• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5268 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۹ مرداد

خبرخوان

هدررفت سالانه 270 هزار ميليارد تومان بنزين در خودروهاي داخلي

مصرف بنزين در خودروهاي‌ داخلي دو برابر ميانگين جهاني است كه اين موضوع ايران را از درآمد سالانه 270 هزار ميليارد توماني از طريق صادرات بنزين محروم كرده است. بعد از گذشت 5 ماه از سال 1401، پيش‌بيني‌ها درباره سر‌به‌سر شدن توليد و مصرف بنزين در كشور محقق شده است و بنابر گزارش شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، مصرف بنزين به بيش از 100 ميليون ليتر در روز رسيده است. در صورت تداوم روند فعلي، مصرف از توليد پيشي گرفته و ايران تبديل به واردكننده بنزين مي‌شود.

 دلالان برنج‌ها را در زمان برداشت از كشاورزان مي‌خرند

 جليل عليزاده شايق دبير انجمن برنج ايراني گفت: قيمت برنج مرغوب و باكيفيت در سال ۱۴۰۰ هر كيلو ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان بود و از شهريور ماه به بعد اتفاق خاصي روي نداد كه هزينه برنج ايراني افزايش پيدا كند.او افزود: دلالان برنج‌ها را در زمان برداشت از كشاورزان خريداري مي‌كنند و در طول سال با قيمت برنج بازي مي‌كنند، همچنين برنج‌فروشي كه برنج‌ها را ارزان خريداري كرده و اكنون گران مي‌فروشد با خودش مي‌گويد من فروشنده برنج و مصرف‌كننده مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و مابقي مواد غذايي هستم بنابراين نمي‌توانم برنج را با قيمت اول فصل بفروشم و هزينه‌هاي خود را تامين كنم.

فروش محصولات دخاني  در    دكه‌هاي مطبوعات مجاز شد!

طبق اعلام اتاق اصناف، با اصلاح دستورالعمل موضوع ماده ۷ مبارزه با قاچاق محصولات دخاني مبني بر اضافه شدن اتحاديه دكه‌داران و جرايد به اتحاديه‌هاي مجاز و مرتبط محصولات دخاني، مقرر شده واحدهاي صنفي دكه‌داران و جرايد، هر چه سريع‌تر نسبت به استعلام از وزارت بهداشت، صدور پروانه كسب و ساماندهي فعاليت واحدهاي فاقد پروانه كسب اقدام كنند. به گفته محمدرضا تاجدار، رييس انجمن توليدكنندگان، صادركنندگان و واردكنندگان محصولات دخاني، تا ۷۰درصد درآمد دكه‌داران از محل فروش سيگار تامين مي‌شود. عمده سيگار قاچاق هم در دكه‌هاي روزنامه‌فروشي عرضه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون