• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5268 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۹ مرداد

ويژه

آغاز پويش «نذر آب» همزمان  با  شروع  ماه محرم
همزمان با فرارسيدن ماه محرم، همراه اول پويش مردمي «نذر آب» با هدف آبرساني به روستاهاي محروم كشور را آغاز كرد.  مشتركان اپراتورهاي تلفن همراه مي‌توانند با شماره‌گيري رايگان ۹۹۹۸ در پويش «نذر آب» كه به‌ مناسبت ماه محرم تدارك ديده شده است، ضمن گوش سپردن به تلاوت آيات نوراني «سوره نور» در قرعه‌كشي كمك هزينه سفر به «كربلاي معلي» نيز شركت كنند.  مشتركان مي‌توانند با دعوت از دوستان و عزيزان خود به مشاركت در اين پويش، زمينه آبرساني هرچه بيشتر به روستاهاي محروم كشور توسط همراه اول را فراهم سازند.  سوره نور بيست‌وچهارمين سوره قرآن كريم، از سوره‌هاي مدني و در جزو ۱۸ اين كتاب نوراني است. اين سوره را از آن جهت نور ناميدند كه كلمه «نور» هفت مرتبه در آن به كار رفته است.


تحويل اولين واحدهاي نهضت ملي مسكن  استان  مركزي  در  دهه  فجر
مديركل راه و شهرسازي استان مركزي از تخصيص پروژه براي ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملي مسكن استان خبر داد و گفت: اولين واحدهاي شهر ساوه در استان مركزي دهه فجر سال جاري تحويل داده مي‌شود.  حميد انعامي، مديركل راه و شهرسازي استان مركزي درباره پيشرفت طرح نهضت ملي مسكن در اين استان و نحوه اجراي پروژه‌ها اظهار كرد: سهميه استان مركزي از طرح نهضت ملي مسكن ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد است كه تاكنون براي ۳۰ هزار واحد تامين زمين انجام شده است. وي همچنين از تخصيص پروژه و تعيين پيمانكار براي ۱۵ هزار واحد خبر داد و افزود: از اين ميزان براي ۸ هزار واحد نيز وام بانكي تخصيص يافته است. انعامي تعداد ثبت‌نام‌كنندگان در طرح نهضت ملي استان را ۱۴۰ هزار نفر اعلام كرد و گفت: ۳۹ هزار نفر از ثبت‌نام‌كنندگان واجد شرايط چهارگانه شناخته شدند و ۱۵ هزار نفر از متقاضيان نيز از شهر اراك ثبت‌نام كردند. مديركل راه و شهرسازي استان مركزي خاطرنشان كرد: پيش از طرح نهضت ملي مسكن در اراك زمين كافي وجود نداشت و با پيگيري‌هاي مختلف دو پروژه يك هزار و ۳۲۰ واحدي انتهاي هپكو و ۶۰۰ واحدي كوثر كه مجموعا يك هزارو ۹۲۰ واحد مي‌شود، در اراك تعريف شد. انعامي با اشاره به طرح آمايش سرزميني اراك و سرريز شهر اراك به شهرهاي جديد، گفت: دو شهر اقماري مهاجران و امير كبير از شهرهاي اقماري اراك هستند و مقرر شده است از سهميه ۶۰ هزار واحدي استان مركزي در طرح نهضت ملي مسكن، ۱۵ هزار واحد در دو شهر جديد مهاجران و اميركبير ساخته شود. وي ادامه داد: در شهر مهاجران آماده‌سازي زميني به مساحت ۶۵ هكتار آغاز شد كه در حال حاضر فاز يك آن با ظرفيت دو هزار واحد به صورت ۱۰۰ درصدي آماده بوده و در شهر اميركبير نيز آماده‌سازي زميني به مساحت ۹۸ هكتار شروع شده كه با پيشرفت فيزيكي ۶۵ درصدي همراه شده است. انعامي خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش متقاضيان شهر اراك و نبود زمين كافي در داخل شهر با كاربري مسكوني مناسب، زميني به مساحت ۷۰ هكتار با مالكيت اوقاف كه در طرح جامع به محدوده الحاق شده بود، براي طرح نهضت ملي در نظر گرفته شد. مديركل راه و شهرسازي استان مركزي ظرفيت اين زمين را ۸ هزار و ۱۲ واحد اعلام كرد.
تا پايان سال و با ساخت 30 مركز جديد محقق مي‌شود


بهره‌مندي مردم مناطق محروم از 250 مركز بهداشتي  و درماني بركت
تعداد مركز بهداشتي و درماني بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام تا پايان امسال به 250 مركز مي‌رسد. مديرعامل بنياد بركت ضمن بيان اين مطلب افزود: با ساخت 30 مركز جديد در سال جاري، تعداد مراكز بهداشتي و درماني بركت تا پايان سال 1401 به 250 مركز مي‌رسد.  محمد تركمانه تاكيد كرد: اين مراكز بهداشتي و درماني شامل خانه و مركز بهداشت، مركز جامع سلامت، آزمايشگاه، پايگاه اورژانس، مركز تجهيزات پزشكي، پايگاه سلامت و... مي‌شوند.  به گفته مديرعامل بنياد بركت، اين بنياد نسبت به ساخت 275 مركز بهداشتي و درماني در كشور تعهد دارد كه تا به امروز 230 مركز به بهره‌برداري رسيده و افتتاح شده است. تركمانه يادآور شد: 650 منطقه روستايي تحت پوشش طرح‌هاي بهداشتي و درماني بنياد بركت قرار دارند و سهم بنياد براي ساخت مراكز تعهد شده، يك‌هزار و 300 ميليارد رالح است. وي با اشاره به ساخت مراكز بهداشتي و درماني بركت در مناطق محروم و روستايي 21 استان بيان كرد: استان‌هاي سيستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بيشترين سهم را از پروژه‌هاي بهداشتي و درماني بركت به خود اختصاص داده‌اند. مديرعامل بنياد بركت يادآور شد: مراكز بهداشتي و درماني بركت بر اساس اعلام نياز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و بر اساس شاخصه‌هاي سلامت اين وزارتخانه در مناطق روستايي و كم‌برخوردار كشور ساخته مي‌شوند. تركمانه تاكيد كرد: بنياد بركت با هدف توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي، ارتقاي شاخصه‌هاي سلامت و بهداشت و ارايه خدمات درماني به مردم مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته، اجرا و تكميل پروژه‌هاي بهداشتي و درماني را در مناطق محروم و روستايي كشور دنبال مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون