‌كارت به نام شماست يا سيم‌كارت‌هاي‌تان به نام كيست، كافي است اين كدها را شماره‌گيري كنيد: 
ايرانسل: ٭80#
رايتل: ٭211#
همراه اول: اپليكيشن همراه من
2- با كدهاي زير مي‌توانيد براي هميشه اينترنت آزاد گوشي‌تان را غيرفعال و خيال‌تان را از بابت قبض‌هاي سرسام‌آور آن راحت كنيد: 
ايرانسل: ٭555٭3٭2٭3#
همراه اول: ٭100٭113#
3- براي استعلام گوشي خود، انتقال مالكيت يا فعال‌سازي آن مي‌توانيد از كد زير استفاده كنيد: 
كد: ٭7777#
4- براي مسدود كردن پيام‌هاي تبليغاتي نيز مي‌توانيد از كدهاي زير استفاده كنيد: 
همراه اول: ٭8999#
ايرانسل: ٭800#
5- كد ٭815#
اين كد يكي از كاربردي‌ترين و در عين حال جالب‌ترين كدهاي موجود براي موبايل‌هاست، چراكه براساس آن، شما وقتي در شرايط يا موقعيت اضطراري قرار مي‌گيريد و سيم‌كارت‌تان شارژ ندارد، مي‌توانيد اين كد را بگيريد تا شارژ رايگان به شما بدهد و در عوض زماني كه سيم‌كارت خود را شارژ كرديد، مبلغ آن را از شارژ شما كم مي‌كند. البته از ياد نبريد كه اين كد فقط مخصوص ايرانسلي‌هاست.
6- براي سيم‌كارت‌هاي همراه اول نيز كد مشابهي تعريف شده است. كافي است كد: ٭10٭26# را شماره‌گيري نماييد تا از خدمات شارژ اضطراري بهره‌مند شويد. لازم به ذكر است كه مدت مكالمه هديه مزبور 5 دقيقه در هر ماه است.
7- يكي ديگر از كدهاي كاربردي ديگر كد اشتراك شارژ بسته اينترنتي است. شما مي‌توانيد با شماره‌گيري كد: ٭400# يك بسته اينترنتي بخريد و آن را با 9 نفر ديگر به اشتراك بگذاريد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون